husnr3

Alla inlägg under juni 2010

Av Jessica - 29 juni 2010 07:29

Igår blev det en snabbis ner på stan på lunchen för att se om jag kunde hitta några söta små kläder till Judit.


Och ja, det kunde jag!!


Blev en klänning och en pyjamas i STORA storlekar men ville inte köpa nåt hon kan ha nu eftersom hon redan har så mycket kläder. En solhatt som passar blev det dock, gäller ju att ha några på lager. De försvinner ju hela tiden!


Glömde visst vända på sista bilden men orkar inte göra om så snäll, vrid på huvet när ni kollar så funkar det nog?



      

Av Jessica - 29 juni 2010 07:25

Eftersom jag slutade tidigare igår fick vi några timmar över och bestämde oss för att åka till sjön och ha en liten picknick.


Pga värmen fick hundarna stanna hemma, annars tror jag nog att de hade kunnat trivas (iaf Moa) med att plaska i vattnet.


R var tuff och tog ett dopp, var jättevarmt i strandkanten men desto kallare längre ut...


        

Av Jessica - 28 juni 2010 22:17

För er som följer mitt "nya" jobbliv måste jag ju bara berätta hur jag hade det idag, min fjärde dag, på jobbet.


Kom vid åtta som vanligt och tittade in på kontoret.


Vad stod där om inte en dator!?


Bra!!


Startade datorn - funkade!


Ännu bättre!


När datorn startat - inga program!!


Inte bra!!


Så ytterligare en dag har spenderats hos arbetsgivaren utan att jag fått nåt uträttat egentligen. Blev att jag gick några timmar tidigare än tänkt.


Och nu är det semester, 3 veckor tills jag ska dit nästa gång.


Blir spännande att se vad som funkar - eller inte funkar?!

Av Jessica - 28 juni 2010 06:50

Här hemma har vi en liten tjej som just nu inte är särskilt intresserad av att äta sin egen mat.


När vi vuxna äter vill hon dock ha, så här betedde hon sig när vi åt glass i TV-soffan häromdagen. Tilläggas ska att hon inte fick smaka på glassen så hon visste egentligen inte vad det var hon var ute efter... när hon fick smaka på skeden var det inget på.


        

Av Jessica - 28 juni 2010 06:46

För första gången sen 2005 var det riktigt fint väder på midsommarafton!


Nu, liksom då, firade vi ute vid Hindsen hos Andreas, Sofia & Emmy.


Blev en riktigt riktigt trevlig dag med massor av bad och bus för de stora barnen. Så skönt att vi alla kunde vara utomhus, 12 vuxna och 11 barn i en stuga hade nog knappt fungerat, även om stugan är ganska stor!


Lite blandade bilder från dagen, alla bilder är klickbara och visas då i ett större format.



      

      

Av Jessica - 25 juni 2010 12:00

Idag väntar vi oss en midsommar i glada vänners lag och med fint väder!


Klockan är nu tolv och än så länge inget regn!!


Började dagen redan vid sju med att tillaga kvällens köttbullar, baka foccacia och börja med pajen.


Vid åtta gav jag mig iväg ut i skogen för en liten joggingrunda och för att testa mitt  halvonda knä - funkade bra i 25 minuter men sen kom värken. Blir små rundor framöver istället.


Efter frukost blev det morgonpromenad med hunden och en sväng till affären för att inhandla det nödvändigaste och nu är det snart lunch. Mycket mat blir det!!


Vid två är det bjudet till Lindstad utmed Hindsen, 12 vuxna och 11 barn blir vi så det blir nog livat!! Ska bli jättekul!


Bjuder här på lite blandade bilder från dagen och senaste veckan:


          

Oljigt bröd blev fin foccacia!

Kokta köttbullar!! Ser rätt oaptitliga ut...

  

Inte lärt mig än att Judit kryper, här har hon vält ut Moas vattenskål!

  

På första cykelturen i hällande regn förra helgen.

Av Jessica - 25 juni 2010 10:07

Igår hade vi en rejält planerad torsdag som gick i ett snabbt tempo!


Var min tur att ha vännerna + barn här så redan strax efter åtta gav vi oss iväg för promenad med goa Lotta som skulle hinnas med före vänträffen. Blev en timslång runda i det sköna vädret, hade linne på och det räckte gott och väl! Blev genomvarm!


Vid halv tio dök Linda upp med Oliva & Alice och en stund senare kom även Anna & Wille. Vi traskade upp till babycaféet på Fridhäll där vi mötte upp Sofia & Emmy.


Blev som vanligt en mysig stund med mycket sång och lek för barnen, märktes att vi hade med oss Olivia som är 5 år - hon gillade att spela och sjunga!! KUL!


Efter att vi traskat hemåt blev det kycklingsallad och glass till efterrätt - glass är alltid väldigt uppskattat, särskilt av 5-åringar! Olivia tog 3 omgångar innan hon var nöjd...


En liten stund i lekparken hann vi oxå med innan det var dax för hemfärd för gästerna. En superdag hade vi verkligen tycker jag och det gäller att njuta då detta var en av de sista gångerna vi sågs allihop. I höst börjar både Linda och Sofia jobba!!


Kvällen spenderade vi sedan i stan med att flytta Samuel (Ralles bror) och hans bohag hem till Skryd. Blev kvällsmat på McDonalds - sådär gott men iaf skönt att kunna sitta ute och käka!


Istället för att se Danmark bli utslaget ur VM valde vi att kolla The complicated, en mysig kärleksfilm med Meryl Streep och Alec Baldwin. Jag tyckte att den var jättebra, R var inte lika imponerad!?

Av Jessica - 22 juni 2010 21:45

Idag har jag njutit av det fina vädret...


Började med att köra igång en maskin tvätt redan vid halv sju och sen har det blivit några till som jag kunnat hänga ut - så mysigt med rena kläder som torkat utomhus!


Bakade några muffins me på morgonen till fikat med Signe & Meja samt Sanna & Liam. Har ju bakat rätt många muffins i mina dar men vet ni vad jag gjorde???


Jo, rörde ihop socker, bakpulver & mjöl!!! Knäckte ägget i skålen och inte förrän då kom jag på att man brukar vispa socker och ägg!! Blev till att slänga mjölblandningen och vad upptäcker jag då? Jo, just det - inte mycket mjöl kvar! Fick bli en halv sats istället men det räckte ju till oss tre iaf....


Vid halv tio kom Signe och sen blev det lekpark med fika för barnen, sen en liten liten promenad och efter det en avslutande vuxen & barnfika under äppelträdet i vår trädgård. Så mysigt så!


Judit slocknade ungefär samtidigt som besökarna gick hem, strax efter tolv och sov sen till kl tre. Så länge får hon INTE sova nån mer gång!!! Somnade inte förrän mellan nio och halv tio nu ikväll.


Tror jag ska börja hålla koll på hennes sovtider varje dag nu, max 2 timmar sovning på dagen. En ledsen och grinig unge är det ingen som blir glad av på kvällen??

 

Imorgon ser vi fram emot mer fint väder och nya äventyr - frukost på Ted's kl nio är inplanerat och kvällen ska spenderas med vänner på Lilla krogen. 



Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards