husnr3

Alla inlägg under december 2009

Av Jessica - 30 december 2009 20:08

Rackarns vad vi har tjänat pengar idag!!!


När vi åkte till stan hade vi bestämt att vi skulle kolla både på TV & kamera men av det blev det inget.


Jo, tittade gjorde vi ju och det kostade inget, alltså måste vi ha tjänat de pengarna vi hade tänkt lägga ut lr? Eller tjänar man bara pengar när man inte behöver betala fullpris på det man köper?


Lite shoppat blev det iaf, vi kom hem med en Ergorapido-dammsugare! En sån har jag kollat på ett tag men de har ju varit rätt dyra så det har inte blivit nåt köp. Nu sprang vi på en för 1000 riksdaler på Elgiganten så då slog vi till och tjänade ett antal hundralappar där oxå.


Imorgon blir det provkörning, recension kommer här!

Av Jessica - 30 december 2009 20:04

... för R i bowlingen idag...


efter lunch åkte vi upp till stan då det var dax för åttondelsfinal i JP-fighten men det kunde ju lika gärna ha kvittat.


Idag var liksom inte R's dag - han gjorde säsongens sämsta 3 serier och åkte ut med buller o bång. Dessutom gjorde hans motspelare omgångens bästa slagning så det var inte nåt att snacka om.


Så 15:e plats och 280 kr blev det till slut, ändå ett helt OK resultat tycker jag. Var 144 anmälda så han fick ju rätt många efter sig och jag är STOLT över honom.


Tur att vi inte hade köpt någon TV för det räckte ju inte pengarna till...

Av Jessica - 29 december 2009 22:29

Just hemkomna efter några timmar i Arena bowlingcity och avancemang av R till morgondagens åttondelsfinal.


Med lite bra spel och lite tur klarade han sig vidare både i 32-dels finalen och i 16-dels finalen genom att besegra först Maggan Carlsson från Linnea och sedan Patrik Larsson från JKK.


Så alla ni därute - håll tummarna för att det går hela vägen imorgon.


Vinstpengen skulle kunna passa oss som just nu funderar på att köpa platt-tv...

Av Jessica - 29 december 2009 13:51

Är det bästa jag vet!!!!!! 


Därför fick jag köpa 2 par nya igår!!


O tänker ni - är hon inte vetig? Köper 2 par stövlar på en gång?


O visst blev det lite dyrt o visst hade jag inte behövt dem, men vem sjuttan behöver allt man handlar? Man skulle väl egentligen klara sig med 2 av det mesta men hur kul vore det?


Så ett par svarta och ett par cognacsfärgade blev det, såna tunna som jag kan ha inne eller till våren.


Gud vad jag ska bli snygg!

Gud vad kul jag ska ha!


Att lite stövelshopping kan få en att må så bra....


Men nu är det slutshoppat för ett tag, nu ska jag spara pengar till en ny TV eller dator...


PS. hade fått lite pengar i julklapp o stövlarna var faktiskt på rea - funkar att döva samvetet med iaf...

Av Jessica - 28 december 2009 15:55

Och så var det en ny vecka igen!


Måndag = arbetsdag och så även hos oss, även om R var ledig från det ordinarie jobbet.


Judit vaknade strax före sju och efter matning kändes det lika bra att stiga upp o fixa frukost och medan vi åt densamma kom Tiger på besök som vanligt på måndagar.


Resten av dan gick i arbetets tecken, en målning av soffan hann vi med, R hann med att dra kablar o sätta upp armaturer i källaren och jag sorterade Judits kläder ännu en gång. Utöver det lite tvätt som vanligt.


Mamma hade lovat vara barnvakt till kvällen så vi lämnade av Judit på banken innan vi åkte till Jönköping där R skulle spela JP fighten och jag under tiden skulle springa benen av mig för att hitta några rea-fynd på A6.


Hann med de allra flesta affärer jag hade tänkt och shoppat blev det. En del till Judit som jag hade tänkt, bl.a en superfin stickad klänning i grönt. Jag GILLAR ju grönt! Men det är svårt att hitta i affärerna - synd att man inte kan sy...


Till mig själv hittade jag oxå en hel del, en stickad armlös polo från HM som jag kollade på redan förra vintern fanns nu på rea och så blev det en kjol till nyårsafton oxå + lite annat...


Hur det gick med bowlingen då?

Jodå, bra ända tills jag kom men han gick ändå vidare som 20:e o sista spelare. Så ikväll blir det ny match - hoppas det går bra. Efter shoppingturen behövs ju alla pengar...

Av Jessica - 28 december 2009 11:47

nu har även vår lilltjej kommit i kräkåldern!!


Än så länge är det mestadels bara lite åt gången så det räcker med ett byte varje dag men det är ju tur att vi har så mycket kläder, har ju fått rätt mycket present-kläder i just stl 62 som är det hon har nu.


Idag slog hon nytt rekord, kräkte ner pyjamas, sovpåse, tre örngott, min tröja samt en hög på golvet... tur vi har tvättmaskin och att det inte är så kallt* ute.


**************************************************
**

* För er som inte hört: strömmen gick ju här när det var 15 minus i förra veckan, berodde antagligen på att jag kört tvättmaskinen sa elektrikern! Alltså bara tvättmaskinen, varken ugn eller diskmaskin var igång. Måste väl kunna tvätta oavsett vad det är för väder? Vi har nog lite kvar på elen att göra verkar det som. Annars får vi helt enkelt gå med skitiga kläder om det blir en kall vinter...

Av Jessica - 28 december 2009 11:46

Nu är snart kökssoffan färdig!! Har bara tagit några månader.....


Både igår o idag har vi målat, R o jag så nu är den både grundad o målad två gånger. Får se om det räcker....


Bilder kommer förhoppningsvis innan nyår!

Av Jessica - 28 december 2009 11:40

Juldagen började med riktigt skitväder ju, plusgrader o slask ute.


Därför bestämde vi oss för att göra absolut INGENTING utan bara slöa. Så efter frukost blev det sängen (vi har ju ingen TV & inga lampor vid soffan) för hela familjen och fram till tvåsnåret tror jag att Ralle tog 4 tupplurar, emellanåt läste han i sin deckare. Judit sov oxå i stort sett hela tiden o likadant gjorde Moa i fotändan på sängen. Bara jag som var vaken - men så var min bok rätt bra oxå!


Efter att ha tagit oss i kragen fick vi faktiskt en del gjort på eftermiddagen och till kvällen bjöd vi hit mamma på lite mat.


Annandagen spenderades hos min moster & morbror i Anderstorp där vi var bjudna till middag vid ett, fick nån god fläskkötts-gratäng (inte fläskfile) med pressad potatis. O så lyxigt att bara sätta sig vid dukat bord!! Även om jag gillar att laga mat är det kul att vara bortbjuden ibland. Till efterrätt lite av julens rester - GILLADE ALLT!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards