husnr3

Alla inlägg under mars 2014

Av Jessica - 29 mars 2014 21:27


Även idag har vi haft toppenväder! Trädgårdsfix, cykeltur, lekparkshäng och korvgrillning!

Av Jessica - 28 mars 2014 20:33

Vad vi har längtat efter lite sol och värme...

 

och idag äntligen har vi fått det!

 



På förmiddagen var vi ute med bussen en sväng och när vi kom hem fick barnen provköra! Givetvis utan nyckel och med handbromsen i.


Vide har sin nya väst och fleece som jag shoppade på Stadium igår.




Såhär blå har himlen varit nästan hela dan...





På baksidan har R klippt ner "alla" buskar så imorgon börjar jobbet med att gräva upp rötterna. Sen blir det massor av mängder med jobb efter det.... flytta lekstuga, fixa sandlåda, plantera fruktträd och buskar mm mm mm mm mm  - tror nog vi har att göra i några år även i trädgården!

Av Jessica - 24 mars 2014 20:16

KUL att se att ni fortfarande är några trogna som besöker mig då och då (eller dagligen egentligen) trots att jag nästan inte hittar på nåt nytt att visa er längre. Vet att jag hade en svacka i början av förra året med, den gången berodde det på att jag var såååå TRÖTT hela tiden!! Gravid men ännu i hemlighet - den gången alltså!


Nu är det ingen ny bebis på G, som tur är   

men trots det blir det aldrig tid att sätta sig ner och författa några rader... vet inte vad jag hittar på istället dock?


Helgen som gick var fullt upp och innehöll både loppis och en tur till Väla!


I lördags var jag med och ordnade en loppis i församlingshemmet här i byn, 33 säljare var anmälda och det blev en del kläder..... själv lämnade jag in 3 kassar och sålde av en hel del av våra urvuxna plagg! Skönt när barnkläderna kan ge lite plus i kassan... och smidigt att bara märka upp och sälja på hemmaplan och slippa skicka. 


Men såklart handlade jag lite med! Det bara måste man ju när det är barnklädesloppis...


 

Högen med kläder i storlek 110/116 var en av loppisens minsta men trots det lyckades jag shoppa inte mindre än 10 plagg (några i 104) till fröken J.

Och det behövde hon verkligen (ja läs gärna med ironi)!!

En hel del rosa blev det visst oxå och ett Hello Kitty plagg!!

Hujja hujja hujja.... vad har det tagit åt mig??



 

Till miniman blev det en del i blandade storlekar, lite basbyxor och favvohängslebyxorna att ha längre fram, även Bamsekläderna var i större storlekar. Och så en kortärmad body och baddräkt att ha när det blir VARMT i sommar!!


 

Stackars mellanpojken V som bara bara bara fick ett par byxor! Men det fanns liksom inte en endaste tröja som jag ville ha.... kan det vara så att våra små 3-4-åringar spiller så mycket att de kläderna inte går att sälja vidare?



 

Det blev ju en tur till Väla för att shoppa upp överskottspengarna med.... och på POP hittade jag de här sötingarna till miniman L. Älskar den gula nyansen och tror och hoppas att L kommer passa bra i den`!



 

Halva reapriset var det på bokhandeln oxå så även där spenderades det med glädje! Dassboken läses flitigt av storasyster så årets rea-variant med 3 böcker i samma paket kommer passa utmärkt som toalettlektyr!



 


Till barnen blev det ju oxå några böcker... Alfons-boken ska mellanpojken V få i födelsedagspresent men de andra ska vi nog bläddra i redan imorgon tror jag.


#loppisbarnkläder #barnklädesloppis #barnklädershopping #ingelaparrhenius #bokrea #whoopies #blingo #POP #villervalla #barnböcker #reafavoriter #halvareapriset #dassbok #newbie



PS. på Kappahl fyndade jag en vinteroverall på halva reapriset oxå..... har funderat på om inte V behöver en extra till nästa vinter och nu när det var så billigt slog jag till! Behövs den inte lär det inte bli några problem att bli av med den för en rimlig peng ....

 

 

Ni vet väl att ni kan hitta mig på Instagram nu oxå - @familjenvanlig heter vi där!


Av Jessica - 17 mars 2014 08:15

När bebis antingen hoppar i stolen eller hugger som en kobra efter skeden kan det vara svårt att inte bli kladdig ....

Av Jessica - 13 mars 2014 20:54

Ni som har hängt med mig länge här minns säkert historien om Judit och mina trosor... och ni andra kan uppdatera er här och få lite roligt på min bekostnad!


  

En snygg variant....

 

 

 

 

Häromdagen var lillebror med i tvättstugan och var lika "rolig" han....

höll upp ett par trosor och frågade mig

"ä de hä schkosona  dina mamma?"

Ja det är de svarade jag varpå han replikerade

"de va stojja!"

 

 

 

Som ni säkert förstår så har lillebror lite svårt med språket, konsonant följt av r är väldigt svårt att säga.... så schkosona betyder såklart trosorna och stojja betyder stora!

 

 




Av Jessica - 10 mars 2014 21:35

I förra veckan startade jag mitt mini-projekt här hemma! 

Nämligen att måla köksväggen rosa istället för vit - kan låta enkelt och det trodde jag att det skulle bli med.... men så jag bedrog mig! Först en vecka efter start, tre besök i färgaffären och efter 4 strykningar fick vi den kulören vi ville ha... 

Före, under och efter.

Andra kulören var fantastiskt fin i burken men blev lite för stark på väggen. 


 

Ovan/före: före-bild men ostädade hyllor och huller om buller - samt vit vägg

Nedan/efter: flyttat hyllorna något högre och med större mellanrum städat och

plockat bort lite - samt rosa vägg



   

Och så lite närbilder på favoriterna, #retroburk #50-tal #brukadesign #yankeecandle #steltontermos #stelton #marimekko #köksposter #glasburkar #granit

Av Jessica - 9 mars 2014 20:02

Länge nu har krokarna legat och samlat damm men så plötsligt fanns lite energi och tid att fästa dem på väggen!



Nu gäller bara att leta fram passande handdukar till de små händerna... har ni tips på fina barnhanddukar så tas de tacksamt emot.

Av Jessica - 7 mars 2014 17:58

Efter att de två stora inte varit så förjusta i babysim så hoppade vi det med mini.

Men idag fick han hänga med på familjebad istället och vilken hit! Helnöjd precis hela tiden!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards