husnr3

Alla inlägg under januari 2011

Av Jessica - 30 januari 2011 20:08

De senaste två veckorna har det varit si och så med att följa matsedeln här i huset, dels var vi sjuka en hel vecka och i förra veckan var vi knappt hemma på kvällarna.


Men nu i veckan ska det bli annat, en del nytt ska testas men även många gamla klassiker står på matsedeln!


Hoppas vi kan inspirera nån av er därute som har lite idétorka för tillfället.


Måndag: prinskorv, ägg och stuvad spenat hos mormor Gunnel

Tisdag: Ugnsstekt falukorv med potatismos

Onsdag: Köttgryta från frysen

Torsdag: TJEJMIDDAG MED 60-TALS TEMA - menyn inte bestämd än!!

Fredag: Flygande Jacob

Lördag: Solgul currygryta och till kvällen hemmagjord pizza

Söndag: Lax & broccoligratäng

Av Jessica - 30 januari 2011 20:01

Idag har vi haft sånt där alldeles perfekt väder som bara gör att man INTE vill vara inomhus!!


Därför tog vi på oss vinterstassen idag på förmiddagen och gav oss ut på skjutfältet för en långprommis och även en chans för Milla att springa lös ordentligt för första gången. Hon försvann inte många meter från oss men fick iaf göra av med lite energi och vi fick även chansen att träna inkallning litegrann.


    


Judit blev trött efter en stund i pulkan och somnade nästan sittandes!! Vi vände henne så att huvudet kom framåt och sen somnade hon in så gott och sov över en timme!! Gulliga unge!!


    


Väl hemma var det fortfarande för fint väder för att gå in och laga mat så det blev en tur till affären och sen KORVGRILLNING!! Så gott och så mysigt, vad gjorde väl det att korvbröden vi tagit från frysen var så gamla och hårda att det lät som knäckebröd när man bet i dem!! Utomhus smakar allt bra!!


          


Grillen stod i nerförslut så det hände en liten olycka, korven slank iväg och just då kom Ralle och stampade!!


  


Resten av dagen har vi kollat handbollen, fixat lite i tvättstugan och bara tagit det lugnt och skönt! En perfekt familjesöndag!!


Hoppas ni oxå har haft en riktigt bra dag!

Av Jessica - 29 januari 2011 17:08

Sur förlust med 11-9 idag trots lika slagningar (5638-5637) men en riktig ljusglimt fanns det - MIN BÄSTA MAMMA SLOG 796 och var BÄST i vårt lag!!! Var nog minst 5 år sen hon hade en sån slagning....  SUPERDUPERGRATTIS!!

  


Liten fick vara med i hallen idag oxå och skötte sig exemplariskt, två barnvakter, Wilma o Alva, tog hand om henne i flera timmar och sen lullade hon runt resten av tiden.


Nu ska vi snart ta kväll här i huset, jag har en skön dusch som väntar och sen blir det käk, WOK, med mormor innan godispåsen och chipsen åker fram!!!


GOD LÖRDAGKVÄLL PÅ ER DÄRUTE!!

Av Jessica - 28 januari 2011 16:05

Det är konstigt hur det är med vad som är lyxigt kan förändras över tiden...


Har precis dammsugit och torkat golven och att få göra det i fred, utan barn eller hund - det tycker jag är lyx!!!!!


Men ändå lyxigare är väl att få ta fredagsmys med rena väldoftande golv!


Fast ikväll blir det inget hemmamys med godisskål för mig för det är dax för tjejmiddag igen!!! Till Charlotte i Värnamo bär det om nån timme.... som vanligt ska jag bara uträtta några ärenden först!!


Hoppas ni där ute får en bra helg!

Av Jessica - 28 januari 2011 13:07

På fredagar brukar vi käka frallor eller nåt väldigt snabbt och enkelt till lunch eftersom R jobbar ända till 13,15 och alla behöver få i sig nåt lite snabbt.


Idag blir det en av våra absoluta favoriter, pasta carbonara!! Inte nyttigt men så snabbt, så enkelt och så gott!!!


Bara steka lök, vitlök och bacon, i med grädde och mjölk och servera till spaghetti. Ibland lyxar vi till det med fryst broccoli oxå.


Ett tips om nån därute inte vet vad ni ska äta i helgen !!


  

Av Jessica - 28 januari 2011 12:51

Idag har vi varit på MVC och kollat så att allt är OK med bebis nr 2 och det mest glädjande tror jag nog var att jag SLIPPER ÄTA JÄRNTABLETTER!!!


Jämfört när jag väntade Judit har de börjat med nån ny mätning, fråga mig inte vad, och om man hade ett värde över 60 fanns ingen anledning att käka extra järn - mitt värde var 81!!!!


  


Så de Niferex som ligger i medicinlådan får ligga där och skräpa ett tag till, vet ju inte om de kan behövas senare...


Annars var magen helt normalstor, låg lite över mellankurvan vilket jag har för mig att jag gjorde med Judit oxå. Däremot blev jag lite förvånad över hjärtslagen som låg på 152 vilket indikerar en liten tjej - vi som varit ganska säkra på att det blir en kille denna gång.

Av Jessica - 26 januari 2011 21:27

Idag tog jag en sväng till Åhlens på lunchen för att leta efter ett par mysbyxor till Judit, vilket jag oxå hittade. Givetvis ihop med en hel del andra plagg som hon inte behöver.


Just nu är det nämligen bara fleecejacka som duger!!! Hela dagarna går hon klädd i rosa & vitrandig fleece om hon själv får välja!


  


Blev ett par gröna mysbyxor på ordinarie pris för 149 kr och utöver det var det halva reapriset som gällde så för 200 kr fick jag ihop en ofodrad regnrock, ett par kalasbyxor, ett par mysbyxor, en velourklänning och en t-shirt!! Bara regnrocken hade kostat 349!! Riktigt hyfsade fynd tycker jag...


  

Av Jessica - 26 januari 2011 21:23

Idag har vi varit på valpkurs för allra första gången!!


Mycket information och lite teori innan vi hann med ett snabbpass med träning utomhus - med minus 13 grader var det nog ingen som ville vara ute för länge med våra små valpar!!


Lite kul att en av Millas systrar var med på kursen, Elsa hette hon och var väldigt lik vår busMilla.


Milla som brukar vara lite gåpåig här hemma var lite avvaktande och blyg och busade inte alls lika mycket som många av de andra - men det hinner väl ändra sig kan jag tänka??


Efter kursen måste man vila!  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards