husnr3

Alla inlägg under maj 2010

Av Jessica - 31 maj 2010 07:33

I fredags kollade jag in hur helgvädret skulle bli i stugan: först regn på lördag för att klarna upp på eftermiddagen och på söndag tvärtom, dvs rätt OK på morgon och förmiddag för att övergå i regn framåt tvåtiden.


Meteorologerna brukar ju inte alltid ha rätt så det blir nog lite bättre tänkte jag. FEL hade jag! Det blev precis så grått och tråkigt och kallt som de hade förutspått!!!


Annars blev det inte en tur till stugan förrän i lördags morse kl 8!! Fredagen stannade vi hemma och ägnade åt garderobsmontering så nu är alla stommar klara. Måste dock vänta lite innan vi sätter dit all inredning för det har hänt en liten mätmiss vilket resulterar i att R måste göra en speciallösning - kanske tar lite tid?!


I stugan är vårt rum nu färdigställt iaf - kommer bilder när vi varit där nästa gång och fixat till de sista sakerna. Fick plats med både säng och båda byråerna samt lådor under sängen.


Två skohyllor samt  två vägghyllor och en hel del krokar ska vi oxå få plats med. I hallen blir det 3 hyllor samt plats att hänga regnkläder och lite annat smått och gott och i barnrummet (Moas rum) fick Judits spjälsäng plats om vi flyttar elementet till andra väggen. På det hela taget ett helt annat "hus" och vi är såååå nöjda!  Bjuder alla vänner att komma o hälsa på i sommar om ni har vägarna förbi i Skåne!

Av Jessica - 28 maj 2010 07:08

Jag har fått en award av snälla o rara Ellen , Egentligen ska man skicka vidare till 7 av bloggvännerna men just det momentet hoppar jag över. Däremot skriver jag 7 saker om mig själv, kända för vissa men inte för andra:



  • Saknar karaktär (anti-godis sorten) och tar tacksamt emot om någon har lite att ge bort.
  • Gillar att vinna, oavsett nivå på tävlingen.
  • Engagerar mig i allt jag stöter på, ibland lite för mycket och för ofta.
  • Har bestämt mig för att sticka en pippi-tröja till Judit, kompisarna skrattar och tror aldrig jag blir färdig (har visserligen inte köpt garn än).
  • Gillar att baka bröd men äter själv helst inte hembakt (inte förtjust i bröd alls).
  • Tycker det är skittråkigt att min syster (o sambo) bor i Stockholm, men tror nog att de snart ska flytta söderut!!    hahahha
  • Hade nog aldrig tänkt att skaffa barn men R "övertygade" mig och nu är jag glad att vi har skrutten Judit.
Av Jessica - 27 maj 2010 19:41

Idag har vi haft långbesök, dvs besök nästan hela dagen!


Hade bestämt med Sofia att vi skulle träffas på Fridhäll och babycaféet vid tio och vi hade så trevligt så, ännu fler mammor med barn än förra veckan var där.


Sen blev det ju rundan hem och fixa lunch till oss och R som kom hem som vanligt vid halv ett. Idag blev det en enklare variant av pasta carbonara med broccolibuketter. Hyfsat gott!


Efter bebismatning (som ju alltid upptar en STOR del av dagen när vi träffas) tog vi oss ut på en lång och skön promenad vilken avslutades med lite fika (likadana cupcakes som igår) så vi åter hamnade på kalorinivå 0!


Runt fyra begav vi oss iväg mot Önska & Mofas hus men på vägen mötte vi elektriker-Tobban som skulle fixa belysningen i vårt sovrum - hade jag ju GLÖMT BORT! Bara att vända vagnen och gå hem igen...


       


Vid dubbelmatningen lånade jag en idé av Josse att knyta fast Judit vid den vanliga stolen med bärsjalen. Funkade utmärkt så den får nog hänga med nästa gång vi ska bort!

Av Jessica - 26 maj 2010 17:50

Har lånat en hoppgunga av goa arbetskompisen Daniela!


Den blev populär!!! Här ska hoppas varje dag...


         

Av Jessica - 26 maj 2010 17:38

Idag har Karin med Ida och Anna med Wille varit på besök!


Vi har väntat och väntat på våren så att vi skulle kunna ha pick-nick i lekparken men så blev det ju inte.


Tycker ändå att vi fick bättre väder än förväntat och tio minuter efter vi hade gått in kom regnet!


Blev en långpromenad på en och en halv timme i skogen med 3 vuxna, 3 barnvagnar med tillhörande bebisar i samt 4 mer eller mindre vilda hundar!!

 

    

Anna med Doris & Stina                            Karin & Ida

 

Efter det bjöd jag på lunch, ugnsstekt falukorv med potatismos och grovrivna morötter. Mumsigt värre faktiskt och gästerna gillade det oxå. Till efterrätt blev det Muffins, oxå det väldigt gott!


  


Dagens barn:

    

     

Judit, Ida & Wille


Wille fyller 1 år på söndag, Ida blir 1 i mitten av augusti och Judit blir ju ett i början av september!

Av Jessica - 26 maj 2010 08:45


Vad tycker ni om hunken? 

Ska han klippa sig eller låta håret växa?  


Har varit dax för klippning i några veckor nu men det har kommit annat emellan, men tror att det snart blir att vi måste prioritera sax & kam!

Av Jessica - 26 maj 2010 08:30

Igår var det några intensiva timmar på IKEA!


R slutade lite tidigare och de minutrarna behövde vi, "stämplade ut" från varuhuset tre minuter innan stängningsdags!!!


Och då fick  R ta bilen direkt upp till varuutlämningen och hämta de saker vi skulle ha där, själv fick jag stå som ett fån utanför vid parkeringen med mina 3 fullastade vagnar och vänta...


Vi handlade sängstomme, två nya resårbottnar, 3-4 meter garderob ungefär, med tillhörande inredning & så lite smått och gott som vanligt och som kan vara bra att ha.


Mamma var nyss här och jag frågade henne vad hon trodde hela kalaset gick på. Kanske 8-10 000 säger hon............... visst visst sa jag, när handlade du senast??!


Blev väl lite dyrare om jag säger så men tycker ändå vi fick mycket för pengarna, var bl.a 25% rabatt på garderobsdörrarna och 10% på all inredning vilket gjorde att vi "tjänade" 1800 kr!!

 

Nu återstår det roliga - montering! 

Av Jessica - 25 maj 2010 13:51

Säger inte att det ena vädret är bättre än det andra men....


Tog en prommis både igår och idag vid ungefär samma tidpunkt, dvs eftermiddag.


Igår

  • kortärmad t-shirt (linne under) och varm
  • jeans, strumpor & basketkängor
  • Judit hade tunn mössa, sommarjacka och tunn filt på benen

Idag

  • träningsbyxor OCH regnbyxor
  • t-shirt, luvtröja OCH regnjacka
  • keps, uppdragen luva & uppdragen luva på regnjackan
  • strumpor & gore-tex skor
  • mega halsduk
  • skinnhandskar
  • Judit hade tjock mössa, tjock fleece, vantar & satt inborrad under fleecefilt & regnskydd

              

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards