husnr3

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jessica - 30 oktober 2011 12:07

I vanliga fall brukar vi åka till stugan över all helgona-helgen och stänga ner men i år går färden till Stockholm istället så igår fick vi ta en dagsutflykt och stänga ner. Mamma hade gjort det mesta redan för några helger sen så det gick snabbt att fixa (iaf för mig som gjorde stan under tiden mamma o R höll på)!


    



Eftersom vi inte har vinterisolerat måste man alltid klättra ner i brunnen och stänga av vattnet där, oftast är det jag som gör det eftersom jag inte har spindel-skräck och där brukar vara ganska många spindlar man kan pussa o kramas lite mer   


   

Härliga spindlar!

Lite som fick följa med hem - kolla datumen!!

   

Och ett obligatoriskt besök på godisflyget (nu finns det en buss jämte med) blev det, vi köpte så vi klarar oss hela vintern hoppas jag. Typ 2 kg...



Av Jessica - 30 oktober 2011 12:04

I fredags kväll for vi iväg till Anna, Andreas o Wille för en mysig kväll med god mat och dricka (cider för mig men öl/vin för de andra)...


Det skiljer 3 månader på Wille o Judit men det märks ju inte alls nu när det är busiga 2-åringar vi har!



TACK FÖR EN TREVLIG KVÄLL  - SOM VANLIGT !  

Av Jessica - 28 oktober 2011 16:30

Idag har vi varit på babysim, lillkillen och jag! Första gången jag var med i vattnet och det var sååå mysigt och Vide var bara go o glad! Tre dyk blev det totalt och inte ledsen en enda gång. TOPPEN!


 

Medan vi var iväg och badade byggde storasyster och pappa det högsta legotornet på länge här i huset.



Nu är det mest lugn fredagslunk här i huset, om några timmar sätter vi oss i bilen och far iväg till vännerna söderöver, Anna Andreas o Wille!


Kram på er därute och ha en riktigt bra helg!   

Av Jessica - 28 oktober 2011 07:50

Än så länge varken bråk, sura miner eller gråt!

Hopp om en bra fredag med andra ord.


 

Av Jessica - 27 oktober 2011 20:44

Ja, så var det gjort igen! Pinat mig runt 5 km'arn uppe på Grönelund (fast den är visst bara 4,6 var det nån som sa) och varför egentligen?


Dels för att få lite flås o förbränna kalorier i jakten på minustecken på vågen och dels för att kära Linda sa för ett tag sen att hon tycker vi ska springa Tjejmilen nästa år - lätt för henne att säga som har sprungit typ hela tiden jag varit gravid med Vide. Nämnde sen för syrran o hon var inte sen att hänga på - hon som just klarade 7,4 km häromdan!!!!


 

Kan vara jag nästa år!

  

Och så blev visst även Anna lite sugen... och hon har oxå en lång uppförsbacke framför sig när det gäller träningen - kanske ska vi ta en löprunda ihop efter jobbet nån dag så vi kan pusha varandra

Av Jessica - 27 oktober 2011 15:10

Idag när vi gick från dagis stod en av flickorna på den stora avdelningen innanför staketet och vinkade till oss. Judit sa, med stolthet i rösten, "stora barnen, mina kompisar stora barnen"!


Tänk att det kan vara så roligt med kompisar fast man bara är 2 år, och alldeles särskilt med de som är större!



Av Jessica - 25 oktober 2011 16:53

Även om det är ett tag kvar går jag i tapetfunderingstankar i stort sett hela tiden. Skulle vilja ha en brun tapet med vita prickar i barnens rum men nån sån har jag inte hittat än så just nu är det här några av mina favoriter. Hade ju tänkt mig brunt, turkost och rött men kanske får tänka om och köra ännu  mer retro-stuk än planerat!



   

Härlig retrotapet från danska Ferm living, finns bl.a hos Tapetorama


 

Även denna med ugglor från Ferm living

        

Vit med bruna fyrklöver är oxå en klar favorit, från Hollys och finns till salu hos Darling things

Två favoriter från danska Illux

Av Jessica - 25 oktober 2011 16:48

Snart behöver vi köpa en ny bilbarnstol till Vide och ev köper vi även en till Judit eftersom den hon har nu är gammal och tanken med den var aldrig att hon skulle ha den särskilt länge utan bara tills vidare.... ja ni vet hur det blir!


Så behöver därför tips från er, vilken stol är bäst??

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards