husnr3

Alla inlägg under januari 2014

Av Jessica - 29 januari 2014 21:20

Idag har det varit kollektionssläpp hos me&i!!!


Dessa underbara härliga kläder till barnen som man bara blir så glad av!

Det har provats lite grann här hemma de senaste dagarna och i måndags provade vi mössor hela familjen....

     

Jag har redan hittat en mängd med favoriter, titta in på www.meandi.se och se om du kan hitta några du oxå!


Lämna gärna en kommentar på vilket plagg som är din favorit.... bara nyfiken på vad alla ni andra gillar... mina favoriter kommer ni få se här om några dagar...




Av Jessica - 27 januari 2014 20:38

Dåligt med uppdatering här men jagg har spenderat helgen i Stockholm med allra bästa kollegorna på me&i's kick-off inför vårsäsongen!!!


Tokigt trevlig bilresa upp med härliga Lina, Josefine, Emma, Therese o Love. Lite käk och shopping på det och sen bar det iväg till Scandic i Värtahamnen där vi och 200 andra klädgalna säljare shoppade gamla godingar, drack vin, åt gott och bara umgicks och hade det supertrevligt!!

 

Och så tittade vi på nya kollektionen såklart!



 

Fortfarande några dagar kvar till säljstart (29/1) så de fina kläderna vi fick se kan jag tyvärr inte lägga upp här men bjuder på de sneak-peeks vi har fått lov att visa...



   

Med smak av sommar!




Av Jessica - 24 januari 2014 20:03

Minns förra julen.... då önskade jag lite gröna tröjor till Vide för han hade inte så många....


 

Det har jag visst rådit bot på nu - för nu är det nog grönt som dominerar i tröjlådan!

 

Har ni nån favoritfärg?

 

PS. jag har rätt många andra färger som jag oxå gillar.... typ blått, rött, brunt, orange... det vi har minst av är nog grått och gult med bara enstaka tröjor.




Av Jessica - 23 januari 2014 21:02

Har hört ett rykte att jag visst fyller jämnt till våren...


och tanken var att vi alla i familjen skulle dragit till Krakow men med alla våra barn och dessutom en hund känns det som ett ganska orimligt projekt just nu så det får vi skjuta på framtiden och planera in att hänga med Plutt o Micke när han ska dit och tatuera sig nästa gång!


Men en helg på tu man hand ska vi iaf kosta på oss och barnvakt är (nästan) ordnad så jag har stora förhoppningar att det blir av. Dock blir det inte så särskilt långt vi kommer fara, mannen och jag, utan bara ett trettiotal mil söderut...


Bara att bo på hotell är ju rätt skönt  .... och att få vara två vuxna (utan underbara barn som skriker och bråkar).




 


Fast jag drar faktiskt iväg på hotell redan i helgen..... för jag och ett helt gäng med andra härliga tjejer ska nämligen till Stockholm och kick-off!!!!! 

Vad vore vi utan me&i!!!

Av Jessica - 21 januari 2014 20:11

Nytt år innebär nya planer, för oss liksom för många andra!


Till våren är det fem år sen vi köpte huset och det hade vi tänkt fira med att att ha huset "färdigrenoverat", dvs de flesta stora projekten ska vara avslutade.

Så att göra iordning ett sovrum till oss är det som står först på vår att-göra lista!


 

Såhär ser det ut i sovrummet idag.... just nu håller vi på och tömmer, sen ska det upp renoveringsgips, tapet, kanske lite färg, nytt tak, en ny innervägg, lite nytt golv och så ska vi sätta igen en dörr och flytta tillbaks garderober och in med vår säng och lite annat.  Hoppas och tror att vi ska vara klara om drygt 2 månader...



 

Jag hoppas att jag kan handla mer ekologiskt, närodlat och kravmärkt under 2014 än 2013. Just EKO-mjölk handlar jag alltid men kunde handla mer eko av andra varor.



 

Vill byta ut vårt härliga gröna köksbord! 

Gärna till ett lika grönt men nu när vi är 5 runt bordet önskar jag ett rektangulärt bord istället för vårt ovala - ett rund med ett ben i mitten skulle jag oxå kunna tänka mig.



 

Den mysiga hyllhörnan ska få ny färg!! 

Ljust bubbelgumsrosa är tanken... 


 

Väggstumpen mellan matrum och kök ska få sig ett skåp med tillhörande bänkskiva, kanske blir det hemmasnickrat eller kanske IKEA-köpt. Tid är pengar så vi får se vad vi har mest av...



Vad har ni för planer i hemmet under 2014?



Av Jessica - 21 januari 2014 06:48

 

Igår hade vi kung Wille på besök


Han fick sitta på kungatronen såklart - där sitter oftast drottning Judit annars,

henne skymtar ni på den lilla bilden. 

Det är ofta vi har en drottning här hemma, hon tar på en mantel och så glider hon runt och när vi frågar om hon kan hjälpa till med något blir svaret bara

"nej jag är en drottning och drottningar behöver inte göra nåt"


Lillebror fick bli vanlig arbetare.... men de behövs ju de oxå!






Av Jessica - 19 januari 2014 20:01

Efter att R har varit iväg 2 hela dagar (hemma några timmar på natten) så hade vi bestämt oss för att söndagen skulle gå i familjens tecken med korvgrillning ute i skogen. 


Så på förmiddagen packade vi bilen full och drog ut på skjutfältet.... efter att ha dissat första stopp-platsen(Milla åt mängder med hästbajs som låg på vägen)  och hoppat in i bilen igen så hittade vi ett toppenställe där det t.o.m fanns ett vindskydd!


 

Judit helnöjd med grillspettet Samuel har täljt.... ungefär tre gånger så brett som en korv!

Och så måste vi ju tacka farbror Boris för den utmärkta veden....


 

Milla åt nog upp ungefär 10-20 pinnar under skogsvistelsen..... och barnen älskade att grilla korv! De började direkt när vi hade tänt och åt sen korven direkt från pinnen.


 

Efter kurragömmalekar blev det lite fika med chokladbollar.... och då Love sov i bilen kunde jag och R lägga oss ner på fårskinnet och bara ta det LUGNT.


 


Judit fotade lite med kameran hon fick i julklapp....

de flesta bilderna blev ganska suddiga men de här blev ju rätt OK.


Av Jessica - 16 januari 2014 20:50

Som många av er säkert vet så har vi ju en miniman här hemma som har vägrat napp hela sitt korta lilla liv men jag är ju inte den som ger mig utan med jämna mellanrum har jag försökt putta in den i munnen men lika fort har den åkt ut igen!!


Men så natten till igår så vaknade han redan 00.40 och jag bara tänkte att "nä nu vägrar jag ge honom mat för han kan inte vara hungrig redan" och så tryckte jag in nappen i munnen på honom och höll försiktigt kvar..... och han tuttade på och några minuter senare sov han! Och likadant inatt....  så 2-0 till mig kände jag!


Och nu ligger han jämte mig i soffan och tuttar på som bara den.... och för en timme sen somnade han t.o.m på egen hand i soffan och med nappen i munnen. 



Av just den anledningen att han inte tagit nappen bestämde vi oss i veckan för att testa att ge ersättning då vi tänkte att eftersom han inte gillar napp så kanske han inte heller gillar nappflaska. Men så vi bedrog oss.... farmor fick ge första flaskan ersättning idag och så han käkade, klunk efter klunk till hela flaskan var tom. Så nu vet vi att det också funkar, har ju tänkt amma ett tag till men kan ju alltid vara smidigt att ge ersättning om man inte är på hemmaplan, eller som på söndag då vi tänkte spendera många timmar ute i skogen med barnen. Är ju inte direkt kul att sitta i minusgrader och amma liksom....


 


Och just det.... när han inte har nappen provar han gärna tummen istället...





Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards