husnr3

Alla inlägg under juli 2010

Av Jessica - 30 juli 2010 17:57

Nu har jag äntligen plockat fram kameran igen och fotat det som hittills hunnits med i Judits rum.


Lite finjustering på befintliga djur är kvar (t.ex det jag målade fel på giraffen - funkade inte bra att passa barn samtidigt) och så  blir det några djur till oxå!


Men det får bli efter semestern - nu är det tre härliga veckor i det svenska sommarvädret som hägrar. Ska försöka uppdatera även framöver men några fler bilder från huset kommer det ju inte att bli!


Och Signe: bild på gardintyget kommer, glömde bara bort det nyss och orkar inte plocka upp kameran igen och ladda ner.... bla bla bla


  

Av Jessica - 30 juli 2010 15:54

Ja, det är inte jag som ska baka alltså men på Elins fina blogg Pippi bakar kan man t.om imorgon vinna en valfri tårta!!


Så ta en titt där och var med i tävlingen!

Av Jessica - 27 juli 2010 07:06

... har det hittills blivit i Judits rum...


Idag ska det målas åtminstone en bläckfisk, återkommer nån dag med nya bilder.  


Av Jessica - 25 juli 2010 10:57

När vi nu inte åkte till stugan i helgen har jag satt igång att måla Judits rum.


Inte färdigt än men dessa färger blev det på väggarna.


Starkt turkos och gråblå på de övriga! Inga pasteller här inte!


    

.

Av Jessica - 25 juli 2010 10:55


Ringen i rött guld var min mormors och den i vitt är ny. Mormor o morfar gifte sig f.ö samma datum som oss men 1945 så deras inskription har fått stå kvar i den gamla ringen.


Av Jessica - 25 juli 2010 10:37

Som jag skrev för några dar sen gjorde jag inte många shoppingfynd under semestern men i veckan var i stan en sväng och då gjorde jag ett verkligt fynd, ett sånt man kan gotta sig åt rätt länge faktiskt!


Blev en supersnygg väst från Sisters, märke Replay. Bara 75 kr!!!!!!!!!! Bara så enkel och basic, kommer passa till det mesta tror jag. OK att det troligtvis inte är senaste säsongens men vad spelar det för roll.


  

Av Jessica - 25 juli 2010 10:34

När jag kom hem från jobbet i måndags hade R hittat ett par jeans som han trodde var ett par gamla han inte använde längre.  De var visst lite tajta sa han men jag hade de nog innan jag gick upp i vikt....


    


Eller inte?!


Jeansen är egentligen ett par av mina gamla för stora som jag numer brukar använda som jobbarbyxor men jag tror jag ska låna ut dem till R istället.

Av Jessica - 22 juli 2010 19:58

Idag har jag varit och inhandlat färg och gardintyg till Judits rum, i helgen ska det målas!!  Och kanske sys gardiner oxå??? Eller så väntar jag på att svärmor fixar det efter semestern....


Nyfikna?


Vänta några dar eller en vecka så kommer det bilder!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards