husnr3

Alla inlägg under augusti 2010

Av Jessica - 31 augusti 2010 10:55

I fredags lämnade vi en liten tjej hos farmor o farfar och när vi (=Ralle) hämtade henne igår var det en mycket större tjej vi fick hem!


  • De två första små tänderna hade tittat fram efter att ha varit på väg ett tag.
  • Hon släpper taget ganska ofta och försöker stå själv en stund.
  • Hon halvreser sig mitt på golvet utan att ha något att hålla i.
  • Har lyckats få sitt första blåmärke i ansiktet, på hakan efter att ha slagit i bordskanten för många gånger.

Att så mycket kan hända på bara några dagar?!

Av Jessica - 27 augusti 2010 23:15

Efter att jag fått besök av Anna, Wille och vovvarna Doris & Stina och vi gått långpromenad samt käkat lite lunch igår blev det lite mer uträttat under fredagen.


Steg upp redan vid sex och började måla om köksbordet - måste ju bli klart till nästa veckas cykelfest. Efter det blev det promenad med Judit bort till farmor som skulle vara barnvakt och istället för barnpassning spenderade jag några timmar med att måla klart figurerna i lillans rum. I stort sett klart så i nästa vecka blir det nog lite bilder därifrån.


Strax efter lunch begav vi oss så till storstan, jag och R, på vår första barnlösa helg! Blev en snabbvisit i Tullinge för att hämta upp syrran o Micke och sen in till Söder där Plutt gjorde värsta fickparkeringen med vår stora Volvo. Är mäkta stolt och imponerad av henne!


Middag blev det på ett annorlunda ställe som jag varmt kan rekommendera för de som vill testa på nåt nytt. En "källarlokal" som inretts till thailändsk strandrestaurang. Supergod mat och mysig atmosfär på Koh Pangan - eller nåt sånt?


  


Bowling på Heron city blev det me och nåt fel på banorna eller oljningen hade det blivit. Alla slag hamnade i vänstra rännan  och i fjärde rutan hade jag bara 10 poäng!!!! Efter det blev det betydligt bättre.... och sämre kunde det ju faktiskt inte gå.


Bilder kommer en annan dag!


Imon blir det fallskärsmhoppning.

Av Jessica - 27 augusti 2010 08:10

Nu är jag igång och tävlar igen!


Lyckades ju så bra med tårttävlingen så ett nytt försök är väl inte fel?


Denna gång vill jag vinna ett fint armband från swepearls.se och jag har tävlat på Sannalitens blogg.


Gå gärna in ni oxå! Lycka till isf...

Av Jessica - 26 augusti 2010 22:04

Eller nästan iaf!


Efter att ha tränat bowling varje (nästan iaf) onsdag i ungefär 24 år har det otänkbara hänt - jag har bytt träningsdag till torsdagar!!


Kommer nog kännas konstigt ett tag framöver men jag vänjer väl mig hoppas jag??


Bowlinghallen har alltid haft stor betydelse i vår familjs liv. Både mamma o pappa spelade innan jag föddes och när de fick mig valde pappa att sluta eftersom mamma var mer lovande... stackars pappa - han måste varit rätt dålig då faktiskt!


Vi brukade få följa med och få smågodis i plasmuggar och där fanns alltid nån rolig farbror som lekte med oss, syrran och mig. När man blev lite äldre fanns det ännu äldre och spännande killar att spana på.


Och sen, när jag blivit riktigt gammal, sådär för ungefär exakt fyra år sen började det jobba en riktigt snygg kille på våra onsdagar. Jag spanade varje vecka och flirtade så gott jag kunde men inget hände och jag var för blyg för att bjuda ut honom...


Och så en luciafest i december 2006 tog jag mod till mig efter sisådär 20 snapsar eller så (inte varit varken så full eller bakis sen dess) och kysste honom. Helt överrumplad blev han men gillade nog det tror jag.


För nu är han fast hos oss, min älskade man Ralle, en superbra husse till monstret Moa och givetvis underbar pappa till prinsessan Judit!


Tänk att jag skulle hitta mitt livs kärlek i bowlinghallen - och det tog bara 20 år

Av Jessica - 26 augusti 2010 18:56

Tidigare ikväll när vi skulle åka iväg med bilen som stod parkerad på gatan ropade Alva som bor några hus bort: Hej Jessica!! och sen kom hon cyklande bort till oss.


Hej Alva sa jag....


Vet du varför jag är så finklädd idag frågade hon då. För vi har tagit klassfoton idag!


Visst är det väl underbart med barn som har bra självförtroende och kan se de fina sakerna istället för att bara försöka hitta fel?!

Av Jessica - 26 augusti 2010 07:05

Igår när jag var på väg till mammafika på Ted's (trevlig förresten) så stannade en skåpbuss och ut hoppade en svartmuskig utländsk man med cigarett...


Inte särskilt fräsch men jag tänkte att han vill väl veta vägen till nåt så jag stannade jag med.


Han kunde ingen engelska men lämnade fram en lapp där någon hade skrivit med tydlig stil " Att plocka bär med" och det verkade som om han ville veta vägen dit!! Han frågade nämligen om det var 3 km eller 7 km - ungefär så mycket engelska kunde han faktiskt.


Jag försökte förklara att det som stod på lappen inte var ett ställe men han fattade verkligen inget utan pratade bara på på sitt språk så efter en stund sa jag till honom att svänga höger och köra 2 km.


På så vis skulle han ju komma ut på skjutfältet och där finns ju iaf bär...

CPH

Av Jessica - 25 augusti 2010 07:52

Jag har ju varit lite dålig, eller rättare sagt, väldigt dålig på att uppdatera här på bloggen på senare tid men jag hoppas jag kan skärpa till mig nu när man är på hemmaplan igen!!


Här kommer iaf ett litet bildcollage från vår härliga Köpenhamnsresa förra fredagen.



Vi lämnade stugan vid åttatiden för att ta tåget från Ängelholm till Hbg där vi åkte båten över till Helsingör. Väl där blev det tåg till Köpenhamn. Hela resan kostade 180 kr per person tur o retur. Helt klart värt pengarna även om det tar rätt lång tid att åka såhär. Turen ner tog 2 timmar men hem blev det lite mer väntetid och därför tog det ytterligare en timme..


Vi hade bestämt oss i förväg för att besöka Christiania men när vi väl kom dit efter en LÅNG promenad (någon läste kartan fel....o inte var det M eller R) så hade nästan alla skav nånstans pga värmen så det blev bara ett litet besök bland alla ölhak och haschförsäljare!


Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig av Christiania men får nog ändå säga att det bestående intrycket inte var så positivt. OK att de säljer hasch och röker helt öppet - det hade jag förberett mig på. Men att det skulle vara så smutsigt och nedskräpat överrallt blev jag negativt besviken på... det låg ölflaskor, läskflaskor, papper, kartong, gamla leksaker och annat i stort sett överrallt!  

 

Efter en kort promenad blev det sen en liten busstur in till City för en snabblunch på Mc (äckligt och onyttigt jag vet) innan vi strosade Ströget ner till Nyhavn där det blev lite öl. Jag shoppade faktiskt bara en vinterkappa till Judit på Zara!!


Från Nyhavn tog vi en guidad båttur på kanalerna, kan verkligen rekommenderas och var verkligen trevligt trots att regnet hängde i luften! Nästa gång tar vi nog en guidad busstur... Man får ju se mycket man aldrig annars skulle upplevt och att leka turist är inte alltid fel.


Lite middag på en italiensk restaurang hann vi oxå med innan vi styrde kosan hemåt strax efter åtta. Alla var rätt trötta och slitna och det var skönt att bara få sitta ner.


Hoppas det blir en ny resa nästa år - och då ska vi hyra cykel har vi redan bestämt. Ha karlar med som gnäller på skav både här o där vill man ju vara utan!

Av Jessica - 18 augusti 2010 19:08

Igår hade vi planerat att käka lunch utomhus men som vanligt satte det svenska vädret stopp för det!!


Efter att ha varit i stan o handlat kina- och thaimat fick vi styra kosan hemåt istället för till Kronoskogens UFO-monument som planerat...


Nästan lika mysigt att käka hemma ju? Iaf bättre att sitta under tak än utan när det nu spöregnar ute.


           


Blev en tur till skogen på eftermiddagen istället och det funkade ju lika bra. Ängelholms sandstrand sträcker sig 6 km och längst bort från Havsbaden finns en lång sträcka med hundbad. Måste vara helt perfekt för de som bor i närheten..


    

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards