husnr3

Alla inlägg under maj 2011

Av Jessica - 31 maj 2011 19:37

Ytterligare en dag med underbart väder!!


Och vilken tur för byggarna som hittade hit idag igen - nu börjar vår tillbyggnad äntligen ta form!!


 

Idag har vi försökt tillbringa så mycket tid som möjligt utomhus och verkligen njuta av det fina vädret, på förmiddagen var vi uppe vid lekparken i Fåglabäck tillsammans med några andra mammor, vi var inte så många men hade det riktigt mysigt iaf med lek och fika!


 


Efter sovstund och lunch har vi fixat och donat lite på baksidan vid Millas hundgård, det går sakta men säkert framåt även där....



Av Jessica - 31 maj 2011 18:54

Idag är jag ledsen för vännen Annas skull då de har förlorat sin underbara katt (och jag gillar INTE katter vanligtvis) Plutten.


Jag lider med dem då jag vet hur det är att förlora ett husdjur, oavsett hur eller varför ...


Tur man har barnen som kan få en tillbaks till nuet, var ledsen en stund tidigare och grät en skvätt. Judit blev såklart orolig och ledsen hon med och kramade om mig en stund. Sen fick hon syn på väckarklockan och sa glatt "Picke", dvs hon trodde att det var en telefon och ville ringa Micke..... och då var det ju svårt att vara ledsen längre...


KRAM till dig Anna, du vet att jag tänker på er.

OJ!

Av Jessica - 31 maj 2011 17:31

Fick veta i eftermiddag att vi har en trasig motorsåg...


Och jag som inte ens visste att vi hade en fungerande motorsåg!


Hur kommer det sig att det ofta finns pengar till inköp av saker med en motor men sällan till en guld eller diamantring??

Av Jessica - 30 maj 2011 19:53

efter det fina vädret vi har haft idag!!! Så länge sen ju...


Vaknade till sol och hyfsat varmt, på förmiddagen blev det en runda för mig och barnen fram till biblioteket. Första gången jag var ute med båda själv och det var jobbigare än jag trodde att köra vagn med två barn! Här gäller det nog att sätta igång och träna armarna!


Efter lunch tog jag och Judit en cykeltur här i byn, och upp till lekplatsen för att gunga. Tyvärr hann vi inte med mer än några minuter innan mannen ringde hem mjölkcentralen! Matningsdax med andra ord.


 


I eftermiddag kom grävarn med makadam så att byggarna kan sätta igång snart...


     


 

Lillebror fick vila i sängen under tiden grävarn var här



Och så avslutade vi kvällen med mackor i skogen, hade tänkt sitta i skogen och fika med där var mängder med KNOTT så vi fick sitta på grusvägen precis framför bilen - men det var mysigt det med.


 

Av Jessica - 30 maj 2011 04:16

Först sovmorgon till strax efternio!!!!!


Sen var tanken tipspromenad igår förmiddag men efter att ha slagit en signal till mamma där det spöregnade ställde vi in planerna (onödigt för sen kom inget mer regn) och hängde bara här hemma istället....


Och vid middagsdax  firade vi Mors dag hemma hos svärföräldrarna, min mamma var såklart oxå med! Vi brukar ju fira det mesta tillsammans, känns onödigt att fara på två ställen när vi bor så nära varandra och inte är fler.


    


Judit och farbror Samuel

 

Det blev, som vanligt, mängder med god mat. Vi stod för förrätten som blev lasagne med ricotta & spenat. Efter det lax med färskpotatis och till efterrätt supergoda jordgubbsbakelser som jag ännu inte fått receptet på. Jag höll inte igen utan smaskade i mig två!!!


   


  

För pausunderhållningen stod Judit

 

Själv fick jag ytterligare lite presenter förutom morgonens puss, en liten bukett blommor (tanken räknas för de var inte särkilt fina), lite choklad och några lotter... precis lagom mycket för vi firar egentligen inte Mors dag...

Av Jessica - 30 maj 2011 04:12

Här är bilder på lite av det jag shoppade loss på i fredags...


 

Tuff jeansskjorta till Judit


 

Som Vide kan ha ihop med en söt väst när han blir större...

 

    

Jeans & jeansleggings


  

Och så en vit blus till mig själv!



Av Jessica - 29 maj 2011 10:20

Igår hade vi vännen Linda med barn på besök här! Så trevligt så - och första kompisbesöket.


     

Linda med Alice 2 1/2 år och Vide 2 1/2 vecka , Olivia : Alice : Judit


Vi har ju funderat lite på det här med att låta Vide träffa dagisbarn men så kände att igår hade Linda inget att göra och inte vi heller så då passade det så bra. Och både Alice o Olivia var pigga o friska och var inte mycket i närheten av Vide heller så det var nog ingen större risk för förkylningssmitta får vi hoppas.


   

Judit var på bästa kramhumöret och kramade alla som ville!

Av Jessica - 29 maj 2011 09:52

Idag är det MORS DAG och vid frukosten berättade jag för Judit att idag ska alla mammor få nåt av sina barn.


- GUNGA!!! svarade hon (vilket hon gör så fort hon får chansen, kanske kan man få gunga nån gång...)


- Nej, sa jag, mamma vill inte ha nån gunga.


- PUSS, svarade hon då istället!!!


Och ja, mamma ville gärna ha en puss av sin lilla trollunge. Bättre morsdags-present kan man väl inte få??


 


Och så fick jag en kladdig yoghurt-puss - en av de bästa jag har fått!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards