husnr3

Alla inlägg under december 2010

Av Jessica - 30 december 2010 18:00

KÖR ALDRIG NÅGRA IKEA MATTOR I TVÄTTMASKINEN OM NI INTE VET ATT DET FUNKAR!!!


Bakgrund: hemma har vi ett gäng runda små IKEA-mattor (såna för 80 kr ni vet) och de ligger hundarna på i stort sett hela tiden vilket gör att de inte är särskilt rena, det är vi medvetna om.


Men att de var så skitiga och snuskiga som det visade sig igår det hade vi ingen aning om....



En liten olycka skedde vilket gjorde att vi bestämde oss för att tvätta en av mattorna, tänkte att vi kör väl mattan i maskinen, 40 grader borde funka?


Resultat:  




Av Jessica - 29 december 2010 20:13

Sen mormor och morfar dog för några år sen firar vi inte jul på just julafton med mammas släkt längre, vi brukar försöka träffas nån av de andra dagarna istället.


Så igår var det dax för träff i miniformat, mammas bror med fru, sonen med sambo & en dotter besökte oss och sen blev det middag hos mamma (ja, vi lagade).


  


Judits syssling Hanna är 10 år och världens bästa barnvakt, hon busade både med Judit och Milla och Liten var verkligen i sin allra bästa form, showade dansade och spelade apa! Och ville såklart inte sitta still..


  


Men så kul de hade!

Av Jessica - 29 december 2010 06:30

Har ni ibland dåligt samvete när ni skriker och blir arga på barnen?

 

Hemma har det inte hänt särskilt många gånger än, troligtvis för att Judit inte är så gammal.


Men igår var vi hos mamma hela kvällen på lite släktträff, Judit busade och lekte med sysslingen Hanna 10 år och när vi kom hem vid halv tiotiden var hon verkligen supertrött.


Trots det skulle jag bara kolla en grej på datorn och när jag sitter där välter hon ner bashögtalaren så den kommer åt strömbrytaren och hela datorn släcks ner.


Jag blev jättearg och skrek på henne samt slängde ner henne i vår säng, lämnade henne och gick och borstade tänderna istället.


Några minuter senare står det en liten ledsen tjej med tutte och gosefilt och tittar på mig med tårarna strömmande nerför kinderna...


Om ja fick dåligt samvete!? Minst sagt....


Så vi kröp ner i sängen och gosade lite och sen blev det välling, och jag blev lite lättare om hjärtat.

Av Jessica - 28 december 2010 16:50

På vår bil har vi en dieselvärmare och det är så praktiskt nu när det är kallt ute - oavsett tid man ska iväg kan man ha en varm bil.


Men fick varningen av två kvinnliga vänner för några månader sen att vara försiktig med användningen då värmaren kan dra ut batteriet. Frågade såklart mannen som är expert på bilar men Nej det skulle inte vara några problem!!


Litade på honom och har använt värmaren varje dag jag använt bilen sen dess.


Vad tror ni hände igår när jag skulle hem efter jobbet!! Helt rätt - STENDÖTT BATTERI!!

 

Fick hjälp av snälla kollegor med startkablar.... och kunde således ta mig hem.


Så nu är frågan, vem kan mest om bilar? Vännerna eller mannen??

 

Uppdatering: efter en natt med laddning funkar nu bilen åter men varken igår eller idag sätter jag på värmaren när jag är hemifrån. Hellre en kall bil som startar...

Av Jessica - 26 december 2010 18:14

Och så var julen över och imorgon är det jobb igen!!


Fattar inte hur det kan gå så snabbt när man har väntat och längtat så länge..


Vi började julfirande redan på uppesittarkvällen då mormor Gunnel och farbror Samuel var här och käkade lite goa köttbulls & skinkmackor. Mormor hade med sig en jättefin tomte till Judit som egentligen skulle fått i morgonstrumpan men eftersom hon ändå är så liten hoppade vi över den traditionen iår...


Väl på julafton fixade vi och donade lite här hemma, besökte mataffären och myste i allmänhet innan vi åkte till Ralles föräldrar vid ettiden. Där blev det, som alltid, ett stort julbord som vi alla hjälptes åt med och sen efter Kalle Anka kom jultomten!!


    

Att spela piano är alltid lika kul, på julafton spelade Judit för oss flera gånger


Judit tyckte att tomten var riktigt spännande och tittade gärna men hon ville inte sitta i hans knä...


  


Hade sagt till alla att de inte skulle köpa särskilt mycket men ändå fick Liten mängder med saker, bla Barbapappa-handdukar, kläder, flera pussel, brio leklåda med klossar, böcker, hårspännen, duplo LEGO,  en hemmasydd mjuklift + docka och såklart ett bowlingspel med djurkäglor i plast. Behöver inte ha dåligt samvete att hon knappt fick nåt av oss..


  


Själv fick jag en piassavakvast och ett presentkort på A6 för valfri shopping. R fick nya vinterhandskar, raggsockor och bestick. Bara sånt vi hade önskat oss så det var helt perfekt. Tillsammans fick vi oxå nya kökshanddukar och grytvantar + servettställ & matchande servetter.


    


Även resten av kvällen spenderas hos svärföräldrarna, min mamma var såklart oxå där och vi lyssnade till julevangeliet, sjöng jul & barnsånger till Samuels pianospel och Elisabets ackopanjemang på gitarr, åt godis och spelade spel. Milla var med större delen av kvällen och skötte sig riktigt bra, Judit som vanligt enda barnet och i CENTRUM!



Igår tog vi det lugnt hela dan och var bara hos mamma en sväng på kvällen och idag har vi varit ute och åkt pulka en sväng och sen bara slappat och haft det skönt. Mamma var här en sväng på middag och nu är det soffläge resten av kvällen!!


Hoppas ni haft en lugn och skön JUL allesamman!  

Av Jessica - 23 december 2010 16:58



En liten tuff tjej med shorts och pappas keps...


GOD JUL PÅ ER ALLIHOP DÄRUTE!!


  

Av Jessica - 23 december 2010 16:55


Vi brukar allt som oftast ha det mesta i godisväg här hemma och trots det äter jag inte några mängder (förutom choklad just nu) och såhär i juletider tyckte jag att det var dax med en städning av godislådan...


Såhär fint blev det, en hel del fick åka i papperskorgen för att de hunnit bli för gammalt. Kunde dock inte med att slänga en hel ny,  oöppnad burk Pingvin-lakrits trots att den är över 1 1/2 år gammal!!!


Blir ni sugna??? Eller tvärtom?  

Av Jessica - 22 december 2010 10:18

som om det inte var nog att ett halvårs foton bara gick upp i rök (har fått tillbaks dem tack vare Arvid!!) så strulade vår externa hårddisk/Excel igår oxå.


Var inne och gjorde lite jobb åt bowlingen, bl.a betalade jag ut löner och noterade bginbetalningar i några olika filer.


Stängde ner filerna och sparade som vanligt - och då fick jag ett meddelande att något hade blivit fel och att filerna inte kunde sparas på rätt sätt!!

 

NÅGOT!!!


All information ang årets fakturor (mottagare, belopp, fakturadatum mm) var helt borta!!!! Även informationen ang december månads löner var väck!! Har visserligen alla underlag kvar men....


Så till julhelgen gäller det att återskapa allt och spara på ett nytt ställe, har önskat mig en ny extern hårddisk i julklapp och får jag inte det får jag nog ta och köpa mig en ny.


Mer datorstrul orkar jag bara inte med!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards