husnr3

Alla inlägg under augusti 2014

Av Jessica - 23 augusti 2014 21:28

Mini är ju ganska lik storasyster i mycket, även mängden hår! Kanske har han lite mer t.o.m.


Så ikväll när R var iväg och kvällsmaten uppäten (kräftor btw) så satte jag honom på köksbordet, fotade lite och tog fram klippmaskinen!


Inte helt lätt att få till nåt jämnt med en 10-månaders som snurrar runt väldigt oregelbundet, inte ens när jag flyttade över honom till matstolen funkade det. Blev väl lite för lite klippt på luggen känner jag men nacken är jag jättenöjd med.



De söta bebislockarna i nacken är nu ett minne blott! 

Istället har mini fått en snaggad nacke precis som storebrorsan.


   


Även om det inte direkt syns på fotot till vänster så hade han såna där tofsar vid öronen som är så fult på alla oavsett ålder! Så de har jag lyckats få bort och även tagit några cm på längden vid luggen. 


Kanske tar jag fram maskinen imorgon igen och kapar lite till....


Av Jessica - 19 augusti 2014 12:12


Ingen idé att bli arg..... Men så snyggt blev det inte!

Av Jessica - 18 augusti 2014 06:04

Efter några år med ungefär samma utseende på vår "Välkommen-vägg" fick jag i helgen tid att testa några nya idéer. Ta ner en del, sätta upp lite nytt och så flytta runt något annat.


 


Lite nytt!

Lite gammalt!

Lite flyttat!

Lite kvar!


 Färgen mer koncentrerad till ett ställe och så fick min fick tavla från knaada.se hänga i hallen istället för tv-rummet. Stora funderingen just nu är om inte den lilla gula ramen ska få flytta några steg längre upp...


 

Kors i taket! 

Lillebror frågade om han fick vara med på bild!



  

Såhär såg det ut tidigare, tror jag kommer sakna den gula och den gröna ramen så just nu funderar jag som bäst på var jag ska kunna hänga dem istället. 






Av Jessica - 16 augusti 2014 20:55

Just nu är Vide i den där härliga åldern när han han sätter R i slutet av många ord!


Som jag skaR göra det....

Han kallar mig mammaR istället för mamma



Samtidigt pratar han oavbrutet och konstant och det är inga större problem att förstå vad han säger men så är det ju vissa bokstäver som inte är så lätta. S är en av dem.... funkar bra i vissa ord medan andra inte. Oftast inte några större problem i början av orden men tappar gärna S i mitten, som i pittol!


Häromdagen sa han "mamma kan inte vi åka till hajj chöparall o åka det fatta tåget med en fickadoll så vi kan skjuta på banditerna som är utanför tåget" 


 


Vide o Judits fickadoll!

Av Jessica - 14 augusti 2014 20:45

En smått kul och hektiskt vecka hittills med massor att göra och många projekt som både jag och mannen fixar på när vi hinner. Men faktiskt så blev vi nästan färdiga med nya väggen i vardagsrummet nu ikväll. Hade ju egentligen väldigt gärna velat ha String-hyllor på hela väggen men det fanns det helt enkelt inte utrymme för i budgeten - det blev skenor och konsolhyllor istället! Inte lika snyggt men nästan...


Och så skönt det känns att bocka av något på långa listan!


Väggen har blivit helvit som många andra väggar här hemma, inte direkt för att jag egentligen gillar vitt särskilt mycket utan mest för att när man har det så öppet som vi har nu så funkar det inte med massor av olika färger på väggarna. Försöker ta igen det med mer färgglad inredning istället.


 


Som alltid när man fixar är det riktigt riktigt stökigt från början... 



 


Sen börjar man få lite struktur på det hela och har man tur vill barnen vara med och städa lite!



 


Mina POSTRÖM-vaser stod tidigare i String-hyllan men fick nu flytta hit tillsammans med en sten som jag plockade på stranden utanför Hornbaek i somras.



 


Massor med tidningar har jag och massor av dem fick plats i hyllan, precis som planerat. Det här ska inte bli nån snygg-hylla utan en hylla för allt det som används med jämna mellanrum. Tidningar, böcker och spel...



 



... och så filmer förstås!! Äntligen har filmerna som legat nerpackade i flera år fått komma upp i hyllan igen, barnfilmer för sig och vuxenfilmer för sig. Och såklart färgsorterade!!


Lite kommer jag nog ändra under de kommande veckorna, ska fyllas på med lite böcker och kanske några fler spel. Sen ska det in en svart Billy vid sidan om också. Ja, tror nog att vi kanske har att fixa med hela augusti ut!!




Som alltid - vill ni så följ oss på Instagram oxå @familjenvanlig heter vi där!


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards