husnr3

Alla inlägg under mars 2011

Av Jessica - 31 mars 2011 20:32

Efter lite för många dagar med full rulle när det inte blivit tid över (typ läsa bloggar eller blogga) har jag idag känt mig megagravid! Trötta ben, värkande fötter och ENORM trötthet!!


Tur att Judit haft en riktigt bra dag när jag nu varit så "dålig"! Vi sov länge, till halv åtta - åtta sådär. Sen blev det förmiddagslur redan vid halv elva, väckte henne kvart över elva när vi skulle till MVC. Efter lunch somnade vi igen runt halv tre och sov till fyra och trots det ville hon gå och lägga sig nu ikväll strax efter sju! Så idag har hon varit en liten ängel...


  


Allt såg iaf bra ut hos barnmorskan, fick ju erkänna att jag slarvat med järntabletter och folsyra så det fick jag i "hemläxa" att sköta bättre resten av tiden. För det börjar ju närma sig nu, 34+4 idag...


Blodtryck: 105/60

S/F mått: 33 (samma som med Judit i vecka 33+1

Hjärtslag: 142


Av Jessica - 31 mars 2011 11:02

Blev ju som sagt en del kläder till Judit när vi var i Ullared och sen var jag även en sväng ner på Åhlens på lunchen igår, hade en 20% kupong + presentkort som jag ville göra åt!!


 


Mestadels sommarkläder blev det, dvs kortärmat som kan kompletteras med långärmat undertill innan det blir varmt!


 

Det roliga var som vanligt att jag hittade en hel del kläder på pojkavdelningen, fattar inte att de nästan bara har rosa kläder på tjejavdelningarna!! Måste väl vara nån mer som vill klä sin lilla tjej i rött eller grönt, eller varför inte lila? Barbapapatröjan ovan hittade jag t.ex bland pojkkläderna på Åhlens??


  

Rosa regnställ med förstärkning på knä och rumpa!





            


Önskar verkligen att Judit hade gillat att posera framför kameran, som Karros pojkar gör! Men nej!! Så det här de de bästa bilderna jag fick till - förstår ni kanske att jag fotade resten av kläderna liggande/hängande istället?!

Av Jessica - 27 mars 2011 22:31

Helgens + : att vi har fått vara tillsammans ganska mycket hela familjen, fått lite gjort i tvättstugan samt att vi sålde vår extrabil i fredags!!!!!!


Helgens - : lördagmorgonens danska skalle! Sa till Judit att det räckte med de två gosefiltarna hon redan hade tagit med sig till vår säng. Hon blev FÖRBANNAD, slängde nappen och dunkade medvetet sitt huvud rakt på min näsa som nu är ljusblå och ÖM!

Av Jessica - 27 mars 2011 21:44

Vet inte riktigt vad det beror på men när det kommer till helg finns liksom inte riktigt nån tid över att blogga.... iaf inte denna helg!


Så det får bli ett sånt där superlångt inlägg som jag egentligen inte gillar men men   


Fredagen började vid lunch när R slutade, vi tog en lunch tillsammans innan han och Judit for till stan för att kolla födelsedagspresent till mig + köpa en ny mobil till Ralle för hans pajade i fredags!! Själv tog jag en skogspromenad med Milla.


Kvällen spenderade jag sedan i goda vänners lag då jag hade tjejerna här på middag, bjöd på trerätters som sig bör. Recepten kommer (som vanligt) en annan dag men det blev potatissoppa med räkor, Mattias godaste fisk och sen hemmagjord kladdig chokladpudding som vi gjorde hos Linda senast vi var där. MUMS säger jag bara!! Judit hade vi fixat barnvakt hos mormor så Ralle kunde fixa lite av det sista i tvättstugan.


   Judit kom hem och fick vara med de stora tjejerna en stund, här med Anna


Lördagen började tidigt, redan halv sju vaknade Liten. Det är vi INTE vana vid!!

Sen blev det sista seriematchen för både R och mig, jag for till Gislaved o herrarna spelade hemma. Blev en runda med Milla i skogen och sen var vi allihop rätt trötta så det blev bara lite käk tillsammans med Judits mormor - igen!!!


Och så var det visst sommartid natten till idag - vi hade behövt ställa om klockan på andra hållet istället!!!!!!!! TRÖTTA!!!!


  

Klädd för söndagsskola med farmor o farfar!


 

  

Valde FULA men bekväma skor efter att ha stått o gått lite för mycket de senaste dagarna!


Och så idag har jag haft en HELDAG I ULLARED medan mamma o Ralle har varit i stugan och städat samt satt på vattnet. De släppte av mig där vid halv elva och efter en timme i skoaffären har jag strosat hela Ge-Kås runt så fötterna värkte och armarna var trötta av att ha kört världens största vagn!!! Var en hel del folk som glodde på mig om man säger så.....


         




Och lite för mycket pengar gick det verkligen åt men en del var till mamma och en hel del även till bowlingpriser men gissa själva vad notan slutade på när jag köpte mattor för över 1000 kr, grejer till Milla för nästan 1000 kr osv.... Men ändå är det ju så mycket billigare i Ullared än på andra ställen! Ett läderkoppel för 70 kr hittar man t.ex inte överallt och inte heller en hundsele för 60 kr!


Bara lite tråkigt att vi behöver så mycket grejer just nu!!


  

Ullaredsberget!!!

Hade väl egentligen behövt lämna tillbaks hälften av det jag köpte men samtidigt var det bara sånt som går åt, men OK, vi behöver nog inte köpa polie eller plastpåsar på ett år eller två! Och vintervantar till Judit är redan inhandlat... får nog göra ett eget inlägg med alla hennes plagg i veckan   


  

Judit helnöjd med sin nya dockvagn!



Av Jessica - 24 mars 2011 21:03

Dagens + :alla kramar och pussar och gos jag har fått av världens goaste unge Judit idag!


Dagens - : alla utbrott samma underbara unge har haft, särskilt när hon slängde nappen i diskhon och när jag sa att hon inte får tillbaks den blev hon så arg att hon bet mig i benet!!


  

Fikastund i sängen!

Av Jessica - 24 mars 2011 21:00

Varje torsdag eftermiddag är Judit hos farmor, tidigare har jag alltid passat på att städa under tiden jag är ensam men idag, nu när våren har börjat anlända, har jag för första gången testat min nya torsdagsrutin!!


Skogspromenad med Milla!! Superskönt att kunna gå med henne "lös" (har träningslina på) och så mycket roligare att promenera i skogen istället för att städa toaletten!


Det enda sura är att det inte är någon annan som städar unden tiden jag är ute... så det får jag väl ta tag i nu!!


Av Jessica - 24 mars 2011 19:12

Här hemma har vi pratat med Judit om att det finns en bebis i mammas mage men jag vet inte riktigt hur mycket hon förstår.


Hon vet iaf vad en bebip är för igår när jag hade varit på bibblan och lånat Föräldrar & barn så skulle hon pussa bebisen som var både på fram- och baksidan!


Varje dag ska det oxå pussas och klappas på bebipen i mammas mage, nu är det ju tyvärr så att jag har flera stora leverfläckar på min mage så egentligen tror jag att det är de hon är mest intresserad av. De är iaf de hon pillar på....


Men hur som helst är det mysigt när hon gosar med bebisen och hon har även bestämt vad den ska heta - varierar dock lite varje dag men så är det ju för mig och R oxå, vi har inte bestämt oss än! Häromdagen skulle bebip heta mommo, sen bokke (=mage) och idag kikit (=judit).


    

Av Jessica - 24 mars 2011 11:33

Vår lilltjej har ju ett sjuhelsikes humör, det har nog alla märkt som har träffat henne mer än ibland!! Bits så fort hon blir arg och inte får som hon vill, kastar saker och skriker eller slänger sig på golvet.


Alla bara skrattar när jag berättar och säger "vem kan hon vara lik" och så kollar de på mig. Har hela tiden hävdat att jag har mitt humör kvar så det kan inte vara jag som är skyldig...


Och igår fick jag äntligen rätt!!!


Judit och farmor var i lekparken och när de skulle gå hem fick Judit ett av sina utbrott - precis som farbror Samuel fick på sin tid för 20 år sen!!! Så det var familjen Josefssons gener som spökade - att det anade jag ju!!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards