husnr3

Alla inlägg under november 2011

.

Av Jessica - 30 november 2011 09:53

En liten bloggpaus kan man väl nästan kalla det när man inte gjort några inlägg på en knapp vecka, men det har varit annat som prioriterats. Blev ju sjuk i slutet på förra veckan, nästan 39 graders feber i fredags så inte mycket pyntat här hemma blev det och när staken väl skulle upp så var den SÖNDER!


 

Medan jag gick här o frös i fredags struttade Judit omkring i sommarklänning HELA dan!


 

Fick hjälp av Judit att fixa adventsstaken, snabbt och enkelt sätt.


Lördagen gick åt till bowling, åkte vid halv sju och kom hem vid halv sju. Tur att vi hade förberett smörgåstårta i fredags som vi bara kunde sitta ner och smaska i oss när mannen hade jobbat klart vid halv åtta på kvällen!


 


I söndags blev det en liten tipspromenadsrunda i spöregnet och på kvällen ett snabbesök på julskyltningen men annars höll vi oss inne hela dan. I måndags var det jobb igen och så igår heldag i Göteborg, inte hemma förrän nio på kvällen! Så visst har det gått i ett och datorn över huvud taget har fått stå åt sidan. Men det ska jag ta igen idag tänkte jag, har hittat lite rea-sidor där det ska klickas hem lite julaftonskläder bland annat....


 

Busig Judit provar lära-gå-stolen och "jag kan inte kissa på toan eller pottan"-flickan fick besöka handfatet efter att ha stått på pallen på toan och kissat utan blöja på och utan att säga till.... hon är helt klart inte mogen för att gå blöjfri några längre perioder än.

Av Jessica - 24 november 2011 19:21

Jag gillar vårt södra grannland mycket, framför allt deras kläder men även de röda korvarna ligger mig varmt om hjärtat och jag åker gärna dit MEN ibland undrar jag hur mycket som finns innanför pannbenet på danskarna! Denna rökning överallt och hela tiden, man undrar om de inte har fått samma information om farorna med rökning som vi har???


Tittade en liten stund (det räckte) på Unga mödrar tidigare och idag handlade det bl.a om ett ungt par som skulle genomgå hypnos för att sluta röka. I programmet står de inomhus och röker, ungefär en halvmeter från sin lille son - som har astma!!!!! Men för h-vete - tänk till!!! Gå åtminstone ut och rök!!!! Att mamman var gravid i sjunde månaden med barn nr 2 gör bara att jag tycker att hon är än mer korkad!


Alla får visserligen ha sin åsikt men jag anser att de som röker under en graviditet, eller inomhus när man har småbarn (mina föräldrar gjorde det, men på den tiden fattade man väl inte bättre eller så struntade man i det...) inte är helt som de ska!

Av Jessica - 24 november 2011 09:29

Idag är förkylningen värre än både igår och i tisdags så det blir en hemmadag på riktigt för mig, inte ens promenad till förskolan utan bil fram o tillbaks  - passade mig utmärkt eftersom det är regn o rusk ute idag!


Planen är storstädning så mycket jag orkar och sen ska jag gå igenom advents- och jullådorna i källaren och plocka fram årets stakar! Vi har egentligen bara en som jag gillar + 2 stjärnor på fot men det får räcka. Men till nästa år skulle jag vilja ha nån snygg variant till vår nya hall (som jag verkligen hoppas är klar då!!) Luciatåget som en vän till mig har är nog min favvis just nu och skulle absolut göra sig på byrån i hallen (som jag hoppas att vi får plats med)


 

Design Sten Bengtsson och finns att beställa på formodesign.se



Här nere några andra fina jag hittat. Vilken är din favorit?


 


Den låga varianten skulle ju göra sej superbra i ett lågt fönster, tyvärr har vi inga såna i vårt hus!  Men kanske man kunde ha den på en hylla iställte?

Av Jessica - 22 november 2011 12:31

Igår när jag kom hem från hundklubben hade mannen varit duktig och klippt Judits hår, vi har pratat om det rätt länge nu att vi skulle klippa av de stripiga testarna och istället låta det växa ut och bli mer jämnlångt! Så nu är det lite pageaktigt som gäller.


 


Tycker det blev riktigt bra med tanke på att han satte henne på pallen på toaletten!!! Inte framför TV'n som de flesta andra småbarnsföräldrar gör   Och att det blev lite ojämnt, kort här och långt där, gör inte mig så mycket.

Av Jessica - 22 november 2011 12:28

Äntligen är det dax för asfaltering utanför vårt hus!

Sen i våras har vi haft halva gatan uppgrävd pga dagvattenledningarna.


 


Allt detta har de hunnit på de två timmarna jag och Vide var på Småfolket nu på förmiddagen så jag har stora förhoppningar att det är klart till kvällen iaf.

Av Jessica - 22 november 2011 12:16

Även denna vecka har vi lyckats knåpa ihop ett matschema och jag känner mig nöjd, detta med matsedel är en variant som passar vår familj väldigt bra.


Måndag: ugnstekt falukorv och potatismos

Tisdag: Dillkyckling

Onsdag: Minestronesoppa (färs, pasta och vad man har hemma i grönsaksväg, kanske bönor me)

Torsdag: mackor i nån form

Fredag: burgare med hemmagjord coleslaw

Lördag: J iväg hela dan, på kvällen äter vi hemmagjord smörgåstårta

Söndag: Laxsoppa och för att följa vår nya söndagskvällstradition så blir det sallad på kvällen, ris & tonfisk har vi tänkt oss


Kan uppdatera här med receptet på laxsoppan och coleslawen senare i veckan om någon skulle vara intresserad   

Av Jessica - 21 november 2011 20:34

Efter en heldag på jobbet och ett misslyckat träningspass med Milla på hundklubben sitter jag nu vid datorn och glädjer mig åt mina fina shoppingfynd från i lördags, för det är klart att jag hann med några andra affärer förutom IKEA oxå!


 

Av Jessica - 20 november 2011 18:12

Snart är det bara en månad kvar till julafton och hög tid att skriva en önskelista alltså!


I år är det svårare än vanligt och hitta på nåt man kan önska, både för egen del och till barnen.


Det enda möjliga jag har kommit på att jag vill ha är en supergullig (och dyr) brandvarnare. Och visst önskar jag mig nästan uteslutande saker till hemmet och just i år känns det som vi lika gärna kan vänta ytterligare några månader och köpa det till våren (eller nästa höst) när vi kommer längre med tillbyggnad och renovering...


finns på designista.se


    

En sån här söt kudde skulle jag oxå gärna vilja ha men 72 USD + frakt är kanske lite mycket... (från etsy.com)


Men vad ska man köpa till barnen? Nu kommer vi ju fira jul med syrran så särskilt mycket plats för julklappar finns det inte, det blir alltså inget dockskåp eller dockvagn eller liknande. Har skrivit upp memory, böcker såklart, mysbyxor och lite annat. Har ni tips på vad man kan köpa till en tvååring?


Uppdatering: vi har bestämt oss för att köpa Maxi-pärlor från Panduro till Judit oxå. Siri hade ett så fint halsband av sådana... tror vår tjej oxå kan gilla det.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards