husnr3

Alla inlägg under april 2010

Av Jessica - 30 april 2010 13:03

Vissa dagar är bra.


Andra sämre.


Idag har vi haft en dålig grötdag!


På morgonen kräktes Judit upp ungefär en hel portion gröt.... sista skeden sattes i halsen och efter några hostningar kom det upp igen! På haklappen och på golvet!!! Inte kul...


Nu fick hon faktiskt gröt till lunch oxå (jag hade glömt maten i frysen och det var bråttom) och vad hände? Jo, jag tappade tallriken med lite kvar i golvet! Landade som tur var på "rätt" håll men det skvätte en del...


Så var det med det nytorkade golvet - bara att börja om!


Av Jessica - 30 april 2010 12:55

Idag skulle vi i mammagänget (Sofia o Linda) träffats hos Anna för promenad och lunch som vi brukar varannan vecka men så blev det inte....


En stund innan jag skulle åka ringde Anna, både hon och lille Wille hade varit lite halvdåliga i magen och hon tyckte inte att vi skulle riskera nåt.


Jag hade som vanligt en del ärenden jag tänkt uträtta i stan när jag ändå var där så jag bestämde mig för att åka in ändå. Blev veckohandling på Citygross + köp av en ny postlåda så alla mina Tradera-paket får plats.


Efter det åkte jag ändå ut till Anna och vi gick en dryg timslång prommis med vagnar och hennes goa hundar Stina och Doris. Vid vägskälet stod vi och valde om vi skulle ta det korta vägen hem eller vägen vid sjön - hade börjat komma några stänk så vi tog korta vägen - TUR!!! Hann börja regna rätt ordentligt innan vi hunnit hem...


Innan jag och Judit for hem var vi en snabbis på Kappahl, skulle prova en skjorta (passade inte) och byta en klänning till Judit som jag köpt för liten storlek. Blev tyvärr att jag fick lämna tillbaks den jag hade köpt och åka hem 150 kr rikare - i Vmo hade den inte ens den modellen jag köpte på A6!! Så nu blir det till att jaga i andra Kappahlbutiker!!


Just nu har vi båda ätit lunch och jag ska bära in kassarna från bilen och sen packa det sista innan vi far till stugan i eftermiddag.

Av Jessica - 29 april 2010 20:31

Ja, det är ju det här med träningen!


I måndags var jag dunderförkyld...


I tisdags var jag dunderförkyld...


Igår skulle vi på kurs klockan sex och R slutade inte förrän kvar i fem...


Idag hade jag dunderont i vänstra låret (typ krampkänning)...


MEN idag trotsade jag det onda benet och gav mig ut ändå. Tänkte att jag kan ju vända om det gör för ont.


Visst kändes det de första hundra metrarna men sen kom resten av kroppen ifatt och när man har både håll och inget flås så spelar lite ont i benet mindre roll!


Blev 4 km idag igen! Känner mig nöjd!

Av Jessica - 29 april 2010 20:14

Än så länge har vi lyckats klara oss ifrån att Judit spiller särskilt mycket, mest beroende på att hon inte får sitta i närheten av bordet...


... och tur är det för i familjen finns en större som inte kan hålla händerna i styr!


  

Kolla bakgrunden.... bara andra gången idag!

Av Jessica - 29 april 2010 20:10

Idag har det varit full rulle som ofta.


Var på Småfolket för första gången en torsdag, 6 mammor med barn var vi och det var verkligen JÄTTETREVLIGT. Blev att man hann pratas vid lite och även Judit verkade gilla det - kunde hon göra annat som ensam tjej bland 5 grabbar i olika åldrar??


Efter kyrkan blev det en sväng till Kupan för att inhandla lite engelskt porslin. Har några tallrikar jag ärvde efter morfar och igår såg jag att de hade fått in likadana på second-hand butiken. Nu har vi totalt 11 så de kan användas på nästa storkalas.


  


Jag ÄLSKAR både glas, bestick och tallrikar och hade jag haft ett större hus hade jag nog köpt mer..... men men men just nu tror jag att vi har ett 60-tal mattallrikar och det får väl räcka ett tag iaf?!


Vid tre hade jag tid hos tandläkaren och då farmor inte kunde vara barnvakt fick Judit följa med. Sov de första 10 minuterna men efter hon vaknat fick tandsköterskan bära runt henne en halvtimma - verkade inte som om nån av de hade något emot det?


På vägen hem tog jag och mamma (på arbetstid) en sväng till skoaffären och jag inhandlade en jättesnygg väska som jag både kan hänga på vagnen och över axeln. Perfekt till alla bebisgrejer som alltid måste med, tycker att skötväskan kan vara lite otymplig ibland!


  


Av Jessica - 29 april 2010 20:04

grader har det varit idag, 19 närmare bestämt (iaf i bilen).


På förmiddagen var det lite blåsigt men ändå skönt för att vid tretiden följas av några regnstänk innan det vid fyratiden klarnade upp och blev varm, soligt & jätteskönt.


     

Judit provkör nya bilen...


  

Nån gillar sol


Av Jessica - 29 april 2010 09:40

Igår var vi ju på Första hjälpen utbildning (LABC) här i byn och det var verkligen något jag kan rekommendera alla att gå på, bra oavsett om man har barn eller inte.


Beror väl mycket på vilken ledare man har och vilka som är där, kan rekommendera att gå med nån man känner så känns det inte riktigt lika konstigt när man ska ligga på knä och blåsa i en plastdocka...


Nästa gång blir det repetition av det vi lärde oss igår (stabilt sidoläge och HLR) plus att vi ska gå igenom lite om brännskador, gift mm. Blir spännande!

Av Jessica - 28 april 2010 12:22

Igår var det Småfolket i Svenska kyrkan och idag Babycaféet på Frälsis.


Tur man har lite kyrkliga aktiviteter så att man får dagarna att gå och lite vuxenprat oxå. Men tyvärr var det avslutning på Frälsis idag så nu blir det fyra månader utan onsdagsaktivitet. Får försöka hitta på något annat som är gratis - visst kan man åka en sväng till stan varje vecka men då räcker inte föräldrapenningen länge...


Snart kommer mannen hem på lunch och sen blir det väl att ta sig an tvätt & dammsugare i eftermiddag tror jag. Kvällen är bokad för oss båda på Kupan här i byn. Röda korset har första hjälpen utbildning - gratis för alla så om ni vill gå är det bara att ta kontakt med dem här. Enda kravet är att man bildar en grupp på mellan 6 & 12 personer.



Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards