husnr3

Alla inlägg under april 2014

Av Jessica - 30 april 2014 20:18

Även om det har blivit kallare idag igen så hoppas jag på några riktigt fina och varma dagar snart igen. 


Så därför har jag packat upp mängder med kläder från barnens "växa-lådor", mest är det kläder som de hade förra sommaren och som kommer passa även nu i år. Men så hittade jag några rea-fynd oxå från slutet av sommaren och som nu har fått ligga till sig till den här säsongen. Älskar när man kan fynda - det gör ju att man kan kosta på sig några andra kläder man verkligen vill ha till fullpris.


 

Till lillebror hittade jag de här snygga kombinationerna!

Till vänster tröjor från me&i och de båda till höger är från Småfolk.

Shortsen fyndades på halva rean på Lindex.


 

Judit har börjat bli så himla kräsen och hon och jag har inte alls samma klädsmak, hon vill allra helst ha tröjor med glitter eller enfärgat med nåt enkelt tryck.

Jag gillar ju precis motsatsen - mycket mönstrat och massor med färg!

Fynd till henne från Villervalla, Småfolk och Walking, shortsen är samma som på Vides bild, de är ju ungefär lika stora så jag tänkte att de kan samsas om kläderna i sommar. Tröjan till höger har jag egentligen köpt till Vide men eftersom Judit hade så många "tråkiga" t-shirts i sin låda ska jag försöka få henne att använda denna iaf....


Mönster och färger att bli glad av....  

 

 

Hur gör ni?

Handlar på rean o sparar till nästa säsong?

O har ni plockat fram sommarkläderna än?

Av Jessica - 29 april 2014 20:14

Tiden går fort och om bara drygt 2 veckor sitter jag med bästa tjejerna och

dricker öl - i PRAG!!


P som i 

Pass - fixat!

Planering - fixad!

Prag - snart kommer vi!

 

 

Vi hoppas på bra väder såklart så vi kan ägna oss åt att strosa omkring och bara umgås och vara - lite kulturella!?

 

 

 



Men om det skulle bli regn nån dag så får vi väl helt enkelt

prova nåt av flera shoppingcentrum...

 

Nedräkningen kan börja!


Av Jessica - 27 april 2014 07:25

 


I helgen har vi njutit av det fantastiska vädret och ägnat oss åt trädgårdsarbete. 


I fredags (inte jag, jag åkte till skogen med Milla) bar vi undan allt tegel vi tagit bort för nya altandörren och vid kl åtta igår morse hängde vi på grindarna till tippen för att slänga. 


Sen har det blivit en sväng till gröntippen med, R har fixat lite grus till garageuppfarten och så har vi hunnit med en tur till möbelutförsäljning med. 


Verkar som de lovar lika fint väder idag så då fortsätter vi operation rensning i uthuset!




Av Jessica - 24 april 2014 20:44

 

Det absolut bästa på hela påsken är när påskharen har varit på besök och lämnat presenter och ägg!! Tror nästan att Judit fortfarande tror lite på att haren finns.... 


I år fick båda barnen med sig varsin stor kasse för att kunna samla allt de kunde hitta. 


Kan tyckas att små barn inte behöver mycket men efter förra året var förväntningarna höga och jag tror de infriades med råge för i trädgården hade haren gömt massor:

2 stora ägg med godis

1 stor påse med godis

1 par glitterkängor

1 par träskor resp tygkängor

pärlor & ugglesparbössa


Av Jessica - 23 april 2014 07:51


När man är tre år är det jättespännande när asfaltsgubbarna kommer på besök.

 

(Just nu står han på samma bänk men utan kläder - livet är härligt som liten!)

Av Jessica - 19 april 2014 11:30


Tänk att så här glad är han nästan varje dag vår lille miniman.

 

Lycklig att du finns såklart.




Av Jessica - 18 april 2014 20:03

Ibland inser man sin egen begränsning och anlitar hantverkare!


Och då går det fort... på bara några timmar fick vi altandörren på plats.


Före och under tiden


   

Efter!


Visst återstår en hel del jobb för oss, fixa foder och inte minst rensa upp i röran utanför. 



Men känner redan att vi kommer ha så mycket glädje av vår nya altandörr, en helt ny möjlighet att nå baksidan och somriga fikastunder.


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards