husnr3

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jessica - 30 oktober 2010 22:38

  

Idag är R på herrmiddag så jag och Judit har haft lördagsmys och hon har fått äta "godis" från sin egna lilla påse - riskakor!



      

Av Jessica - 30 oktober 2010 22:06

Vad jag har längtat!!!!


Efter att få min bokhylla till kokböckerna färdig alltså!


Och idag var det alltså dax, plockade in de böckerna vi hade i köket + några som fanns i källaren men tyckte att det såg rätt tomt ut.


  


Vet att jag har väldigt mycket kokböcker så det kändes som om många fattades. Skickade ner mannen både i källaren och sen ut till uthuset men utan att hitta fler böcker innan jag kom på att vi nog hade stuvat undan dem i ett av skåpen i Judits rum - och där var de! En sådär 30-40 böcker eller så....


  


Nu ska jag bara fixa iordning tidningarna lite snyggare oxå så blir det perfekt!

Av Jessica - 30 oktober 2010 22:05

Idag har Liten hittat några nya ställen att provsitta! Dels hennes leklåda under diskmaskinen och så Tigers korg som bara är här över helgen...



    

Av Jessica - 30 oktober 2010 10:18

Vänster framtand uppe har varit på väg ett bra tag men att få med den på foto har varit ett svårt uppdrag...


Lyckades rätt bra häromdagen iaf! Om man tittar noga syns två små vita riskorn i överkäken.


  

Av Jessica - 29 oktober 2010 06:39

Under rätt lång period nu har jag varit dålig på att uppdatera båda bloggarna med mattips & recept. Mestadels beror detta på att vi har varit sjukt dåliga på att planera maten här hemma...


Men nu gjorde vi ett ryck igårkväll och bestämde hela helgens meny, delar med mig av våra idéer och kommer givetvis fylla på med några recept allt eftersom helgen går.


Ikväll blir det snabba rostbiffspastan med ajvar, imorgon krämig pastasallad med kyckling till lunch och på kvällen ska R på herrmiddag och jag ska mysa med bakpotatis med keso & räkröra!! Söndagen ska spenderas med goda vännerna Linda och hennes familj, vi står för förrätt och de fixar resten. Ska bli spännande!! Om vi mot förmodan är lite hungriga till kvällen blir det en lyx-macka Premier league chicken på grovt bröd.


Så ni som är sugna på att testa lite nytt kan väl kika in här på söndag kväll så ska ni nog kunna hitta lite nya recept.

Av Jessica - 28 oktober 2010 14:04

Vet att många småbarnsföräldrar tycker att det är lyxigt att få äta själv och gå på toa själv, t.ex när man börjar jobba.


Jag tycker nästan precis tvärtom, visst är det supermysigt när man sitter på toan och det kommer en Liten och vill sitta i knät och gosa och mysa. OK att det inte var det man hade tänkt när man gick dit men ändå....


... att ha någon liten att gosa med det är VARDAGSLYCKA för mig!

Av Jessica - 26 oktober 2010 18:07

och var det är kul - även om det kostar på!


Jag och Judit hämtade upp Lotta redan strax efter halv tio och sen styrdes kosan mot centrala Jönköping.


Blev några affärsbesök, bl.a klassikerna Kappahl & Lindex innan vi tog en förmiddagsfika på Wienerkonditoriet. Där är bara sååååå mysigt, fralla med festis och pariservåffla blev det.


Efter fikat hann vi med att gå i några affärer till, bl.a köptes presenter till både Plutt, Micke & David. Kan ju inte skriva här vilka affärer vi besökte men jag hoppas och tror att de alla kommer bli nöjda på sina födelsedagar.


En sväng till nya HM blev det oxå - och vilken förändring!! Från att ha varit stans absolut mest överbelamrade affär var där nu gott om plats och läcker mörk inredning. Hittade ett par supersöta tweedshorts till Judit men eftersom det inte fanns matchande strumpbyxor i hennes storlek fick de inte följa med hem...


Unnade mig själv två stickade koftor och en stickad väst på Lagos, en affär jag faktiskt aldrig har varit inne i tidigare. Blev en brun långkofta och en kort svart med puffärm. Kommer troligtvis att användas flitigt på jobbet som ju inte precis är känt för sina varma lokaler.


Men visst handlade jag lite till Judit, blev några plagg hon ska få i julklapp och sen tre par strumpbyxor och en fleecekrage från Polarn som troligtvis kommer att användas dagligen i vinter.


  


Innan vi åkte hemåt gjorde vi det obligatoriska besöket på IKEA och käkade såklart oxå. Judit fick sin första barnportion på restaurang - pasta och köttfärssås som slank ner utan problem. Men nån haklapp skulle bestämda fröken inte ha!!! Det är bara för småbebisar... blev därför lite tomatfläckar på den nya blusen.

Av Jessica - 25 oktober 2010 09:10

I förra veckan gjorde jag ett litet experiment här på bloggen - skrev om mitt superbra bowlingspel och hur bra jag hade varit!!! Var lite intresserad av hur många grattiskommentarer jag skulle få - inte särskilt många skulle det visa sig?!


Hade ju gärna velat fortsätta med ett liknande inlägg efter helgens bravader men så icke. Därför kul att se om fler beklagar än grattar...eller om folk bara sitter hemma o myser nu när det gick dåligt?


Helgens utflykt till Göteborg bjöd på två nya hallar som ingen av oss hade varit i tidigare och det var väl det som var mest spännande. Första matchen i Frölunda mot X-caliburs F-lag förlorade vi med 15-5 efter strålande spel av hemmalaget, de slog ca 20% mer än föregående helg och vi gjorde en rätt OK match för att vara borta. Vi styrde sedan kosan norrut till spel i Gamlestaden och match mot IFK och deras B-lag. De var inget vidare men vi var USLA och förlorade STORT 17-3. En rätt svårspelad hall visade det sig, ett allsvenskt möte före oss där hemmalaget inte hade mer än vi gjorde hemma i förra helgen säger väl sitt?


Själv får jag vara lite halvnöjd, absolut inte nöjd med andra matchen där jag slog 665 (720 i första) men jag var iaf bäst i laget och tog tillsammans med mamma hyfsat många poäng. Men jag, liksom de flesta andra, behöver helt klart bli bättre borta och höja lägstanivån - lättare sagt än gjort!


Nu blir det två veckors uppehåll innan det är dax för hemmamatch igen.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards