husnr3

Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica - 28 maj 2009 20:36

Vad jag är trött på att alltid vara trött - ska det vara såhär från och med nu? Isåfall ångrar jag mig nog.... går det?


Är så sjukt trött fram till åtta på kvällarna och inte blev det bättre av att jag idag har tillbringat större delen av dan i en telefonkonferens på jobbet. Hade kunnat stupa i säng direkt efter jobbet varje kväll men om jag bara klarar att hålla mig vaken fram till åtta börjar energin titta fram igen så just nu är det full rulle i köket. En kladdkaka i ugnen, bacon o pasta på spisen och samtidigt har jag diskat litegrann! Gäller ju att verkligen hänga i när orken är framme. Man måste ju jobba in de timmarna mellan halv sex o åtta när jag bara slöade och allt jag företog mig gick i slow motion...


Men återigen till frågan trött eller pigg som var huvudpunkten i mitt menigslösa dravel!? Är nog dax att testa järntabletterna jag fick av Anna. Har köpt linfrö från Saltå kvar (skitsnygg förpackning) som jag tänkte ta samtidigt för att inte magen ska paja helt. Hoppas det hjälper, fast nu är det ju helg snart så då får jag nog sova lite mer.


Resten av kvällen tänker jag tillbringa med att packa kläder, åker till stugan imon, och en eller annan flyttkartong. Har även hämtat en tapetkatalog på Jehrens som jag ska bläddra i. Hypergrälliga tapeter med blommor o stora mönster, kanske blir nåt sånt i hallen. Jag är ju inte direkt nån "vit-vägg"-brud.

Av Jessica - 26 maj 2009 21:26

Idag har varit en nästan vanlig dag på jobbet, vi har en ny tjej som började igår och hon sitter hos mig för upplärning och trots att hon fattar snabbt så är det ju lite frustrerande när man inte kan göra sina egna grejer. Det är nämligen inte mitt jobb hon ska ta över utan hon ska börja på bokningen med sånt som jag inte alls sysslar med...


Sen blev det en vända till Anderstorp direkt efter jobbet, tanken var att min morfar skulle flytta från en stor fyra till en vanlig två så vi skulle dit idag och hämta de möbler i gamla lägenheten som han inte fick plats med, bl.a ett sånt hörnskåp som Sofia & Andreas har (för er som vet). Nu blev det ju inte så med morfars flytt för han dog tyvärr förra veckan....... så nu har vi även den nya lägenheten att tömma!! Så mer möbler och porslin lär det väl bli senare i sommar...


Av Jessica - 25 maj 2009 22:11

I förra veckan när vi var lediga hann hantverkarna med en del så nu har vi riktigt golv både på toaletten och i badrummet i källaren! Så nu ska det "bara" på kakel och kopplas på med toastol o rör o allt annat jag inte förstår mig på!


Det är bara vårt egna projekt köket som verkar ta lite för lång tid! Men alla reglar är iaf uppe och hantverkarna är klara med limträbalken på vinden.

Av Jessica - 25 maj 2009 20:17

Visst är Stockhom en fantastiskt fin stad, även om den inte visade sig från sin allra bästa sida när vi nu var där och hälsade på syrran i helgen!


Trots att man inte har särskilt mycket inplanerat går knappt fyra dagar ändå väldigt fort, är väl så när man har trevligt.


Fredagen spenderade jag och Ralle strosande (och lite shopping) på Drottninggatan i duggregnet under tiden som vår coola mamma var i Tumba och fick sin första tatuering! En superfin utslagen nyponros på ena skuldran blev det...


På fredagkvällen var vi bjudna till Plutts kille Micke i Tullinge där vi bjöds på välkomstdrink och sen wokade grönsaker & kyckling med ris. Lyxigt gott, som vanligt tog jag lite för mycket så byxorna stramade över magen men Ralle slog rekordet - han blev tvungen att sitta med uppknäppt resten av kvällen. Gott betyg får man väl ändå säga?! Efterrätten bestod av morotskaka som syrran i stort sett hade slängt ihop på egen hand.


Lördagen kom med regn på morgonen så dagens inplanerade tur ut i det gröna fick ställas in och istället fördrev vi några timmar i gamla stan och sen hade vi sån tur att det klarnade upp till kvällen och vi kunde sitta ute och käka efter att ha grillat i trädgården hos Plutt i Sumpan.


Och sen äntligen igår kom sol & värme och vi kunde ge oss ut i naturen. En tur till Tyresta nationalpark blev det, har aldrig varit där förr men det blir säkert nåt mer besök. Vi valde en 6 km slinga vilken var, minst sagt, kuperad! Efter att ha fikat vid en sjö efter knappa 2 km tog resterande runda ungefär en och en halv timme!! Vi hade lite för mycket packning med oss och lite för mycket kläder på oss...

Av Jessica - 19 maj 2009 21:25

Visst visste vi när vi köpte huset att det var mycket att göra men vad det svider i plånboken nu när räkningarna från hantverkare börjar trilla in!!


OK att betala för tapeter, toastol o lite färg - det är ju i alla fall saker som syns. Men att lägga tusentals kronor på rör o golvvärme känns inte kul. Men jag ska tänka på det till vintern, att det var välinvesterade pengar och att jag slipper frysa.


Idag har byggarna gjutit golvet i källaren, tyvärr glömde jag kameran hemma när jag var i huset och hann aldrig fota de nya brunnarna o golvvärmen heller ! Gäller att vara på G för det är alltid något nytt som har hänt när man kommer dit.

Av Jessica - 18 maj 2009 22:10

Som flera säkert känner till har vi en liten hund med viktproblem! Vi ger henne helt enkelt för mycket mat och för lite motion och inte har det blivit bättre sen vi steriliserade henne i februari.


Men idag vägde vi henne igen och nu hade hon gått ner 0,5 kg på två veckor. Om det beror på våra försök att minska matportionerna eller på förra veckans magsjuka vet jag inte men nu gäller det att hänga i så att hon kan tappa ett halvkilo till.



Av Jessica - 18 maj 2009 22:08

Har inte varit på fotboll på flera år men ikväll tog jag mig i kragen och gick de 200 metrarna ner till Movalla.


SIS mötte Forsheda o vann med 3-1, alla mål i andra halvlek efter att jag hade kommit. Tycker nog att SIS hade flest chanser även om Forsheda tryckte på en del i slutet, men hemmalaget är ju alltid bäst!


Gav iaf mersmak så jag får nog traska dit nästa match igen, när det nu kan tänkas vara?

Av Jessica - 17 maj 2009 22:02

Håller som bäst på att packa för den stora flyttdagen om en dryg månad. Vet att jag gärna samlar på mig grejer men fattar ändå inte hur man kan ha så mycket saker i en liten lägenhet!!!


De första kartongerna är rätt kul men sen tröttnar man, likadant hela tiden. Hade tänkt att rensa ut en hel del men sen tänker man.... att det kan ju vara bra att ha nån annan gång. Hoppas bara jag hinner slänga det innan jag flyttar nästa gång för nu hoppas jag att vi blir kvar i huset i flera år iaf.


Annars har dagen faktiskt innehållit en mysig pick-nick i gräsmattan vid huset oxå. Jag, Moa o Ralle har käkat baguette med rödbetssallad o köttbullar. Mums!

Tidigare månad - Senare månad

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards