husnr3

Alla inlägg under mars 2012

Av Jessica - 30 mars 2012 19:44

Vi går i krokiga tankar här hemma!


Det är till hallen såklart och vi vill har max effekt för lite så lite pengar.... fint med ändå annorlunda och helst inte IKEA som jag är lite trött på efter att ha haft många av deras krokar i flera år.





Dessa blir det nog till att hänga barnkläder på, bara 10 cm höga och finns för 45 kr st på Designtorget. Vilka färger har vi dock inte bestämt än.


 


Det här är ett av vuxenalternativen, oxå en minikrok-variant som bara är 23 cm bred (utrymmet är ju begränsat), kostar 395 kr vilket känns överkomligt. Krok Bill mini heter den och finns oxå på Designtorget.


 

Men så är ju Quasimodo en gammal kär favorit som jag haft i min hall tidigare. Det är ju den med fem krokar jag helst vill ha, kostar bara 660 kr i vitt utförande hos Svenssons i Lammhult.  Rätt OK det med.


 


Sticks klädhängare finns på Designonline men är oxå lite dyr - kostar 1599!!!! Men man får många krokar för pengarna...



Av Jessica - 29 mars 2012 11:18

De säger att det ska bli riktigt kallt till helgen så det gäller att passa på att njuta av det fina vädret vi har,

sol idag igen men ganska kalla vindar.


 


I tisdags var det ju betydligt varmare så då gick jag och barnen till lekparken efter dagishämtningen. Vide älskar att gunga och Judit att putta på. Lillebror fick även sitta på marken i parken för första gången - där fanns mycket gott att smaka på   


 


Tisdagskvällen spenderades med jobbarkompisarna på restaurang, jag testade sushi för första gången ute och gillade hälften av bitarna. Ska absolut provas igen, den med sjögräset var den enda jag inte åt upp, smakade inte äckligt men bara konstigt.

Av Jessica - 27 mars 2012 09:57

Att åka till en Outlet utan att handla MYCKET känns som ett brott mot shoppinglagen så därför lättade jag ordentligt på plånboken i lördags. Fick ändå mycket för mina pengar känns det som!


 


Till mig själv var jag främst ute efter träningskläder, gillar Craft och det fanns det mycket av, kunde handlat mycket mer men tiden rann iväg.... kanske tur det?! Blev iaf en kortärmad tröja att ha nu när det blir varmare ute, ett par kortare långfilsingar som blir perfekt att ha under jeans på vintern då det ofta blir för tjockt nertill om man vill ha stövlar oxå. En lager 2-väst till blåsiga dagar vid kusten och så det allra allra bästa. Ett par fodrade korta brallor att ha utanpå löparbrallorna på vintern   


Till Judit blev det några köp på Polarn o Pyrets outlet, inte superbilligt men sommarkläder går det ju åt och iaf billigare än ordinarie pris. Återstår att se om fröken tar på sig kläderna...


En blus jag blev förälskad i fick oxå följa med hem.

 

När jag var på Blingovisning för ett tag sen hade de en superfin scarf där men priset avskräckte (300 kr), hittade en i samma stil för en bråkdel av priset (129 kr) och slog till direkt. Kunde inte heller låta bli dessa underbara träsandaler som fanns i flera färger. Jag slog till på ett par röda som jag tror blir jättefina till både jeans och klänning i sommar. Nu väntar jag bara på värmen   

Av Jessica - 26 mars 2012 22:33

Planen var från början att fixa iordning barnens rum först men där har blivit målarstuga eftersom det rummet är störst. Istället har vi lagt mest fokus på hallen och idag har vi fixat färdigt garderoben. Från början hade vi tänkt oss en garderobsvägg med 4 garderober och skjutdörrar. Visst hade vi behövt den förvaringen men det blev ändå en annan variant som vi tycker blev snyggare.


Byrån ska nog målas så småningom men det får bli ett senare projekt, funktion före utseende prioriteras just nu. Ovanför kanske jag hänger upp min gamla Stringhylla. Och så ska vi ha en lampa nånstans oxå. Väljer på golvlampa eller en uppepå byrån.

Tål att tänkas på och testas.



 

Av Jessica - 25 mars 2012 21:13

... jag lever fortfarande men i

helgen har det varit MYCKET

och jag har inte varit vid datorn förrän precis nu när jag

betalat ut löner och gjort en tabellsammanställning inför korpbowlingens

sista match imorgon.


Helgen summerad kortfattat:

fredagen ägnades åt inomhusfix och UTOMHUSlek med Judit samt en löprunda

Lördag shopping Kosta outlet och bowling i Kalmar

Söndag målning, montering IKEA möbler, funderingar kring hallmöblering,

skrik på barn, våffelkalas med familjen


Ber att få återkomma med nya husbilder och shoppingbilder imorgon.


Nu återstår lite målning innan jag kan ta kväll i TV-soffan innan det blir att krypa ner i sängen och sova en bra natt, Vide hade nog saknat sin mamma igår (åkte åtta, kom hem strax före elva) för han har legat PÅ mig hela natten = dåligt med sömn för min del.



Av Jessica - 22 mars 2012 21:37

 


Rätt länge nu har vi haft en BEKVÄM pall från IKEA, den har blivit mer och mer sliten och i veckan kände jag att det var dax för lite uppfräschning.


 


Efter lite målning och tapetsering blev den såhär, lite duttande med målarpenseln återstår samt några lager transparant lack men sen så är den redo att användas i köket igen.

Av Jessica - 22 mars 2012 09:46


Jag gillar inte kladd, klabb och smutsiga barn, det vet alla som känner mig.


Alltså gillar jag inte när Judit vill leka med sand och vatten i sandlådan eller perioden när barnen ska lära sig äta själva. Men jag inser såklart oxå att barn måste vara barn och biter ihop även om det knyter sig i magen på mig.


Häromdagen åt vi potatissallad och då fick Liten smaka, nöjd var han hela måltiden och resten av familjen fick äta i lugn och ro = gillar. Igår stod däremot ris på menyn, barnet var betydligt mindre kladdigt men inte heller särskilt nöjd och efter måltiden låg det ris på hela köksgolvet.


        




Vill samtidigt passa på att

tacka för alla kommentarer

ni läsare har lämnat här de senaste dagarna, alltid roligt att höra vad ni

därute tycker och tänker. Men ännu roligare om fler lämnar ett

avtryck nån gång så jag vet vilka ni är.


Kram och hoppas ni oxå har lika fint väder som vi har idag

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards