husnr3

Alla inlägg under juni 2009

Av Jessica - 21 juni 2009 10:37

Jag har åkt på världens dunderförkylning!!! Vet inte när jag senast var så här dålig...


Började med täppt i näsan i torsdags eftermiddag, sen var jag en sväng på IKEA & ICA maxi i Jönköping efter jobbet och när jag väl kom hem och vi hade käkat somnade jag i soffan vid halv tio...


Resten av helgen har fortsatt ungefär likadant så jag har inte fått så mycket gjort i huset som jag hade önskat, midsommarafton gjorde jag absolut ingeting utan tog det bara lugnt o vilade och igår blev det målat en av väggarna i vardagsrummet, räckte med två strykningar vilket var tur för jag hade nog inte orkat mer.

Av Jessica - 17 juni 2009 21:52

Klockan är snart tio och jag har precis kommit hem från huset, idag blev det bara en halvdag på jobbet och sen har jag ägnat resten av tiden åt att skruva köksskåp och lägga golv.


Vi börjar faktiskt komma en bit på vägen, igår blev taket i hallen & köket färdiga samt tapetseringen i vardagsrummet. Idag har Roger tapetserat lite i köket, på de ställen som kommer i kontakt med köksskåpen. Pga tidsbrist fick vi låta resten vara till ett annat tillfälle. Och Ralle är fortfarande kvar och ska lägga resten av golvet i hall och kök nu ikväll. Han är ledig hela dagen imorgon så han kör på tills han blir klar, förhoppningsvis runt midnatt eller så...


Bilder och ytterligare uppdateringar kommer till midsommarhelgen!

Av Jessica - 14 juni 2009 11:36

Nu har jag avancerat i husrenoveringen igen!! Igårkväll var jag där i några timmar och hjälpte till och fick förutom att sopa och hämta tvätt även dammsuga väggar/tak efter spackelslipning samt skruva gipsplattor!! Var ganska kul faktiskt även om jag blev trött i armen och fick skavsår i handen...


Så idag blir det troligtvis målning i taket, ifall inte färgen luktar för mycket vill säga. Men jag har både munskydd och gasmask här hemma så jag får väl ta på den. Men först blir det en shoppingtur till Ekholms, vi hade glömt häftgrund och bara köpt färg.... lika bra att följa instruktionerna på målarburken så vi slipper göra om det.

Av Jessica - 14 juni 2009 11:32

Igår hade vi minsann fint besök i vårt hus, det första från Värnamo om jag inte minns helt fel.


Linda tog med sig Lip & Pip, dvs Olivia och Alice på ett förmiddagsbesök vilket var väldigt uppskattat, dessutom hade hon med sig nybakade muffins vilket inte gjorde saken sämre. Barnen skötte sig jättebra, kan tänka mig att Olivia inte tyckte att det var sådär jättemycket kul att göra hos oss...


De fick sig en rundvandring vilket inte tar så särskilt lång tid eftersom det inte är mycket som är klart än och gipsplattor ser ungefär likadana ut oavsett om de sitter i hall eller kök. Men det var kul att hon har fått se det nu så att hon verkligen kan jämföra vid nästa besök.



Av Jessica - 12 juni 2009 21:40

Ikväll har jag gjort min första officiella arbetsinsats i huset!! Men som nybörjare ska man ju börja längst ner har jag hört och dagens insats kan man väl säga var långt ifrån det Linda & Anna har avancerat till.


Linda har ju t.o.m tapetserat nyligen och Anna brukar hålla på med målning vet jag. Själv fick jag nöja mig med att städa och sopa! Men man ska ju göra det man är bra på och jag får nog ge mig själv väl godkänt.


Imorgon och på söndag hoppas jag dock avancera till måleriet eller att få hjälpa Ralle med gipsplattor eller nåt annat. Mer info kommer...



Av Jessica - 12 juni 2009 21:30

Måste säga att jag lider med alla dem som har tagit studenten idag, tråkigare väder får man verkligen leta efter. Har ju regnat absolut hela dagen, jag skrev ju här för någon vecka sen att vi hade haft sommarens absolut kallaste dag och idag har det visserligen varit varmare men jag kräks på 12 grader & regn. Absolut allting blir ju tråkigt.


Trots att jag jobbade till två hann vi ändå med 2 studentuppvaktningar, dock inga besök på skolgårdar med blomsterhängning runt halsen. Lika glad att jag slapp nu när det blev så blött o ruggigt.


Först var vi en supersnabbis hos min minsta "lillasyster" Malin som gick ut Fenix i Vaggeryd. De hade lite kalas för familj o vänner + jag o Ralle... Lotta, Malins superpyssliga mamma hade "gjort" smörgåstårta till allihop men eftersom vi skulle vidare hoppade vi över och tog istället bara lite tårta. Chokladtårta med hallongrädde, gott och hembakat på riktigt!!


Sen bar det iväg en sväng till Lantmannagatan för att fira Samuel, en av Ralles lillebröder som nu efter studenten är kock på riktigt. Han är jätteduktig och har faktiskt redan fått jobb, både i sommar och i höst - superkul för nu blir det inte Sälenjobb i vinter utan han stannar på hemmaplan iaf. Samuel har hjälpt till oerhört mycket med renoveringen av huset så vi hade kostat på oss att tillsammans med Elisabet & Roger (föräldrar) köpa ett set med 4 Global-knivar. Inte billiga men det var han absolut värd....


Även här blev det ju lite käk, hemmagjord planka och till efterrätt tårtbuffé. Som alltid vällagat och gott!

Av Jessica - 12 juni 2009 21:19

Idag hade jag först tänkt att bara ta en snabblunch på jobbet eftersom jag skulle sluta tidigare men när jag dressade mig imorse upptäckte jag att alla svarta leggings jag äger var väldigt tajta i midjan!


Alltså bestämde jag mig för att svänga ner på HM en sväng på lunchen och när jag kom dit var det ju REA, eller SALE som de säger på HM-språk! Ni som känner mig vet ju att det bästa jag vet är att fynda, eller tjäna pengar som Lena på jobbet brukar säga. Så jag tjänade faktiskt 270 kr bara genom att strunta i snabblunchen.... o de säger att det är lågkonjunktur. Om fler gjorde som jag skulle ju alla snart ha ganska mycket pengar?!


Skämt åsido, gjorde faktiskt 2 riktiga fynd, förutom de tråkiga svarta leggingsen som jag ju oxå köpte. Det blev ett par gröna mammabyxor i 3/4-modell samt en ljusgrå klänning med gula små volanger, lite mesig i färgen men den passade mig så några gånger i sommar kan jag ju iaf använda den. 50 kr för byxorna och 80 kr för klänningen tycker jag var precis lagom för min plånbok!

Av Jessica - 10 juni 2009 21:34

Var ju som sagt borta i huset en sväng och Ralle band fast Moa på altanen trodde vi.


Så vi kollade lite på vad som hänt sen igår, toaletten uppe och den nya sovrumsdörren ´(ber om ursäkt för de dåliga bilderna, jag ska fixa en annan dag) och sen gick vi ner i källaren en hyfsad stund och kollade badrum & pannrum mm...


När vi kom upp gick vi in i vardagsrummet och vad ser vi genom fönstret! Jo en lycklig liten Moa som traskade omkring på tomten i spöregnet. Tur för oss att hon valde att utforska tomten istället för att ge sig iväg ut på gatan. På fem minuter hinner en hund rätt långt, även om de inte har särskilt bråttom och har så korta ben som Moa.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards