husnr3

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jessica - 31 augusti 2012 06:30

Värst vad jag tjatar om det här kalaset men det börjar ju närma sig nu och jag tycker att det är så roligt att Judit är förväntansfull och vill vara med och fixa nästan hela tiden.


 


De här har jag dock skapat helt på egen hand, för lite vimplar till kalaset måste vi ju ha och igår hittade jag världens bästa tips inne hos Knaada, att använda washitejp som man sen klipper till. OK att hennes blev rätt mycket finare än mina men man ska ju börja nånstans...


Har ni inte washitejp hemma så beställ på en gång!! Går att använda till mycket där man inte vill att det ska bli märken på t.ex tapeten när man plockar ner sitt mästerverk. Min tejp är tänkt att användas i barnens rum när dagisteckningarna ska upp   


DIY
Av Jessica - 29 augusti 2012 12:26

Vi har fått tillökning här hemma!


Ingen ny bebis dock, inte heller varken ny hund eller katt. 


Och inte ens en liten kanin eller marsvin är det som har fått flytta hit.


Utan bara en liten basilikaplanta som måste skötas nästan lika noga som både hunden och barnen. Visst behöver den inga promenader några gånger om dan, inte äter den heller så särskilt mycket och man behöver inte stiga upp på nätterna när den skriker. 


 


Men vattna den det måste man göra minst en gång om dagen och det är nog så svårt att komma ihåg för en som mej som knappt har några krukväxter alls. 


Just denna krukvariant från Sagaform har ett hål i ena hörnet för enklare bevattning och finns just nu på rea hos Call It Design för 130 kr, Designonline har en större variant med plats för tre kryddor.


 


Hur gör ni? Har ni färska kryddor hemma?

Av Jessica - 28 augusti 2012 21:34

... nedräkningen har börjat på allvar!


Bara 3 dagar kvar innan det är dax, har haft lite småångest i några veckor nu men efter passet jag tvingade ut mig själv på idag så känns det faktiskt betydligt bättre.


Idag blev det 9,2 km i väldigt kuperad terräng uppe på Grönelund, två varv på femman (som bara är 4,6) för att vara mer exakt. Hade rejält ont i knät redan efter första varvet men tvingade mig ändå runt ett varv till. 64 minuter tog det så tiden är verkligen inget att skryta med men nu känns det faktiskt som att jag kan klara milen på lördag! Och det viktigaste är att jag vet att jag orkar springa en timme utan att stanna och gå nånting... nu gäller det bara att få till lite j-lar anamma och höja tempot en aning, för orken verkar finnas när jag springer sakta iaf.... hade det inte varit för knät hade jag kunnat fortsätta en liten bit till idag...

 

Så ni som är i Stockholm på lördag och inte har nåt bättre för er, ta er ut på stan o heja på mej o mina vänner när vi springer.

 

Kanske blir det första, enda o sista Tjejmilen?

Eller så blir det tradition?

Eller varför inte Göteborgsvarvet till våren?

Eller Midnattsloppet?

Finns massor kul lopp bara man vill, vågar och ger sig den på att klara det. 

 

 



Av Jessica - 27 augusti 2012 20:44

I stort sett hela augusti har jag hållt i pengarna (nä nu ljög jag, pengarna har varit slut) och försökt att verkligen inte shoppa mer än det absolut nödvändiga.... som t.ex ett par superfina shorts till Judit på 70% rea.... men nu så bjöd min bästa vän Anna in till Me & I party och då kunde jag ju inte säga nej....  


Så jag har kollat runt lite på deras hemsida och det finns såååå mycket fint jag skulle vilja handla, men intalar mig att jag hinner välja ut vad som får hänga med hem för än så länge är det en hel månad kvar till partyt!


         


Lite av det som jag gillade.... minns inte nu om mönstret med bilarna fanns som klänning, gör det det så är väl risken stor att just det plagget hamnar i min shoppingkorg!!



Av Jessica - 26 augusti 2012 07:12

Länge har jag velat ha en sånt där högt och snyggt kakfat i flera våningar.... men de är ju lite dyra och så gillar jag ju det här med återbruk så efter att ha blivit inspirerad av div olika bloggar gjorde vi ett försök här i helgen.... eller vi och vi. Jag plockade fram alla grejer och så fick R fixa   


     


Jag beställde stången hos kakfateriet och tallrikarna fyndade jag på loppis på semestern. Har planer på ett liknande fast i andra färger. Helst med rosa blommor men har inte hittat tillräckligt många tallrikar än... 

DIY
Av Jessica - 26 augusti 2012 07:00

Det blir ju inte alltid som man tänkt sig men oftast blir det bra ändå. I helgen hade vi planerat ett besök i stugan, det sista för säsongen förutom när vi stänger då. Men så såg vädret inte ut att bli så kul (precis som om regnet här hemma är roligare   ) så vi stannade hemma för att få lite nyttigt gjort. För nåt som behöver göras det finns det alltid i vår lilla koja!


I fredags var jag och barnen i skogen och plockade blåbär och lingon igen, så mycket lingon som det finns i år har jag nog aldrig sett förutom. Hela marken är täckt av röda små bär. Denna gång var lillebror helt nöjd med att sitta hela två timmar och mumsa både blåbär och lingon, bara man kollade till honom ibland och vinkade och pratade med honom så funkade det bra. Däremot var storasyster lite gnällig, hon tyckte det var jobbigt att gå för det var "så mycket buskar i skogen"   


 


Och igår hann vi med en hel del bakning hela familjen, recept på pepparkaksgrottor hittar ni här. Vill ni istället ha polarkakor så kollar ni här och för den som ev skulle vilja smaka på whoopies så får ni vänta nån vecka tills jag har hunnit lägga upp även det receptet.

Av Jessica - 23 augusti 2012 21:30

Både på semestern och några veckor här hemma har vi plöjt igenom lite nya böcker .... nya för oss vill säga.... men kanske även för nån av er därute som bara väntar på nya boktips! 


   


Håkan Östlundh har skrivit 5 böcker om polisen Fredrik Broman och hans kollegor på Gotland, enkla lättlästa böcker som man plöjer igenom på en kväll. Finns i pocket för den som inte vill låna på bibblan.


Lite mer avancerade och, i mitt tycke, något bättre är böckerna om polisen Alex Recht och hans grupp inom Stockholmspolisen. Nu i sommar har jag läst de tre första och gillade särskilt den tredje, vet att nr 4 är på G men har inte kollat om den är utgiven än. Författare är Kristina Ohlson.

 

PS. om nån undrar så har jag hoppat av fotoutmaningen... varken tid eller ork fanns tyvärr inte just nu.

Av Jessica - 23 augusti 2012 21:25

Idag hade vi finbesök av Malin, sista gången vi sågs innan hon far iväg till Ume och sen är hon ju inte tillbaks här förrän till jul! Men då ska vi ha en liten fest bestämde vi...


Testade en ny variant av laxsallad som jag kan rekommendera till er som vill ha nåt enkelt och gott i helgen. Receptet hittar ni här!


 

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards