husnr3

Alla inlägg under juli 2011

Av Jessica - 31 juli 2011 22:45

Idag styr vi kosan mot Sölvesborg i Blekinge för ett besök hos Charlotte & Henrik och deras barn Max o Smilla. De har en relativt nyinköpt stuga som vi aldrig har varit i - ska bli spännande!!

Av Jessica - 30 juli 2011 22:08

Tog båda barnen med ner på stranden en sväng nu i eftermiddag, vädret var både soligt, molnigt plus att det hängde mörka regnmoln på himmelen!


Judit är ju en riktig badkruka men hon gillar att gräva så vi hade med ett gäng hinkar och spadar. Ska erkänna att vi har varit usla på att gå till stranden tidigare i sommar (bara varit där 1 gång) - men i gengäld har vi ju varit på stora lekparken MÅNGA gånger!


 

Är ju en vecka kvar på semestern nu så nästa vecka lovar jag att vi ska försöka komma iväg till stranden varje dag om det är "fint" väder.

Av Jessica - 30 juli 2011 21:58

Ja, det går faktiskt att shoppa även dagen efter man har varit i Ullared! Fast det är klart... mycket kläder blev det ju inte där igår!


Idag hade det smådjursdag på Familia Hyllinge så vi tog med Judit dit för att hon skulle få träffa kaniner och marschvin (som hon säger). Sedan ville mannen en sväng in på Bauhaus så medan han och mamma strosade där hann jag in en sväng på Lindex rea-rea. Blev ett par shorts till mig för 65 kr! Så nu ska jag lämna tillbaks de jag köpte häromdagen på HM för 199 kr - och alltså visste jag att jag fick lite pengar över och kunde shoppa mer utan att "förlora" några pengar!!   Totalt 350 kr för allt - 199 kr som jag får tillbaks på HM-shortsen så egentligen bara 150 kr. För så kan man väl räkna?


   

Dessa båda har jag kollat på tidigare men snålat ihop... nu fick jag båda för under en hundring!  Jackan är så snygg eftersom den har både  svarta och bruna detaljer.


 

En snygg jacka som Judit kan ha lite nu i höst och sen kan Vide ha den nästa år, kostade 100 kr men hade kostat 349 kr.

 

 

   

  När vi kom hem hade moster Plutt köpt dessa fina bodysar till lillebror och en supersöt tunika till storasyster   

 

 

Tröja och klänning som fick följa med hem häromdagen... oxå på rea-rea såklart, dvs halva rea-priset.

 

 

Av Jessica - 29 juli 2011 21:51

Har ofta tänkt att de som åker till Ullared med barn inte är riktigt kloka!!! MEN igår var det vi!!

 

Vi tog en lite halvplanerad tur till Ullared, mannen, jag och de två barnen... laddade med käk på Max i Falkenberg och sen var vi redo för några timmars shopping och flera tusenlappar lyckades vi göra av med även denna gång... de som bara handlar för 1000 kr när de är där förstår jag mig inte på....


Bobbycar som Judit kan ha o leka på här i stugan blev det, kanske är hon lite för stor men vi tänkte att den nog kan funka bra här på gruset. En trehjuling hon ska få i present av moster blev det med samt en vinteroverall och ett USB minne. Det var väl de dyra posterna det! Ett gäng med barnböcker hamnade oxå i vagnen samt några lådor DUPLO. Så nu är många födelsedagspresenter och julklappar fixade. Jag är ju som ni vet väldigt duktig på att handla kläder till barnen men däremot köper jag knappt några leksaker - alla är vi väl olika antar jag ?


Sen blev det såklart flera par strumpor och några pyjamasar, med spindelmannen såklart! Och så dagens"kuligaste" - en röd långärmad t-shirt!! Det har jag letat efter i alla möjliga affärer och så fanns det i Ullared!! Tänka sig...  Tycker över huvud taget att de hade rätt mycket fina barnkläder där, tidigare har vi ju varit hänvisade till bebisavdelningen och där har de inte alls lika mycket. Till mig själv blev det skärp och en scarf och R fick inget!



   

Lite nytt på bänken...


Presenter till stugan fick vi oxå med oss hem, ljuslyktor till våra nya hyllor och disktrasor, toa-luktis och annat nyttigt.


Fler bilder sen...

Av Jessica - 28 juli 2011 21:15

Tänka sig att vi har tagit shoppingen ytterligare ett steg!! Nu shoppar vi inte bara på regniga dagar! Således tog vi en tur till Väla och IKEA i tisdags när det var fint väder. Blev två par chinos till mig, 129 kr för båda! Gillas! Baströjor till Judit köptes oxå, men bilder på de mesta semesterfynden får det nog bli när vi kommer hem ...På nyrenoverade IKEA köpte vi två expedit-hyllor här till storstugan, laddar upp en bild när vi fått det klart, ska nämligen dit och köpa en till om några dagar.


Och så hade vi ju fint väder igår, jag och Judit besökte favoritstället (Hembygdsparken) och hon busade som aldrig förr. Där har de en MC och en bil i trä och Judit tycker att det är superkul att sitta och klättra på dem.


 


Idag har vi haft dåligt väder igen, därför for vi alla till Familia vid Hyllinge för shopping! Kul när vi alla kan samlas runt ett gemensamt intresse :) Arbetsbyxor med knäskydd så jag kan lägga golv blev det + jeans för 100 kr från HM och såklart lite annat smått o gott... samt mat från Citygross som var den egentliga anledningen att vi åkte dit.


Imon ska det visst bli dåligt väder igen... många alternativ står att välja mellan. Helsingör, Ullared, Hyllinge igen (Bauhaus), Ängelholms centrum... och jag kanske nåt mer? Nån som har ytterligare förslag?







Av Jessica - 26 juli 2011 19:44


Ja, 22 månader har hon ju varit ett tag nu vår stora tjej!! Inte klokt vad tiden går och hux flux fyller hon snart 2 år...


Det är en tjej med myror i brallan som pratar konstant från hon stiger upp tills hon går och lägger sig. Det mesta förstår både vi och andra, talet har utvecklats något enormt bara på våra tre semesterveckor, tror det gör mycket att hon har fått träffa mycket folk som pratar på olika vis. Inte bara gå hemma och dra med mig...



 

Härmar inte bara allt man säger utan även allt man gör.... här rakar hon benen!


Mestadels är det fortfarande enstaka ord och hon härmar oss något oerhört, häromdagen sa syrran "det blir nog ganska utsatta där, med all blåst". UTSATTA hördes det från Judit... men då hade hon nog ingen koll på vad det betydde direkt?! Utöver de enstaka orden sätter hon ihop både 2 och 3 ords meningar med jämna mellanrum, lite efter humör skulle man kunna säga.


Pasta och korv är fortfarande favoritmaten, äter bra ibland och sämre andra gånger. Upp och ner med andra ord... äter välling nån gång i månaden bara.


  

 Blåser bubblor!


Älskar frukt och bär och käkade väl en 100 hallon i förra veckan när hon var med mormor och plockade i skogen! Gillar även glass och chips (ip) men har ännu inte fått smaka godis och verkar nöja sig med det. Väljer oxå vindruvor framför chips och vi har oftast en påse med äppelklyftor med oss när vi går på promenad


Av Jessica - 25 juli 2011 18:58

med usel uppkoppling på det mobila bredbandet, lika uselt väder med halv storm och regn de senaste dagarna samt tragedin i Norge så har det liksom inte riktigt infunnit sig någon blogglust! Verkar som om bloggvännerna upplevt det ungefär likadant...


   

Glass i Höganäs... och busig tjej som sekunden efter fotot försökte öppna larmad dörr... det tjöt och vakten kom!


Vi har iaf hittat på en del sen senast, i lördags åkte vi hela gänget (inkl Mickes föräldrar) till Höganäs för lite shopping. Blev ett par nya gummistövlar till Judit samt strumpor till mig och R på sportoutleten, inget på Höganäs/Iittala fast de har MYCKET fint. Och på Lager 157 fick vi bara med oss några linnen till mig och leggings till Judit - baskläder som är bra att köpa till låga priser ju! Vide däremot fick en superfin body av moster Plutt! Tänk så söt han kommer vara om nån månad...


 


Förra året köpte vi med oss thai-mat och hade picknick utmed vägen, supermysigt och det hade vi tänkt att göra om iår igen men NEJ! Regnet satte stopp för våra planer som så många gånger tidigare... fick bli picknick under taket här hemma istället...


 

Picknick augusti 2010


Söndag och idag, måndag har vi arbetat i trädgården. Diverse (=MÅNGA) buskar och träd har fällts (tur mannen köpte motorsåg iaf), rötter har grävits upp och lite nytt har planterats. Tanken är att vi ska försöka få upp en friggebod till nästa år så därför har vi gjort iordning marken redan nu, svårt att hinna med allt på några semesterveckor...


       

Tittar ni noga ser ni skillnaden.... buskarna till höger om stentrappan är borta!



   

Den här planterade....

   

...den här!

 

  Gemensam fika på "store stenen"

 

  

Judit hittade en "trollsten" som kunde både snurra, hoppa och gunga

   

Lillebror sov sött i vagnen större delen av eftermiddagen

.

Av Jessica - 23 juli 2011 19:13

...det är klart att stämningen även hos oss är tryckt en dag som denna, med allt det hemska som har hänt i Norge. Att blogga känns inte direkt som högsta prioritet utan nu umgås vi med nära och kära och känner med alla de som förlorat sina ungdomar, vänner och släktingar...


  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards