husnr3

Alla inlägg under januari 2015

Av Jessica - 31 januari 2015 08:41

Löjligt stolt javisst!

Men tycker det är så kul att J gillar det
här med bokstäver och ord.

Hon har gjort en skattkarta till lillebror o ljudat alldeles själv.

Stinkande berget & skatt!


Min fina....

Av Jessica - 21 januari 2015 21:09


Att inse att man inte längre är 20 år är väl en sak.

Men att tvingas inse att man nästan väger lika mycket fortfarande som man gjorde när det var dags för första barnet att födas är väl kanske inte lika kul....


Men det byggs ingen ny och snygg kropp i tv-soffan inte!

Så därför har jag utmanat R, inte några 100 pass innan midsommar utan mer en nivå som kan passa oss.  Han med ett uns mer muskler än mig men oxå med mer magfett. 


Sista april är det invägning och då gäller det att ha gått ner mest!

Vi tävlar oxå om vem som har avverkat flest kilometrar eller mil... promenader, löpning eller cykling. Så nu gäller det att vi hittar en nivå som är lagom och passar både kroppen, familjen och vädret. För min del blir det promenader med Milla och så lite Olgainspirerad träning här hemma. 


Den som förlorar är tvingad att ordna en barnfri helg med aktiviteter, förlorar jag kanske det blir bergsklättring eller nåt annat skoj?




Av Jessica - 15 januari 2015 20:21

Han ju aldrig köpt mycket i rosa till fröken J (för till tjejer blir det ändå mängder med rosa av sig själv liksom) men till både lillebror och miniman handlar jag gärna i många olika rosa toner...


Vide valde kläder själv häromdan o matchade tröjan med rosa jeans och rosa strumpor!


O när han blev lite varm o ville ha tröja
med korta ärmar så blev det rosa igen, fast med elefanter istället för gunpowder!!

Av Jessica - 13 januari 2015 21:34

Inser när jag tittar tillbaks på bloggen att det jag gillar allra bäst och mest är alla bilder på barnen, och små notiser om vad de säger och gör. 


Så här kommer ett inlägg bara till barnens ära!


 


Judit vill aldrig vara med på bild men här de de leker häst i hagen lyckades jag iaf fånga henne även om det inte blev särskilt bra...


 

Busig men trött kille.


 


Minst såhär busig är jag varje dag.... med tre tänder nere och 2+2 uppe.


 


Busar med storasyster och provsmakar hennes barbiedocka med!


 


Älskar att sjunga i mikrofonen som V fick i julklapp.



Min coola stora kille som jag tror och hoppas kommer utveckla sin egen stil även när han blir större. 

   


Alldeles egna kläder, keps som han fick av Micke i december och syrrans glitterskor!


Av Jessica - 6 januari 2015 22:13

Som säkert de flesta här i söder har märkt så håller sig snön borta och det blir mest inomhusaktiviteter med barnen... 


Även om det är OK att spendera dagarna hemma så ville jag överaska barnen  med något annat i måndags så då blev det ett besök på det lokala fiket där de har en liten lekhörna som Judit verkligen uppskattar. Hon ritar och pysslar mest hela tiden...



Sen blev det en sväng till lekparken på eftermiddagen med, tror R var där i över en timme...... 

Av Jessica - 3 januari 2015 21:14

Tippen är min nya bästa vän!

Ihop med loppisen  förstås....


 


Ovanpå vårt gustavianska porslinsskåp har jag samlat höstens tipp- och loppisfynd!! 

De båda bruna längst fram fyndade jag på Erikshjälpen för några månader sen och resten är från Tippen! Två av dem tiggde jag mig till från en som var där för att slänga och skänka grejer och den längst till höger hittade jag idag vid källsorteringen där nån hade ställt den för att han eller hon inte orkade gå hela vägen bort till återvinningscontainrarna!! 



 


Utöver glasflaskan tippade jag även den här fina glaskupan som passar

perfekt på mitt loppade tårtfat!!



#loppisfynd

#tippenfynd

#tippatochloppat

Av Jessica - 1 januari 2015 08:59

Igår inledde vi en ny tradition.

Pulkaåkning och grillning på Svänö!

Det syns ju inte på bilden men J var på ett strålande humör och busade, lekte och åkte pulka....

De båda pojkarna eldade o fixade.

Vädret var inte perfekt men det funkade och när man tittar ut idag är jag ännu gladare att vi åkte dit. Inatt har all snö regnat bort och det väntas ingen ny inom de närmsta veckorna ....

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards