husnr3

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 27 februari 2012 21:28

När vi gjorde om vårt kök för snart tre år sen var vi tvungna att ha några specialbyggda "skåp" för att få standardskåpen att passa just i vårt kök. Sen dess har jag funderat vad jag vill göra med skåpen och även testat några olika varianter men inte fått till nåt riktigt bra.


I helgen kom jag på lösningen! Varken genial eller unik men snygg och såhär får det bli, iaf tills Vide börjar krypa ...


 


I blåbärsboken skriver jag upp alla recept, huller om buller,  man hittar här och där och som man vill spara, används väldigt flitigt här i huset och är snart alldeles fulltecknad.

Av Jessica - 26 februari 2012 17:18

Som planerat var det ju Blingovisning och shopping idag och kläderna var verkligen mycket finare i verkligheten än på hemsidan. Flera plagg jag gärna hade velat köpa men plånboken fick styra, med typ 40 000 kr i extra utgifter denna månad gäller det att spara där man kan.


 

Hade velat köpa denna klänningen (det är utanpåfickor som putar ut i mitten på klänningen) men den fanns tyvärr inte i Judits storlek    Tyckte annars att det var en bra blandning på söt och tuff och jag som inte gillar rosa kände att denna ändå var väldigt fin.


             

Så jag körde på baskläder istället, dessa ser rätt tråkiga ut här men hoppas de blir fina på. Tröjan hade en sydd kant nertill i rött som var en jättesöt detalj och leggingsen fanns i många härliga färger men det blev rött, som vanligt! Brukar ju inte köpa så dyra leggings men faktum är att de här som är mer i långkalsongmodell sitter mycket bättre än de tunna för 60 kr från HM.... fast de är oxå bra, på sitt sätt, och vi har flera stycken. Det är ju fördelen med de billiga, man har råd att ha flera i olika färger!


Totalt 477 kr inkl avgift men så hade jag en bonus på 100 kr så tycker jag kom undan rätt OK.


Hur gör ni när ni går på klädparty, handlar ni alltid? Och hur mycket?


Av Jessica - 25 februari 2012 17:53

två barn som sover hela natten* i sina egna sängar...


... så att mamman är utvilad på morgonen och kan köra ett gympass före morgonpromenaden med hunden - och vilket väder det var i dag. Sol, frisk luft och en h-vetes blåst!


Lite mindre lycka är att tillbringa resten av dagen i bowlinghallen, spela dåligt och dessutom förlora båda matcherna. Och att missa vännen Lindas spontanbesök.


Moster har varit barnvakt hela dagen så R har hunnit fixa både lister och tapet här hemma. Bjuder på en liten sneakpek på hallväggen   


 


Resten av kvällen ska ägnas åt slappning, lite tacos till kvällsmat med mormor o

moster och sen blir det soffhäng för hela slanten.


* Vide vaknade en gång vid fem men det räckte att stoppa i tutten och likadant var det med Judit vid sex

Av Jessica - 24 februari 2012 22:15

Jag erkänner, idag, den 24/2 har jag shoppat fast jag har köpstopp hela februari!


Har ju varit i stan och hämtat min syster på tåget idag och då Judit kom hem med tomatfärgade fd vita strumpbyxor tidigare i veckan bestämde jag mig för att köpa dito när jag ändå var i närheten av HM. Hade en 20% kupong samt 50 kr presentcheck så strumpbyxorna skulle i praktiken bli gratis   . Men som så ofta förut hittade jag lite annat så även ett par vita leggings (gud så opraktiskt men fint) samt en supersöt klänning fick hänga med i påsen. Totalt drygt 100 kr för alla tre plaggen var ändå överkomligt tycker jag, att spara pengar var ju egentligen anledningen till köpstoppet.


 


Såg den rödprickiga klänningen hos Elin o Alva för ett tag sen men Judit har redan två rödvitprickiga klänningar så den kändes onödig, men idag såg jag att den fanns i blått. Såååååååååå fint!! Och när jag kom till kassan berättade hon att den visst finns i fler varianter så då var jag ju tvungen att kolla hemsidan och där hittade jag några till jag kan tänka mig att köpa när det närmar sig sommaren, om de finns kvar vill säga.

49,50 var priset, nästan gratis alltså.

Av Jessica - 23 februari 2012 21:26

Det blev ingen träning idag, inte igår heller förresten.


Men förutom målning och lite städning har jag iaf hunnit med att baka ett nytt bröd idag, lite halvnyttigt med både linfrön och solroskärnor i degen. Provskivade för en stund sen och det kändes lite i degigaste laget för min del (gillar gammalt o torrt bröd som inte växer i munnen) men tror absolut att det kommer passa herrn i huset   


   


Såhär blev det, första bilden från tidningen och andra från mitt försök. Rätt lika förutom färgen tycker jag nog...

Av Jessica - 23 februari 2012 15:38


Imon kommer moster hit och ska gosa med sina efterlängtade syskonbarn.

Tror inte riktigt att det här är vad hon väntat sig...


Men såhär är Vide så fort vi inte bär på honom.


Kanske är det tänderna som spökar? En lite gadd på väg upp i överkäken längst ut till höger men den borde ju inte göra mer ont om han sitter själv på golvet ?
 

Av Jessica - 22 februari 2012 16:11

Det går rätt trögt men det här med viktnedgången just för tillfället, tråkigt men jag vet varför..... anledningen stavas nämligen GODIS!!


Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att låta bli att äta, denna vecka har jag ätit varje dag och inte bara en bit eller två utan många fler än jag egentligen vill. Är som om godishanden bara hittar till skåpet på egen hand och stoppar in bitarna i munnen på mig... karaktär att säga nej har jag inte - men vad jag skulle vilja ha det!!


Har mina funderingar om det kan vara hormornerna i kroppen som ställer till det, först är det ju veckan före mens när man kan vara lite sugen ni vet, sen mensveckan då man behöver det för att man kanske har ont i magen, är hängig eller bara för att kroppen skriker efter choklad, sen några dagar när godissuget är lite mindre för att efter det följas av veckan med ägglossning då kroppen spelar en ett spratt och man bara måste stilla sötsuget igen! Till sist några dagar fritt igen innan det börjar om....  så helt klart är att man måste ha en vilja av stål och en rejäl skvätt av karaktär för att klara att låta bli att äta.


Mitt mål är att låta bli godis imorgon och på fredag! Små steg i början.... eller så får jag börja skriva godisdagbok? Blir kanske inte så kul i slutet av veckan eller månaden när man inser allt man vräkt i sig.


Hur gör ni?

Låter bli för att ni inte gillar, eller för att ni har mer karaktär än jag?

Eller äter ni lika mycket som jag?

 

Uppdatering: tack Frida för påminnelsen om uthuset, påsen kom aldrig dit ut denna gång men tror jag ska göra en rensning i skåpet som R kan bära ut och gömma. Har ju funkat tidigare så kanske värt att testa igen.

Av Jessica - 21 februari 2012 21:43

... gäller det att prioritera!


Denna vecka känns det som om det är träningen som blir lidande. På lördag är R ensam hemma typ hela dagen och ska sätta lister. Betyder att samma lister måste målas i veckan, grundning + 2 strykningar = tis, ons, tors. Men ska kanske försöka ge mig iväg till gymmet en sväng imonkväll iaf. Antingen får jag måla när jag kommer hem efter nio (nä, det ser jag inte fram emot) eller på fredag kväll (då syrran har kommit, nä, inte heller nåt bra alternativ). Får fundera vilket det blir...


 


Det här har jag gjort ikväll - vad har ni gjort en sån här nästan vanlig tisdag?

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards