husnr3

Alla inlägg under mars 2013

Av Jessica - 29 mars 2013 05:53


  


Här i huset är vi rätt glad och nöjda att februaris ambition faktiskt slog in - att när mars (och våren) kommer så försvinner sjukdomarna!


För under hela mars hade vi nämligen inte en enda VAB-dag!!

 

  

 

Vill såklart oxå passa på att önska alla en

GLAD PÅSK!

 

  

Av Jessica - 26 mars 2013 19:37

Här hemma finns ett rum jag inte går in i frivilligt längre - barnens rum!!


Överfullt med prylar och inte en enda sak på sin rätta plats. Så därför har jag bestämt att mitt nästa projekt måste bli att hitta ett skåp man kan stänga och där vi kan förvara allt man inte orkar se på varje dag.



 


Helst till så billig peng som möjligt såklart så det blir till att spendera en del av de kommande veckorna på loppisar runtomkring. Eller har du ett högt och relativt smalt skåp stående hemma som du vill bli av med till ett OK pris så hör gärna av dig till mig   


Av Jessica - 25 mars 2013 20:04

Här hemma är det allt annat är vårväder just nu.... minus 16 grader när jag steg upp i morse!!!


Trots det gjorde jag en liten beställning på kortärmat innan vi for på semester, så kul med paket som låg och väntade på oss när vi kom hem   


 


Lillebror AVSKYR kortärmat och hann bli så här arg innan vi fick på en zipjacka ...


Storasyster som normalt inte vill vara med på bild showade och lät mamman fota flera halvbra bilder...


Båda plaggen är ekologiska och kommer från liandlo, kika in på deras hemsida om ni inte har beställt tidigare. Ett stort plus oxå för enormt bra service - det gillar jag!


PS. om ni ev tycker att jag shoppar mycket så kan jag berätta att jag annullerade hela min Me & I order som jag bloggade om för några veckor sen..... vi hade inte riktigt samma uppfattning om hur leveranserna skulle ske...

Av Jessica - 24 mars 2013 19:19

Har inte tagit någon ny paus....


... utan vi har bara varit på SEMESTER!

 

I fjällen närmare bestämt... ihop med fina familjen H.

 

Innan vi for iväg vägrade Judit höra talas om att åka skidor men väl där uppe ville hon hyra redan på lördagkvällen!! Så både skidhyra och skidskola blev det för både henne och Wille.... 

 

   

 


En härlig vecka och vi åker kanske redan nästa år igen!?




Av Jessica - 14 mars 2013 19:43

Nån som minns det härliga "kjol utanpå byxor" modet från 90-talet!


Det är tillbaks!

Iaf här hos oss och i lite annan variant...


 


Visst är han söt lillebror med utanpåkalsonger, och så praktiskt när man stoppar båda benen i samma kalsongben - då får man ju lite snyggt häng där bak oxå..... 

Av Jessica - 12 mars 2013 06:15

Vi ropar inte hej än men tror vi är på väg åt rätt håll iaf...



En del föräldrar sover gott trots ett gäng med ungar i sängen, tyvärr är jag och R inte de föräldrarna och vi har haft det kämpigt med för lite sömn ett tag nu...


Så i fredags bestämde vi att “inga mer barn i sängen” och jag förklarade för Judit innan läggdags att jag inte kan sova när hon ligger jämte mig och sparkas utan att hon måste sova själv i sin säng. Trots det kom det ju en liten skrutta tassandes vid halv två tiden natten mot lördagen. Efter lite diskussioner hit o dit hamnade vi båda en stund senare i hennes säng men på varsin sida och jag fick sova nästan en hel natt.


Nästa natt testade vi en annan variant och det var att R sov med barnen i vår säng och jag fick sova i barnens säng – och fick återigen sova en hel natt!!! Men kanske ingen variant vi kände att vi ville fortsätta med...


Vi har ett tag misstänkt att orsaken till att Judit kommer varje natt är att hon vaknar och fryser, hon vägrar nämligen täcke när hon ska sova utan vill bara ha en liten filt. Så natten till måndag plockade vi fram ett täcke och la på henne när hon somnat. Resultatet blev en tjej som sov hela natten i sin egen säng!!! Och en lycklig och piggare mamma förstås.  Så inatt testade vi samma metod och återigen sov hon hela natten i sin egen säng.


Återstår att se om det fortsätter lika bra.... och om nån undrar om lillebror så är han just nu ett "undantag", tills vidare får han komma varje natt så länge han ligger hyfsat halvstill...

Av Jessica - 10 mars 2013 06:57

I fredags spenderade vi den lediga eftermiddagen med att åka till stadens lekland med barnen!


Såååå himla kul de hade, lekte bland bollarna, byggde megalego, åkte rutschkana och hoppade hoppborg men det allra bästa var nog nästan att man kunde åka pulka inomhus!! 


Efter det kvällsmat på kiosken, korv o pommes var det beställt...


Bara så tråkigt att mamman o pappan glömde kameran hemma - men vi får leva på minnena   

Av Jessica - 8 mars 2013 06:25

Orsakerna är många till mitt långa uppehåll här. En del jag väljer att inte skriva om här och sen har vi problem med barn i sängen som ställer till det för föräldrarna som inte får sova ordentligt.... det har väl oxå gjort sitt till. På kvällskvisten har jag helt enkelt prioriterat sängen framför datorn!


Men nu hoppas jag vara tillbaks.


Igår var det tjejmiddag hos vännen Anna men kameran glömdes hemma....


Och i tisdags var det klädparty hos samma Anna och då blev det stora shoppingen. Jag gillar ju kläder och handlar rätt mycket till barnen, oftast på rean men så ibland tycker jag att vi kan kosta på oss lite nytt även till ordinarie pris.


 


Judit fick välja klänning själv på hemsidan och då blev det den här.... själv gillar jag panda-trycket sådär men bara hon blir nöjd!



Lillebror är ju helt besatt av "lol" så till honom blev det en inomhusvariant



      


Och även det här till lillebror! Kommer bli present från mormor o moster så inte så dyrt för mig.



Alltså inget shoppat från vuxenkollektionen denna gång men mycket fint har de och till helt OK priser, kanske klickar hem nåt på rean om några månader istället?


Gillar ni Me & I?


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards