husnr3

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

För en god sak...

Av Jessica - 11 december 2012 20:25

Läste hos Piazzan tidigare idag att hon hade varit och lämnat en julklapp på Gothia Towers där de samlar in julklappar till barn i Sverige som kanske inte får så många klappar.... och direkt kände jag att det borde jag oxå hjälpa till med. Att hjälpa på "hemmaplan" är minst lika viktigt som att skänka pengar till Rädda barnen eller Röda korset tycker jag.


Så jag kontaktade en gammal klasskompis som jobbar på Hela människan i Värnamo och kollade om de oxå hade julklappsinsamlig - och det hade de! Så då mejlade jag flera av mina jobbarkompisar och det var faktiskt några stycken som ville hänga på och skänka pengar.

Det gillar jag   

En liten peng har de flesta råd att avvara även i juletider...


Så på torsdag ska jag iväg och handla, slå in och åka o lämna mina klappar så att barnen som kanske inte får fira en så rolig jul kan få nån julklapp, även om det givetvis kanske inte är klappar som är det viktigaste? 


Hoppas ni andra därute också tänker på andra lite extra så här i juletider och skänker en slant på nåt håll. Eller ger bort urvuxna kläder till de som bättre behöver dem. Finns så många sätt att hjälpa på.


 



 
 
Katarina

Katarina

11 december 2012 20:52

Vilken fin tanke.
Jag är också med i en sådan grupp som fixar julklappar. Det värmer hjärtat lite extra.

http://kaatzi.blogspot.se

 
Ingen bild

Plutt

12 december 2012 10:31

Jag skänkte pengar till Stadsmissionen härom veckan å de pengarna används på samma sätt här.....att hjälpa lite extra i jul till de som inte har så mycket själva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards