husnr3

Alla inlägg under februari 2015

Av Jessica - 27 februari 2015 14:14

Favoritplagg och underbara färger och mönster var för sig!

O tillsammans nästan ännu lite bättre.Älskar när han väljer så personligt och omatchat.

Av Jessica - 24 februari 2015 20:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jessica - 23 februari 2015 20:03

Mina inlägg om kläder brukar inte ge upphov till särskilt många kommentarer (förutom J, du vet vem du är...) men det struntar jag i. Tycker det är kul att titta tillbaks och se vad man gillade då för några år sen!



O gillar ju som sagt kläder men ännu lite mer gillar jag nog skor och nu är det ju rea både här och där så då kunde jag ju inte låta bli utan att chansa på att beställa lite till nästa höst! Gillar verkligen att kunna klä barnen i det som är både bäst och snyggast och då är ett av favoritmärkena Kavat! 


 


Fina V i sina nya boots! 

J har fått nästan likadana men dem har vi inte fotat än. 

Varsitt par med vinterkängor är oxå på väg från olika nätbutiker, plus ett eller annat par till mig....


PS. det gör inte så mycket att ni inte lämnar kommentarer, ser ju hur många som är inne här och tittar utan att lämna spår och det är lite småkul faktiskt. Var många som var intresserade av Vides nya glasögon för några veckor sen...

Av Jessica - 20 februari 2015 17:55

Idag ville V att vi skulle leka!

Och passande nog en perfekt lek för den trötta mamman - han skulle göra träning och jag skulle titta på.

Visst är han duktig....

Lägg gärna märke till den fantastiska tröjmatchningen med...

Av Jessica - 18 februari 2015 21:11

Om en månad är det dax för loppis här i byn igen och jag tänkte vara ute i god tid och rensa barnens garderober på det som inte används så mycket.... 


Men så mycket rensat blev det inte tyvärr! Jag har så svårt att göra mig av med alla dessa fina plagg. Fast jag vet att det är långt ifrån normalt och sunt att ha så mycket kläder som mina barn har. Fast jag tröstar mig med att nästan alla plagg är köpta antingen på rea eller begagnat... och att jag säljer vidare i stort sett allt när barnen har vuxit ur det.


Och bara så ni vet - testa själv att lägga ut alla plagg bredvid varandra så inser ni snart att även ni har mycket mer än ni trott!


 


La ut alla Vides t-shirtar på bordet för att se vilken färg som ev behövde shoppas    (och om ni tycker att det är många så tänk på att det är både 98/104 och 110/116). 


 


Provade lite favvomatchningar, #meandi #geggamoja #småfolk och så #åhlens / #barbapapa


 


Vides favoritfärg är orange (ojjanss) så det har jag köpt på mig flera olika varianter av, i sommar tror jag han blir tuff i dessa matchningar!

#småfolk och #meandi


 


Tröjan med traktorn var en favorit i 86/92 förra sommaren och nu har jag köpt den i 110/116 så det kommer räcka hela sommaren. Stjärnshortsen från Villervalla är en absolut favorit som är hållbara och som man kan ha i många olika färger!

#småfolk #meandi #villervalla #pompdelux


 


Även till Love fanns det ju en del....


 


Några av plaggen från förra sommaren ihop med några nya fyndade plagg. Hoppas o tror att han kommer i shortsen i stl 74 bara.

 #villervalla #metallica #meandi


 


Och så ytterligare en shortsfavorit. Dyra som sjutton men värda varenda krona (iaf om man inte behöver köpa vartenda par till ordinarie pris)!

#geggamoja #alfons #ullared #villervalla



 


Och gissa hur mycket mini ställde till det på bordet?


Av Jessica - 16 februari 2015 10:41

Vet ju att det räcker med bara några minuter för att mini ska hinna hitta på bus men idag tror jag nog att han tog det till ytterligare en nivå!


 


Först kom han på att man kunde använda tidningskorgen som pall ...


 


Och sen klättrade han upp i handfatet, satte sig på huk och satte på vattnet på full effekt! 




Ingen dag är den andra lik här hemma....  

Av Jessica - 15 februari 2015 22:18

I helgen hade K och V med sig Stella (eller Stellan som Vide säger) upp hit!

Hallå att Milla tyckte det var kul....hon följde henne ungefär som ett plåster sitter på ett nyrakat ben.



Försökte få dem att sitta fint men M var tjurig o uttråkad....



 

Av Jessica - 12 februari 2015 21:41

Blött, kallt o ruggigt ute - känns som om man inte ens minns när det var fint väder!

Fast det var ju bara i måndags vi fikade och myste i lekparken ihop med grannarna.

Och även i lördags hade vi bra väder när vi var och åkte pulka allihop!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards