husnr3

Alla inlägg under september 2013

Av Jessica - 30 september 2013 09:17

Det är ju sällan man längtar efter smärta men just nu skulle jag faktiskt kunna tänka mig att ha j-ligt ont, blandat med lite lustgas såklart så det bara känns sådär lagom eller som om man svävar över sin egen verklighet....


BF idag men ännu ingen bebis som har tittat ut och jag kan väl inte heller känna att det är mer på G idag än i fredags kväll då jag hade ett ordentligt tryck neråt, men efter en natts vila kände jag mig rätt pigg på lördagsmorgonen igen och så har det varit sen dess.....  fast just nu får jag nog erkänna att jag inte är superpigg. Har precis lämnat barnen på dagis och ska lägga mig i soffan och läsa en bok och bara slappa, för första gången sen jag slutade jobba för två veckor sen. De andra dagarna har jag haft diverse projekt men idag tror jag faktiskt att jag har gjort mig förtjänt av en svull-dag med en god bok, ostbågar och kanske ett glas läsk! Magen är stenhård och uppspänd som en megaballong ungefär...


 

Usel bildkvalitet men såhär ser verkligheten iaf ut.... med ett linne som inte längre räcker till....


Själv hade jag ju "bokat" tid på förlossningen idag vid niotiden på morgonen men nu inser jag ju att den chansen är passerad men jag hoppas fortfarande på mirakel och att det kan sätta igång snart så att jag hinner klämma ut en lillasyster eller lillebror ikväll. För imorgon är det ju ny månad och oktober och jag har hela tiden ställt in mig på att få ett septemberbarn till! Inte för att just det egentligen spelar någon som helst roll men oktober låter så mycket längre bort och kan bebis komma 1/10 kanske den lika gärna kommer 14/10 och så länge har jag faktiskt inte lust att vänta den här gången!!

 

Men det är väl bara att vänta och se.... fysiskt aktivitet verkar ju inte spela  nån som helst roll för jag har både gått och cyklat en hel del senaste veckan och det har ju inte satt igång nåt  - men jag har känt mig piggare iofs så kanske får försöka komma ut en runda i eftermiddag när barnen kommer hem.

Av Jessica - 29 september 2013 12:11

I helgen har det rensats i trädgården av man och barn!

 


Planen är att ta bort all gammal syrenhäck runt hela tomten, fast inte allt på en gång för det blir ju väldigt öppet och otrevligt. Just här har vi gammalt staket men det saknas på många ställen och där är tanken att vi ska sätta upp hönsnät  (för att förhindra rymningar av fyrbenta vänner) som får växa in i den nya häcken. För vi kommer absolut att låta häcken växa upp igen men nu hade den blivit 4 meter hög på vissa ställen och flera meter bred vilket kändes lite i mesta laget.


   


Ett ensamt stackars fruktträd har vi på tomten och Judit har precis kommit på att det är rätt kul att klättra i. Till våren finns planer (iaf hos mig) på att flytta lekstugan och plantera minst ett till äppelträd och ett plommonträd. Får väl se om tid och ork finns att uppfylla planerna...

Av Jessica - 25 september 2013 19:47

De senaste dagarna har vi möblerat om en hel del här hemma.


Egentligen började det med att det stora gamla vitrinskåpet inte kunde stå kvar på sin provisoriska plats (så det flyttade till det svarta skåpets plats, det svarta skåpet hamnade i tv-rummet där det randiga skåpet stod tidigare och det hamnade på panelväggen men det blev inget bra så nu har det fått flytta ut i hallen och hallbyrån har fått agera tv-möbel). Och det ena ledde till det andra som sagt och jag blev jättenöjd och R likaså, han har ju liksom tyvärr inte öga för det här med inredning men ställer glatt upp och bär när jag inte orkar själv!



  


Lite jobb med hängande sladdar (och lister såklart)  återstår men först måste vi inhandla såna däringa sladdsaker... vad de nu kan heta. Men klämmor och "rör" är det jag menar, och ni förstår säkert... 


I byrån förvarar vi dvd-spelare och boxer men slipper ha det synligt för det gillar jag inte. 


Är supernöjd att jag har fått till en mysig läshörna och med en snygg lampa till oxå, här hoppas jag på många mysiga vinterkvällar med en kopp te och lite snacks (ska bara lära mig dricka te först).


Nu slår klockan snart åtta och jag ska förflytta mig till tv-rummet där vi ska limma tapet på nya soffbordet - hoppas på att det blir så bra att jag kan visa er imorgon... 



Av Jessica - 23 september 2013 09:45

Nu var vi här! I vecka 39... och bara en vecka kvar till BF nästa måndag!

 

Och en ny känsla infinner sig - VÄNTAN! 

 

Nåt som aldrig hanns med med  storasyster som tittade ut sådär snabbt 20 dagar innan utsatt datum.... inte heller med lillebror väntade jag särskilt trots att han kom 4 dagar efter BF. Då hade jag ju inte varit med om att gå tiden ut tidigare och tyckte det var spännande att gå till sängs varje kväll och inte veta om det var under den kommande natten som vi skulle få stiga upp och åka in till BB....

 

Men nu är jag nyfiken och spänd på vad (syster eller bror) som väntar på oss inne i magen och vem som hellre vill vara kvar därinne i värmen än att komma ut till alla som väntar.

 

 

Men fortfarande mår jag helt OK, visst börjar jag känna mig sliten vissa dar men på det hela taget ska jag inte klaga. Sover bra varannan natt och sen sämre natten därpå men passar på att ta en powernap då och då när barnen är på dagis (som de är 4 dar i veckan). 

 

Det som är jobbigast just nu är att hela magen spänner nästan hela tiden, ni som fått barn vet ju att det gör sådär lite ont på förlossningen iaf men att ha en bebis som försöker ta vägen ut genom skinnet är inte heller att rekommendera.... 

 

och gissa kan man såklart fortfarande göra här...

Av Jessica - 21 september 2013 18:23

Ingen bebis än... ifall nån nu var nyfiken eftersom det har varit tyst här inne i några dar.. men det har helt enkelt varit fullt upp så bloggandet har inte riktigt hunnits med. 

 

Idag har vi varit produktiva, mannen och jag!

 

Mormor hämtade två förväntansfulla barn redan vid halv nio imorse för de "skulle åka på semester själva med moster o Micke och åka på en picke nick, tror du moster har tallrikar?" som Judit funderade över igår.

(De hängde med mamma till Skåne och skulle spendera dan med syrran).

 

Så efter det har jag och älsklingen haft hela dan för oss själva -

och första funderingen blev . BB eller fixa i huset??

 

Det blev fix i huset - bebisen trivs nog rätt bra därinne i magen verkar det som och för det mesta funkar det för mig oxå. Det är ibland jag får spel och blir irriterad när jag är på väg att kräkas hela tiden för att det inte finns plats .... 

 

 

Mycket har vi hunnit med... soffbordsprojektet har tagit ytterligare ett steg och blir nog halvfärdigt imorgon om vi har tur.

Fixat i tv-rummet.... så imorgon kan vi nog hänga upp tv'n på väggen.

     

Jag har börjat ett syprojekt som nog hade varit färdigt om jag haft allt hemma.... men tror jag kan fixa färdigt även detta imorgon (hoppas svärmor har den saknade detaljen hemma). Såååå kul när man får avsluta projekt - även om jag egentligen är mästare på att påbörja! 

 

Nu tar vi kväll med lite mat från frysen... sen blir det tv-soffan för hela slanten.

 

Hoppas ni där ute oxå haft en bra lördag!!!

Av Jessica - 18 september 2013 07:56

Nytt projekt på gång här hemma!

 

 

 

Av det här ska det bli ett soffbord så småningom.... helst med betongskiva uppepå men det har mannen bestämt får vänta till nästa sommar. Så en provisorisk lösning börjar vi jobba på i helgen istället... 


Och det går fortfarande bra att gissa när lillebror eller lillasyster kommer titta ut. Det gör ni här!


 

 


Av Jessica - 16 september 2013 09:34

Idag är första dan hemma utan jobb och igår kände jag bara att

"jag klarar inte en dag till med sågspån på golvet"


Så från att ha sett ut såhär.....


   

.... blev det såhär några timmar senare tack vare min fantastiske man som städade och bar iväg med alla byggrejer. Dammsög hela huset och torkade golv hann vi oxå med (tusen tack mormorn för att du var hemma när barnen ville vara hos dig en stund). 


Helt färdigt är det såklart inte, det ska upp några skåp, en tv, fönstret ska putsat och ett annat bord blir det nog. Men det är ju sånt där pill som är kul och som jag kan hålla på med på egen hand...


  


Vi funderade på den här möbleringen oxå men beslutade oss för den första bilden  till slut eftersom vi vill ha tv'n på panelväggen (alt var väggen där jag står och fotar). Till höger om soffan och fönstret kommer det förhoppningsvis en altandörr till våren och därför har vi lämnat det fritt från möbler. 


Öppningen till hallen är bredvid den ljusa fåtöljen och jag står och fotar i öppningen till matrum och längre bort köket. Till vänster om den svarta fåtöljen är det en skjutdörr till vårt nya sovrum (som inte är klart).



En helt annan sak - ni som inte har gissat när bebisen tittar ut kan göra det här! Första gissningen är redan passerad och nästa infaller inte förrän på fredag! 

Av Jessica - 15 september 2013 11:48

Gick ut i köket för en stund sen och tänkte börja med middagen men insåg att klockan bara var elva.... så jag tog mig tid att fixa med lite bilder en stund istället. Sånt där som aldrig blir av ju...

 

Barnens myshörna med lampa och bokförvaring... snart hoppas jag att vi har två bord här hemma så jag kan plocka fram symaskinen igen och fixa färdigt några kuddar och en madrass i lite retrotyger (en hel del finns färdigklippt) så vi får nåt som matchar bättre än en rosa sittpuff.

 

 

 

 

Vårt skåp för leksaksförvaring som vi målade och tapetserade i våras. Funkar perfekt och det är så skönt att bara kunna stänga om det stökiga. Vi kompletterar med 4 tygboxar (ska byta dem mot nåt snyggare så småningom men vet inte riktigt vad jag vill ha) i en expedit-hylla för skrymmande leksaker såsom LEGO. Och i de fina molnlådorna förvaras dockkläder, prinsesstillbehör och glitterskor    

 

 

Nu är det dax att förflytta mig till barnens rum, Judit var precis här och bjöd in mig på middag. Plättar, pannkakor och sås stod på menyn och det vill man ju inte missa!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards