husnr3

Alla inlägg under september 2012

Av Jessica - 28 september 2012 21:09

Idag har vi varit i Tokarp hos familjen T och haft flera härliga timmar med hundbus och barnbus! Och så lite mat och fika med...  härligt när man upptäcker att det finns fina människor i släkten som man tidigare inte umgåtts med men kommer bra överens med. Och såklart ännu roligare när både barn och hundar kommer bra överens   


 


Milla hittade en riktig kompis i stora och tuffa Kongo! Vad de busade... 


 



Vide gillade sötingen Lykke som snart fyller 1 år! Här är han på väg att pussa henne men tyvärr fick hon även både nåt nyp och så drog han henne i håret och kanske försökte han även bitas ?


 


Vi har flyttat in men hundarna får stanna ute och har faktiskt tagit en liten vilopaus. Att springa runt runt på 3500 kvm trädgård kostar väl på kan tänkas...



 


Söta lilla Lykke   


     


Imponerad att Emma fick med nästan hela gänget på en och samma bild, hundarna var så goa och lugna när de väl fick komma in. Vi får nog inse att Milla inte får all motion och uppmärksamhet hon behöver här hemma, ska skärpa mig och åtminstone ta ut henne på längre promenader har jag bestämt. För det behöver både hon och jag!


Lite slapp i tv soffan hann Liam o Judit med innan vi skulle åka hem. Och de lekte så himla bra våra storisar att när vi skulle åka hem började hon gråta och sa " men jag gillar att vara här hos Liam, jag vill stanna".


Av Jessica - 27 september 2012 21:18

Nytt veckoslut i antågande och ny matsedel för vår del!  Idag har R valt själv från vår lista med rätter så det ska bli spännande att se vad vi ska laga och äta.


Kycklinggratäng med tagliatelle

Lindas köttfärsslimpa med rostade rotfrukter

Pytt i panna

Stekt lax med potatismos

Kycklinggratäng med ris o curry

Makaronilåda med skinka/bacon

Fläskkotlett med cidersås


Som vanligt får jag återkomma med recept... hoppas jag hinner lägga in några av dem imorgon   

Av Jessica - 27 september 2012 21:06

Helt plötsligt har vår lilla tjej blivit stor!


Idag har hon gjort två saker som jag nog inte trodde att hon var mogen för riktigt än..


Först var vi på IKEA på förmiddagen och jag frågade henne, mest på skoj, om hon ville stanna en stund och leka medan jag och Vide gick in och shoppade... och lillskruttan svarade ja! Hon ville stanna!! Hon som brukar gråta och säga "jag vill åka hem" så fort hon råkar ut för en situation hon inte känner igen.


Och på eftermiddagen var det dax för 3-årskontroll hos tandläkaren, visst grät hon en stund på informationen men väl inne hos tandläkaren satte hon sig utan problem i mitt knä i stolen, öppnade munnen och lät tandläkare Henrik räkna hennes tänder    och så stolt hon var efteråt när hon fick välja både tandborste och penna!! Och utöver det fick hon 2 små böcker som "de är bara mina".


 

Av Jessica - 25 september 2012 16:56

kallt o ruggigt som det är ute nu så kände jag mig tvungen att ta tag i det här med barnens mössor o vantar idag. Ner i källaren och hämtade upp både en låda och en kasse och så gick vi igenom o provade vad som kan användas eller inte. Blev en hel del bebisgrejer som hamnade ner i källaren igen... får väl hänga med o säljas på loppis?


 



Inser iaf att det här med mössor det har vi rätt många, däremot kan vi nog köpa på oss ytterligare

nåt par med vantar...

Av Jessica - 25 september 2012 07:06

Se hit alla småbarnsföräldrar med matgnälliga barn!



Igår var det dax för att testa nytt igen och det blev succé! Iaf med våra mått, båda barnen åt och satt still under tiden föräldrarna slafsade i sig sina portioner. Judit tog om tre gånger och lillebror två...


 


Det här är vad som bjöds på i vårt hushåll, mannen lagade och jag satte mig bara vid bordet när jag kom från jobbet. Lyx!


 


En något torftigare variant för barnen.... men hon var nöjd och det är huvudsaken!


Receptet hittar ni här för er som vill testa.


Av Jessica - 24 september 2012 21:01

Igår hakade jag på EFIT!


Går i korthet ut på att man ska dokumentera sin dag med att ta ett foto i timmen... perfekt en söndag när hela familjen var lediga.


   

18,45 .... här hade jag tänkt visa en fin liten film på två dansande barn men filen var alldeles för stor för att laddas upp och  nån bild tog jag inte   


  

 

1945 vi försöker få två barn att somna... vid åtta har vi lyckats och kraschar framför tv'n för att se veckans höjdpunkt : Moreaus med mera!!! (en timme senare går vi o lägger oss)

Av Jessica - 21 september 2012 15:04

Vi gillar att hänga med kompisar på torsdagar, förra veckan var det Linda o Alice som var här och igår hade vi en lek & busträff med fika ihop med Emilie o Lukas och söta Tösen (vill ni se bilder på Tösen o Milla kan ni kolla in hos Emilie)


 

Vi hade planerat hundbus i skogen med fika för oss andra men vädret satte stopp - som vanligt känns det som!! Skogen och hundbus blev det, de sprang runt som yra höns, iaf Milla    medan vi andra kollade in djurlivet. Först hittade vi en död liten orm och sen en snigel på en bit bark... 


När det regnade som värst drog vi hem och hade picknick på matten i barnens rum!! Mysigt och barnen gillade det, ibland är det  såenkelt att göra nåt ovanligt som de små uppskattar    Som vanligt tog det en stund innan Judit o Lukas slappnade av och började leka men till fikat funkade allt perfekt och Judit slog sig t.o.m ner hos Lukas i fåtöljen en liten stund och kramade om honom, tyvärr fick jag inte med det på kort (men Emilie fick så kolla där).

 

Nu börjar det snart bli fredagskväll och imorgon är det en heldag bowling som gäller för mig, vi åker väl vid sjutiden och kommer hem 12 timmar senare... men en stund shopping är inplanerad  så inget "ont" som inte har nåt gott med sig...


Av Jessica - 21 september 2012 07:02





 

.... då hade nån av de här fått hamna i shoppingkorgen när jag handlade höstskor till stora syster igår. Precis min stil och bland det absolut finaste jag har sett. Skulle gärna ha ett par själv oxå. Men de var lite för dyra även för mig...  (finns på ellos om nån är intresserad)

...  

till pojkar finns det ju aldrig lika mycket färgglatt men den här modellen blev jag kär i. Men tyvärr inget köp här heller för även de här var lite för dyra. 


Vad jag verkligen shoppade visar jag en annan dag. 


Nu är det hög tid för uppdatering på favoritbloggarna, första gången på hela veckan   




Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards