husnr3

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Är det dax snart?

Av Jessica - 27 april 2011 18:00

Börjar så smått förstå mig på de som är sådär väldigt jätte sjukt trötta på att vara gravida att de kan tänka sig nästan vilken smärta som helst för att klämma ut bebisen och bli av med magen...  när vi fick Judit hann jag ju liksom aldrig tänka så!


Har haft en smidig och enkel graviditet än så länge och inte gått upp särskilt många kilon, kanske drygt tio eller nåt. Har nämligen glömt väga mig både denna och förra veckan så jag vet inte säkert. Men nu tycker jag snart att det är nog!! Tålamod har väl aldrig varit min starka sida och just nu får bebisen gärna komma - snart alltså! Ska nämligen till Anna på tjejmiddag imon och sen är det ju fredagsmys så på lördag får det gärna ske..... :)


Mår illa lite titt som tätt, har ingen matlust och halsbränna/uppstötningarna har kommit tillbaks. Liten (nu är vi nästan 100 på att det blir en kille) sparkar och lever (ja, det är väl tur det) och det är jobbigt att sova så en hel natts sömn har det inte blivit på ett bra tag - OCH JAG VET att det är lika bra att vänja sig för det kommer att fortsätta så ett bra tag till....


Och ytterligare en påminnelse till er som inte gissat på bebisen än: än finns det tid och plats för några gissningar?!

 
 
Linda-4 barnsmamma

Linda-4 barnsmamma

27 april 2011 18:40

Förstår det känns lite jobbigt nu på slutet att vänta, men vill ju bara att den ska komma ut så man får se vad det är för någon som bott i magen så länge.
Hoppas ni snart får träffa er lilla krabat, Kram

http://www.uppochnervandahuset.se

 
Ingen bild

Malin

27 april 2011 19:13

Jag tror att det blir en flicka! Kanske den 4 maj =)

 
Matilda

Matilda

28 april 2011 09:06

Hej Vännen!
Har kommit på mig själva med att hänga här flera gånger per dag, nästa lika förväntansfull på er bebis som ni är.
Nyfiken i en strut om inte annat.. :)
Tack för fina kommentarer!
Kramar-m

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Josse

Josse

28 april 2011 14:04

Jag gissar på en flicka den 3 maj!

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

28 april 2011 18:05

Jag tror inte att jag har gissat! :-)
Jag tror att bebisen kommer på Måndag 2 Maj, och jag tror att det är en till tjej.
Kram!

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

28 april 2011 20:51

hej!
Gick in för att kika om det hade hänt nåt, men det verkar det inte ha gjort.

Jag gissar på en pojke den 13 maj (min farmors födelsedag). Dock hoppas jag inte jag har rätt för din skull.

Vi saknade er idag förövrigt.

Kram

http://livetnerochupp.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards