husnr3

Alla inlägg under november 2013

Av Jessica - 30 november 2013 05:53

Veckorna bara rusar iväg o här hemma hinns det sällan med det som planerats.... o bloggen får oxå stå åt sidan. Mest beroende på att miniman helst vill bli buren o jag inte orkar skriva med bara en hand....


Men här är iaf lite blandade bilder från veckan som gått.



Många säger att Love börjar bli mer o mer lik Vide...


I torsdags var det träff med matgänget hos Linda och då bjöds vi på det här, förrätt o efterrätt helt i min smak medan rödbetssoppan inte var nåt vidare tyvärr. Men alltid kul att prova!

Inkokta päron med en fantastiskt kokt vaniljkräm och hackade hasselnötter.

Enkelt och supergott. Skulle jag kunna tänka mig att göra till nyår kanske!


Den inte lika goda rödbetssoppan...


Och så förrätten med feta, salladslök, kikärter och bulgur (eller couscous) samt gurka och en dressing med spiskummin. Oväntat gott!




Judit har lagt Love tillrätta och låtsas mata honom.....

ja det leks RÄTT mycket mamma, pappa, barn här hemma!



Älskade minstingen igen...


En av bebisarna får välling, och notera bananen i nedre delen av bild. För bebisar gillar banan, säger Judit.



Gårdagens bästa var förresten när vi duschade och jag rakade benen då Judit frågade vad jag gjorde.

Jag rakar benen svarade jag.

Blir de raka då? undrade hon.

 

Nu blir det till att ta helg här i huset, R är redan iväg och fixar lite med bilen och jag njuter av att barnen sover och hoppas de gör det iaf en halvtimme till så jag får lite datortid. Sen ska det vikas tvätt och packas ihop julkartonger oxå (klädde julgranen igår) och sen lär absolut barnen vara vakna!


Hoppas ni får en bra helg ni oxå!!

Av Jessica - 27 november 2013 09:03

Med febersjuk lillebror fick vi hålla oss inomhus igår trots strålande fint väder och sol!




Men med påhittiga barn gick det ändå att få till lite mysigt i solen i tv-rummet. 

Här har de precis lagt sig för att sola en stund och lite senare gick de iväg till badet enl den påhittiga storasystern...

Av Jessica - 25 november 2013 18:22

Rätt länge nu har vi funderat på vilken slags matta vi vill ha under matbordet och så vips när jag var hos Linda i fredags så låg där en snygg matta! Så jag kopierade helt hennes stil och köpte en hem till oss.... (hoppas det är OK Linda). Snygg design, behaglig att gå på och till ett fantastiskt pris! 


 


200 x 290 på Rusta.... för 699 kr!


  


På Rusta blev det även två nya fårskinn till soffan, den gamla rödrutiga dynan har tillfälligt fått bosätta sig inuti soffan. När ork tid och möjlighet finns ska jag sy ett nytt överdrag i annan färg är det tänkt men tills dess funkar dessa "pälsfiltar" jättebra.


De tokiga barnen ingick inte i köpet utan de fanns i huset från början....

Av Jessica - 22 november 2013 19:01

Idag styrde vi kosan söderut på morgonen...

 



Besök hos fredagslediga Linda och goa Alice var det som planerats.... här söta Alice och lille Love.




Judit ville inte vara med på gruppbild...




Men själv med vagnen gick det bra!


Härligt att träffas sådär "halvspontant" och "mitt i veckan", och behöver väl inte tillägga att vi bjöds på både god mat och fika - för det förstår väl alla som känner Linda! 


Tack vännen för att du finns.

Av Jessica - 20 november 2013 16:54


Eftersom vi har renoverat och dammat de senaste åren har vi haft det helt tomt på växter i alla fönster rätt länge och nu när mörket smyger sig på och man vill ha det lite mysigt så tyckte jag att det var dax att införskaffa lite grönt. Som ni ser på bilderna blev det inga avancerade växter utan sånt som klarar sig rätt bra utan att man måste sköta och vattna flera gånger i veckan.


Förutom azaleorna till köket då..... har aldrig köpt såna tidigare eftersom jag vet hur mycket skötsel de behöver.... så nu följer jag dem varje dag och sköter om de på allra bästa sätt. Spännande att se hur länge de överlever? 

Av Jessica - 19 november 2013 20:31

Satt och försökte välja bilder till årets julkort och då hittade jag de här söta barnen!  

En trollunge och en pojkprinsessa!

Och mammas älsklingar såklart.



Av Jessica - 18 november 2013 11:39

Rätt länge har jag funderat på att sätta upp ytterligare en hylla i vårt mörka hörn i köket!

Både för att få ytterligare lite förvaring men även för att jag har tyckt att det inte ser riktigt färdigt ut men bara ett hyllplan.

 

 

FÖRE:

 

 

 

EFTER:

 

 

Vad tycker ni?

Sämre eller bättre med 2 hyllplan?

 

 

 


Jag blev iaf jättenöjd, nu fick jag plats med lite fler burkar (som jag ju gillar) och kan förhoppningsvis flytta upp lite bak eller matgrejer från de överfulla lådorna. 

 

På hyllorna har jag ställt lite av mina favoriter, loppisfyndat porslin blandat med kaffeburk från Bruka och de klassiska termosarna från Stelton.

Nyaste inköpet blev årets plåtburkar från IKEA, förra året hann de ta slut innan jag hann dit...

 

Nedanför/bredvid hyllorna står alltid min matchande röda Kitchen Aid framme.

 


Av Jessica - 15 november 2013 20:26

Tiden går fort och älskade miniman har redan hunnit bli 6 veckor!!

 

Att påstå att han kan sådär enormt mycket är väl en överdrift men man märker ändå att det händer en hel del varje vecka. Han är mer pigg och med och följer blicken. Har börjat le ibland och är överhuvudtaget en liten personlighet... 


 


Sover bäst gör han i bilstolen eller ute i vagnen.... sover även hyfsat på nätterna. Brukar käka vid halv två-två och sen runt femsnåret igen. Har jag tur somnar han om direkt (oftast) men har jag otur hinner nån av de andra komma o störa innan jag somnar om, eller så ringer Ralles väckarklocka!! Så ibland får man vara vaken från halv fem - fem...... men sen kommer andra dagar, som idag, när jag fick sovmorgon till halv åtta!!!!

Lyx på hög nivå!


 


På dagarna äter han inte särskit ofta längre. Var tredje, fjärde timme eller så. Men i förra veckan åt han varannan timme under flera dagar så det ändrar sig nog nästan från dag till dag. Men äter mer på kvällarna och det är väl för att han sover mer på dagtid än kvällstid. Fram till igår bajsade han mellan fem och tio gånger varje dygn men nu när han inte äter lika ofta längre har det minskat till bara några gånger - men oftast minst en gång varje natt!!


Livet med Love är bland det bästa jag vet, jag njuter verkligen varje minut av tiden tillsammans med denna lilla varelse. Förutom kanske när han inte är nöjd och man får bära omkring eller sitta med honom....för den här lille killen är inte riktigt lika enkel som sina storasyskon. De kunde man lägga ner varsomhelst och de somnade... Love sover t.ex inte i sin hårdlift inne men nu när vi kommit på att man kan sätta honom i bilstolen gör det inte så mycket.


Vikt: 5200 g

Längd: 58 cm

Huvudomfång: 38,5 cm



Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards