husnr3

Alla inlägg under juni 2011

Av Jessica - 30 juni 2011 05:51

Igår hade jag bästa jobbarkompisarna här, nu är det inte så länge sen vi sågs eftersom vi hälsade på på jobbet för några veckor sen men det är alltid lika roligt att träffas och vi har mycket att tjöta om, såklart en del om jobbet.


Under en period vantrivdes jag ganska mycket på mitt jobb, iaf med arbetsuppgifterna, men då fanns dessa superkollegor där vilket gjorde att jag aldrig skaffade mig nåt annat att göra...


Presenter till både Judit och Vide blev det såklart, målarbok till stora tjejen och hängslebyxor till lillgrabben. TACK!


 

Blev nästan likadana wraps som denna... (bild från ICA)


Bjöd på enkla tunnbrödswraps med stekt kyckling och färska grönsaker och till efterrätt glass med världens enklaste och godaste kolasås + en lika enkel lakritskolasås.


KOLASÅS:

2 1/2 dl mellangrädde

1 dl socker

1 dl sirap

ev 4 käck (för lakritsvarianten)


Blanda i gryta och låt koka 10-15 min eller så.... glömde ta tiden!

Av Jessica - 30 juni 2011 05:47

Nu blir det inlägg utan bilder igen, igårkväll hittade jag inte kameran och den har tyvärr inte kommit fram nu på morgonkvisten heller....


Igår fm hade vi besök av min kära kusin som vi träffar alldeles för sällan, det blev fika i lekparken så vi slapp stöket här hemma...


 


Judit skrattade högt och busade på ordentligt, är så glad att hon inte är blyg. Hon har ju knappt träffat min kusin tidigare men det var inga problem, pussar (hon fick men gav inga) och kramar till höger och vänster. Klart det är kul med någon som busar med en....


 

Av Jessica - 28 juni 2011 21:47

Förra året bjöd vi en gäng kompisar på grillning här hemma i trädgården, med allt bygg o fix så kändes det inte som ett alternativ i år men då vi har en stor lekpark bara 100 meter bort bjöd vi dit allihop istället. Några som inte kunde komma som alltid men vi blev ändå ett glatt gäng på drygt 30 pers med barnen...


 


Vi stod för grill och tillbehör och så fick alla tag med sig eget att grilla, enkelt och smidigt som det ska vara på sommaren. Och vilket väder vi fick, sol och VARMT!! Nästan 30 grader kan man väl inte klaga på...


 

Malin och Vide



Det gör vi absolut  om nästa år.


  

Söta kompisarna Judit och Alice...

Av Jessica - 28 juni 2011 21:42

Idag var det sista gången på länge för oss i lekparken med Småfolket så trots supervarmt väder stosade vi dit med fikakorgen och räknade med att bli ensamma men inte då.... 3 andra mammor med barn valde oxå en stund med gungor och rutschkana.


 

Tuva med mamma Jossan och vår lille  Vide

 

Nu blir det sommaruppehåll för oss ända till augusti...

Av Jessica - 28 juni 2011 08:33

Igår fick jag med svägerskan på en liten tur till High Chaparall.


Har ju inte varit där tidigare då jag har tyckt att Judit nog är för liten för att uppskatta ett besök men nu när vädret var fint och det är gratis att gå in så tänkte jag ändå att varför inte!!


 


Det blev ponnyridning och diligensåkning och på båda aktiviteterna var fröken väldigt nära gråten så tåget var helt uteslutet. Och som vanligt var det roligaste att gunga - fast det är ju inte så att hon skrattar i gungan precis men däremot vill hon aldrig hoppa av.


   


 

Minuten efter sa jag att hon måste vara försiktig så att hästen inte bits och det räckte för att Judit skulle börja gråta!

 

Ev kan det nog bli fler besök i sommar, där fanns ju Buffalo city (hette det så) med mängder små hus att springa in och ur i - det tyckte Judit var kul och är absolut ett alternativ till vanliga lekparken!

 

 

Av Jessica - 28 juni 2011 06:19

Ibland är man bara för dum...


Då, för knappt två år sen, när prinsessan Judit var född brukade jag titta på henne och undra om de "stackare" som fick en pojk var lika lyckliga som vi som fått en liten flicka.... men jag vågade aldrig fråga nån eller säga nåt högt... (tur det)


... nu, tittar jag på prinsen Vide och undrar om de "stackare" som fått en flicka är lika lyckliga som vi som fått en pojk...


och samtidigt inser jag hur korkade mina tankar varit!


Det är klart att alla (nästan iaf) är jätteglada och lyckliga över just sin bebis. Om det är en pojk eller flicka spelar ju ingen roll...

Av Jessica - 27 juni 2011 07:37

Igår var det ju riktigt fint väder här så vi höll oss ganska mycket utomhus, tanken var tipspromenad på förmiddagen men det var visst slut för säsongen så det blev en tur till lekparken för barnen och barnvakten Malin medan vi tog Milla till hundklubben för lite träning = välbehövligt!


Efter fika och middag gjorde R lite nytta i trädgården och jag, ja, jag vet inte riktigt vad jag gjorde men timmarna tickade framåt iaf...


Så tog vi då en extra tur till hundklubben på kvällningen för lek, bus och träning.


 

Dagens outfit - Judit ville INTE ta av sig till något svalare!

   

Kul att leka i hundarnas vatten...

 

Någon är på väg att sno köttbullar

 

Testar agilityrampen med Milla - gick inge vidare...

 

Judit hjälper till att klippa klorna

 

Det var en trött tjej som fick bada på kvällen och som vanligt var hon ledsen när duschen var över.


 


Nu är det bara en vecka kvar till SEMESTER och vi har planer i stort sett varenda dag, gäller att passa på när vädret ska vara bra!

Av Jessica - 26 juni 2011 15:36

Vi har en liten kille här hemma som ju har lite konstiga sovtider men nu verkar vi ha hittat en rytm som funkar för de flesta av oss iaf...


Vide brukar äta runt 2-3 tiden varje natt och sen vaknar han en gång till, förhoppningsvis, runt femsnåret (eller ännu bättre - halv sex-sex)  och får lite käk. I flera dagar nu har han somnat om sen och då gör jag detsamma eller så går jag helt enkelt upp!


 


Är iaf jättenöjd med att jag känner att det funkar att stiga upp så tidigt, och har jag tur så sover ju både Vide och Judit och jag hinner sitta framför datorn och göra lite jobb...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards