husnr3

Alla inlägg under februari 2014

Av Jessica - 23 februari 2014 17:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jessica - 23 februari 2014 17:54

Stora tjejen fick ju en ny cykel redan när hon fyllde fyra i höstas men hon har verkligen varit helt ointresserad av att cykla men så nu när snön försvunnit har hon pratat om det ett tag...




i fredags när vi skulle hem till mamma (typ 1 1/2 km) så undrade jag om hon ville ta cykeln istället för bilen. Sagt och gjort, kläder på och så gav vi oss iväg. Inte hade jag en tanke på att jag skulle bli tvungen att springa bredvid hela tiden och hålla i cykeln!!! Så jag blev VARM minst sagt...


Blev såklart många stopp på vägen, dels för att det är många gator att korsa men även för att pojken på bilden nedan störtlipade så fort vi cyklade ifrån honom.


Men 2 ganska långa bitar cyklade hon helt själv utan att jag höll i. Första gången tvärnitade Milla (som jag höll i andra handen) så det var bara att släppa cykeln, och andra gången cyklade hon själv sista biten till mormors hus.  Även idag har det blivit en tur till ICA och tillbaks och då cyklade hon nästan helt själv hela vägen hem.... för nu cyklar hon ju så fort att jag inte orkar springa jämte!




Lillebror föredrar absolut sin trehjuling och trampar på så gott han kan. Vi trodde att han skulle ta 12-tummaren med stödhjul men han VÄGRAR! Konstigt då han cyklade på den redan i somras.... 


Imorgon ger vi oss ut och tränar igen, kanske plockar jag fram balanscykeln till lillebror och ser om det går att få honom intresserad?

Av Jessica - 21 februari 2014 15:25

Igårkväll var vi och hämtade paketet med säsongens första plagg från me&i!!


Mest kläder till barnen då jag inte riktigt kunde bestämma mig för vad jag ville ha och i vilka storlekar...


 

Judit valde det mesta i rosa.... lite ovanligt för att vara henne men tror hon kommer använda alla plaggen en hel del! Smidigt oxå när det går att matcha och mixa och få många fler outfits.

Lite funderingar på om jag ska byta peace-toppen mot en mindre storlek som kanske kan hänga på höfterna som det egentligen är tänkt... och kanske även köpa till en matchande marinblå kjol?



  

Vide ville ha tröjan med folkabussen och sen valde jag till de härliga svettisbyxorna och jackan, blev även ett par helturkosa svettisyoga som kommer funka kanon med flera av tröjorna i garderoben. På framsidan av jackan finns ett &-tecken i brunt som gör matchningen komplett!


Av Jessica - 19 februari 2014 13:30

Tycker det är svårt att variera mellanmålen här hemma, ofta blir det frukt och ibland kan det ju behövas nåt lite mer mättande än en clementin...


Så när jag var på plastparty för några veckor sen och säljaren demonstrerade en produkt genom att göra smoothie fick jag den lilla kicken jag behövde att försöka ändra på våra mellis-vanor.


 


Vår variant av "smutti" innehåller: 

frysta jordgubbar

turkisk yoghurt

mjölk

banan

apelsin/clementin 

och om man vill söta till det lite: flytande honung

 

 

Har du någon tips på bra mellanmål så lämna gärna en kommentar!

Av Jessica - 19 februari 2014 06:39

Brukar inte fira Alla hjärtans dag så döm om min förvåning när mannen

kom hem med en present förra fredagen... så mycket roligare att få nån när man inte förväntar sig...


 

Finaste finaste halsbandet....



 

Och av finaste mamman fick jag tulpaner



Av barnen fick jag, och gav, mängder med pussar o kramar och ett ganska bra humör...


Av Jessica - 17 februari 2014 14:43

Ett tag nu har Judit pratat om att hon vill att vi ska hitta på nåt tillsammans, bara vi, utan Vide o Love o pappa o Milla!


Så i lördags hade jag ju lovat henne att vi skulle iväg, så det blev till att missa det mesta av guld-stafetten, men vad gör man väl inte för sina barn? 


Trots riktigt busväder med snöblandat regn strosade vi iväg genom byn upp till Mofas hus för lite shopping. För att köpa nåt till Love var det hon hade bestämt att vi skulle göra. 




En mössa att växa i blev det... Judit valde motiv och märket är Wackt design. Har flera mössor därifrån och de är superfina och jättebra kvalitet. 





Obligatoriskt fika på byns kafé blev det oxå, minst lika viktigt som att köpa nåt till Love!

Coca-cola, sockerkringla och chokladboll!

Av Jessica - 15 februari 2014 16:56

R är piggare än förra helgen och jag har hållt mig mer hemma och då blir det med ens

mycket mer gjort i nya sovrummet!


Vide hjälper gärna till och sköter sig helt OK, struttar runt i storasyrrans "klackaskor" eller tofflor och jobbarbyxor (fast just nu är byxorna i tvätten efter en liten olycka så nu är det kalsonger som gäller). 


Hittade dessutom lite gamla inspirationsbilder här på gamla datorn så snart är det nog dax att fundera på färger, tapeter, gardiner, överkast, garderober, rullgardin....

Av Jessica - 12 februari 2014 20:49

Sen varningen om magsjuka förra måndagen har barnen fått stanna hemma.... och då blir det ju inte särskilt mycket tid till annat än att spela, läsa eller avstyra de allra värsta bråken... och vädret (regn o slask) inbjuder inte direkt till några utomhusaktiviteter. Hinner väl med både tvätt och städning visserligen och när jag bakar eller lagar mat brukar ju barnen vara med. Så jag klagar egentligen inte men önskar att jag kunde få dygnets timmar att räcka till lite mer som fix o pyssel eller att ta tag i det som ska målas om i köket. 


Men allt som är egentid får liksom skjutas åt sidan så länge!

(så är det ju även när man jobbar men då är det ju iaf liiite tyst ibland)


Har haft två träffar till nu i inledningen av veckan och det är en kick att få stå där och byta kläder, prata och bjuda på sig själv. De flesta verkar uppskatta det och de andra kan..... ja, ni förstår väl?


 


Även om vädret är tråkigt så har jag tvingat ut barnen en stund varje dag och då har de här fina vantarna kommit väl till pass. Barnens  farmor som har stickat dem i ullgarn och sen fodrat dem med matchande fleece. 




Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards