husnr3

Alla inlägg under februari 2011

Av Jessica - 28 februari 2011 20:50

Lika bra att erkänna!


Jag är totalt humorlös och förstår inte svenska folket senaste favoritprogram!

 

Menar förstås SOLSIDAN!


Kollade in första avsnittet igår och kan helt enkelt konstatera att jag inte skrattade en enda gång, däremot tyckte jag det var pinsamt och löjligt några gånger... men visst drog jag iaf på munnen vid några tillfällen och det var åt Mia Skäringers karaktär. Men det kan lika gärna ha berott på att hon pratar med så rolig dialekt!


Så nästa söndag blir det nog Bones igen - precis som vanligt...


Finns det någon mer än vi här i huset som inte följer Solsidan?

Av Jessica - 28 februari 2011 20:44

När jag kommer hem efter en heldag på jobbet är det oftast två älskade som kastar sig över, under & runt mig - Milla & Judit!!


Efter en halvtimme med båda hoppandes och brottandes i knät är man helt SLUT och skulle behöva nån som byter av en men det finns ju inte alltid, t.ex inte ikväll när R jobbar.


Humöret svänger, tålamodet är slut och man vill bara lägga sig ner och sova.....


MEN det är då jag ska tänka på pappa Micke i en av familjerna Annorlunda - såg just lite på dagens avsnitt när han är ensam hemma en kväll med de sex barnen och ska laga och äta tacos!! Där hade jag inte velat vara med.... och vad tänkte han på? Mata de halvårsgamla tvillingarna med gröt utan att ta på dem haklapp - ja ibland blir det mer jobb än vad man hade behövt!


Jag har det rätt bra ändå och med bara två vildingar finns ju varsitt knä att erbjuda!

Av Jessica - 27 februari 2011 15:42

Ja, ibland är det den stora frågan?!


 


Det kan vara för att man bara vill ha kvar en av ljusstakarna i fönstret??



   



Av Jessica - 27 februari 2011 15:41

Kanske inte några funderingar på dagens mat men vad ska ni laga i nästa vecka???


Titta in och få lite tips...

Av Jessica - 26 februari 2011 10:08

Judit har mycket kläder.... men just jeans och långärmade t-shirtar har hon inte särskilt många längre efter senaste utrensningen så igår for hon och jag till stan för stora shoppingrundan!


Hade kuponger på både Lindex, HM & Kappahl sam bara gällde någon vecka till...


Hittade världens snyggaste jeans på Kappahl men såklart fanns de inte i Judits storlek utan bara från 92 .... åkte t.o.m upp på A6 och kollade men där var de helt slut!!!


  

Tre par jeans blev det iaf, kupong på två av dem och de svart/rosa var redan nedsatta med 120 kr!! Fast jeans är DYRT!! 249 kr & 199 kr på ordinarie pris...

 

  

Några tröjor oxå, både den beige och röda är från POJKAVDELNINGEN!! Kan de inte bara klassificera kläderna som BARNKLÄDER!?

  

Lite väl somrigt och skrikigt kanske?? Men så sött så jag kunde inte låta bli... fast hade hellre haft en grön tröja till men det var OMÖJLIGT att hitta.

 

Och till lilla mig fick det följa med ett par skor/boots/kängor i mocka med dragkedja på insidan... 70% på Scorett! Behöver nåt som kan ersätta stövlarna jag inte längre får på mig!

Av Jessica - 25 februari 2011 22:10

  


Inte vet jag vad han har gjort i veckan och det spelar ju ingen roll - huvudsaken är att jag fick BLOMMOR idag igen!!

Av Jessica - 25 februari 2011 22:07

        

    

Först var det handle-lappen som fick sig några tuggor och efter det gav hon sig på brödpåsen - och nej, det var inte Milla som var med i affären utan Judit!!

  


Efter hemkost blev det bus och kiv med Milla om vem som skulle få äta upp mackan:



Av Jessica - 25 februari 2011 08:34

Igår returnerade jag ett par vinterskor som gått sönder, var givetvis tvungen att hitta nåt vårigt istället....


Blev de här lite annorlunda Björn borg kängorna, eller vad man nu kan kalla dem... kanske helt omoderna vad vet jag men jag tyckte de var riktigt snygga, och dessutom sköna visade det sig.



40% på rea-priset så ett riktigt fynd för 237 kr!! Fick med en Esprit tunika & ett par Esprit byxor till sommaren oxå!


  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards