husnr3

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 30 september 2011 12:07

Idag testade jag att "byta plats" på barnen i vagnen, dvs att flytta sätet så att Vide fick sitta bakom och Judit i den vanliga sitsen.


Funkade sådär, båda barnen hyfsat nöjda men stackars lille Vide låg mer i korgen under vagnen än i sitsen.


 

Av Jessica - 30 september 2011 09:41

Då: När Judit vaknade vid sju i morse var hon lite trött o gosig så hon och jag la oss i sängen och myste en stund. Efter en kvart eller så skulle jag gå upp och mata Vide men det fick jag inte, blev neddragen i sängen igen för en liten flicka ville kramas mer!!


  


Senare: äter frukost tillsammans och helt plötsligt, utan förvarning, börjar samma flicka vifta med händerna och säga sluta sluta dumma!!


Nu: samma flicka leker på egen hand i sitt rum och är lugn och snäll!!



Vad är det som säger att man ska vara på samma

 humör hela dan?

Av Jessica - 28 september 2011 20:47

Skrev ju häromdagen att jag hade planer på att fixa nån slags förvaring ovanför kyl & frys och nu är jag klar!


Blev lite shoppat på det stora varuhuset i måndags när jag ändå var i stan, hade egentligen inte bestämt vad jag ville ha utan önskade mest nåt som skulle få plats. Nu blev det plastlådor med lock, så praktiskt att jag helt enkelt är supernöjd. För att vi ska kunna hålla reda på vad vi stoppar i lådorna har jag märkt upp dem med hederliga gamla Dymo-etiketter.


   

Klicka på bilderna för större format

Av Jessica - 28 september 2011 20:46

Idag har vi varit ett gäng hos Sanna o Mingus o hälsat på, först promenad med lekparkschill och sen goa frallor och kakor (just idag viktklubbar jag inte) . Blev väl sista onsdagen för mig för nästa vecka jobbar jag ju!


  

Att få 4 busiga 1 1/2 - 2-åringar att sitta still när man vill fota är inte det lättaste!!

 

  

Något bättre men bra, nej det kan man nog inte säga va?! 

På bilden: Siri, Mingus, Disa, Judit o Vide

 

Tack Sanna för en trevlig förmiddag!

Av Jessica - 28 september 2011 07:12

Igår tog vi bilen (den lånade alltså) och for till Värnamo. Först ett snabbt besök på Lindex (berättar mer sen) och efter det for vi till Sofia som har barnen Emmy och Lilly - jämngamla med Judit o Vide.

 Provade att spänna fast Vide halvsittande - funkade en liten stund  


En sprillans ny lekpark har de fått där de bor så den besökte vi på en gång, till de stora barnens förtjusning. Lille Vide har ju upptäckt att om man skriker i vagnen så slipper man ligga där så honom fick jag bära runt på mer eller mindre hela tiden   

        

Fanns massor att klättra på, perfekt för vår lilla apa!

 

På väg hem gick vi förbi ytterligare några små lekparker och Judit fick testa grävskopan

 

  Två söta höll varandra i handen på Emmys initiativ, nåt hon lärt sig på dagis antagligen...

 

 

När vi kom tillbaks bjöds det på smarrig kasslerlåda med ris, riktigt gott och så skönt att slippa laga själv! Judit hade som vanligt inte tid att äta men då det lockades med glass till efterrätt fick hon i sig några små riskorn iaf.


 

Av Jessica - 27 september 2011 09:00

 

Vi har en stor och fin lekpark bara några hus bort och där är vi alldeles för sällan men i söndags (och igår me förresten) gick vi dit hela familjen i några timmar och lät Judit leka av sig ordentligt.


Tidigare var det nästan bara gungorna som uppskattades men numer gillar hon att klättra och klättra och klättra...




Igår fick vi sällskap av en av Småfolks-mammorna som har barn på det dagiset som Judit ska gå på. Nu blev det inte av att de lekte något för bara en stund efter att vi hade kommit till lekparken kom det 30 fritidsbarn med fröknar!! Full rulle med 8-åringar - minst sagt!


      


Vide var vaken hela tiden och hade säkert velat leka han me om han bara kunnat. Söt i syrrans cerise jacka var han iaf!

Av Jessica - 26 september 2011 21:11

 

Hittade denna på unikdekor.se igår.... vet inte om jag vill ha den till barnens rum eller inte! På ett sätt alldeles underbar med alla detaljer men samtidigt så mycket liksom... kanske tröttnar på den? Den är rätt stor oxå 2,4´x 3,00 så den tar ju verkligen en hel vägg. Annars hade ju ett alternativ varit att tapetsera på en tavla. Ja, får nog fundera ett tag till iaf.

Av Jessica - 25 september 2011 18:58

I fredagskväll hade vi goa vännerna Anna o Andreas här med sonen Wille som är lika gammal som Judit. Var några månader sen vi sågs senast och det märktes på lekandet - nu lekte de mycket mer tillsammans än förra gången. Judit går ju inte på dagis så hon är ju inte "van" att leka med andra så mycket...





 

Två busiga barn som gillade varandra och t.o.m ville sitta på samma stol när vi skulle äta!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards