husnr3

Alla inlägg under juli 2013

Av Jessica - 30 juli 2013 09:47

Nu börjar nedräkningen på allvar!

Två månader till BF idag,eller 9veckor igår... man kan ju räkna lite olika. Mår helt ok så länge jag tar det lugnt, en runda på stan klarar jag utan problem om jag bara har gympskor på. Magen följer sin egen kurva, lite över medel precis som de andra gångerna. Kännt av fogarna lite inatt så kanske dax att byta till en mjukare madrass när vi kommer hem...

Av Jessica - 28 juli 2013 11:40

Ingen sol idag men vilken värme! Att bara ta sig från ett ställe till ett annat är jobbigt...

Syster o Micke är i Sthlm så idag är det jag som får hjälpa till att snickra.

Men just nu är det fika... lite måste man ju unna sig!

Av Jessica - 25 juli 2013 18:41

Regn mötte en när man stack ut näsan imorse .... inte särskilt inspirerande!

Så jag o storasyster tog oss en sväng till Väla på egen hand. Hon har varit lite mammig ett tag så det gäller att passa på o mysa innan det bara är pappa som gäller igen...

Judit fick välja matställe så det blev korv hos pölsemannen vilket funkade perfekt! Länge sen vi hade en sån mysig dag hon o jag..

Av Jessica - 23 juli 2013 11:21

Varmt idag med - o det är vi nöjda med! Inget besök på stranden dock, efter två besök där inga barn vill båda så håller vi oss hemma...

Sommarens projekt har påbörjats idag o som vanligt mer jobb än det var tänkt från början! Det som bara skulle varit att tilläggsisolera o sätta ny panel blev råttäten gammal isolering som behöver bytas, bjälkar som har ruttnat o oxå behöver bytas o sen får vi väl se vad mer det blir! Duktiga är de iaf de som jobbar...

Själv har jag placerat mig i skuggan...med fötterna i högläge o sipprandes på att glas kallt vitt.....lr inte ! Mest vatten som gäller...

Av Jessica - 21 juli 2013 08:09

Igår tog vi en sväng till stan...

O hem kom jag med denna... samma pris som en glass ungefär men betydligt färre kalorier!

Av Jessica - 18 juli 2013 21:41



I tisdags fick vi följa med Emilie och Lukas ut och rida..... eller vi och vi - det var ju egentligen Judit som skulle rida men lillebror ville absolut hänga med så vi åkte allihop.


 

FÖRE - en riktigt allvarlig och en liten mer spelevinkig....




 

UNDER TIDEN - hästen och de andra barnen är i stallet och fixar iordning hästarna, lillebror vågar knappt titta in och när hästen (shetlandsponnys) kommer ut är det nära att han hoppar upp i famnen på R.

 

På tur....  en riktigt lycklig liten tjej!



 


Och när man snart ska fylla fyra får man faktiskt hoppa av hästen själv oxå...


För lillebror blev det dock inget besök på hästryggen den här gången, när vi frågade om han ville sa han ja. MEN när R skulle lyfta upp honom sa han nänänä och började nästa gråta - trots att vi stod nån meter från hästen.

Söta fisen lillebror!



Och att Judit gillade att rida bevisar dagens kommentar då hon sa till mig "men mamma, när kan jag få följa med Lukas och rida på min häst nästa gång?"

Av Jessica - 16 juli 2013 07:38

Hemma o jobbar i veckan var det tänkt men det blev VAB istället. dessutom kraschade datorn i helgen så särskilt mycket surfande blir det inte...

Här är en bild från lördagens lunch på stan!

O så en badbild me .... vi hade några dar med fint väder.

Av Jessica - 12 juli 2013 06:01

Nedräkningen påbörjad!


Bara en vecka kvar tills det är dax för semester igen...


inga direkta planer har vi utan tar nog bara dagen som den kommer, kanske en tripp till grannlandet och till Liseberg...


 


Det enda jag är säker på är att jag önskar mig mängder av FINT VÄDER

och barn som kan HÅLLA SAMS, mina busbarn är finast i världen men lite extra fina är de såklart när de håller sams (eller sover), slår båda dessa in kommer jag vara nöjd!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards