husnr3

Alla inlägg under maj 2014

Av Jessica - 27 maj 2014 21:20

Efter gårdagens varma och härliga väder fick vid idag känna på hur våren verkligen kan vara!



Ingen värme i sikte på förmiddagen utan riktigt riktigt kalla och isande norrvindar när vi traskade iväg till affären och handlade frukt till eftermiddagens fruktsallad.


Vi har nämligen haft finbesök av Tuva o hennes mamma idag och då fick Judit välja vad vi skulle bjuda på. Hon håller på att bli stor vår tjej, idag var en av de första gångerna hon haft en kompis på planerad lekdejt.





Barnen pantar flaskor o burkar på ICA...





Sen nån vecka tillbaks har jag tagit tag i mitt träningsliv igen!!!


Så ikväll blev det en liten runda i skogen och när jag kom hem for R iväg för sin runda tillsammans med Milla. Och då ville ju inte Vide vara sämre han - så han o jag tog på oss kläder o skor igen och så sprang vi till Ö Allegatan o tillbaks - eller förresten - bara halva vägen tillbaks. Sen blev han trött o ville bara hålla handen.... min lilla söta treåring!

Av Jessica - 26 maj 2014 21:00

Efter en regning lördag så kom värmen tillbaks igår då det var Mors dag. Här i huset firade vi inte alls men utan vi åkte istället en sväng till svärmor o firade både henne och R's lillasyster som fyllde 25 år just igår! 




Även idag har det varit VARMT! Efter fsk tog vi en sväng ner till lekparken så att barnen fick busa av sig. Båda hade sandaler och gillade inte att få sand på fötterna så då sa jag till dem att de kunde väl ta av sig barfota. MEN MAMMA, sa Judit.... då kan vi ju få en glasbit i foten! 



Vide hade skrapat upp hela knät när han cyklade på fsk och när vi kom hem gjorde det så ONT att han behövde ett plåster!! Söting   


Lite bad i vattenspridaren blev det med .... iaf för Judit. Vide hoppade o studsade o tyckte att det skulle bli så KUL men så tog han ett skutt rakt igenom och blev sen jätteledsen för han blev BLÖT! Ja inte vet jag vad han hade räknat med...



Mina älskade barn! 

Vilken tur att det ibland kommer dagar som den här - som en motvikt till dagar som i fredags!

Bra idag - sämre då....



Av Jessica - 20 maj 2014 11:21

3-årskoll hos tandhygienisten idag!

Tuffa Vide hoppade upp i stolen själv o skötte sig exemplariskt. O innan vi åkte hem fick han åka lite upp o ner oxå - precis som på Liseberg....

Nästa besök blir om 1 1/2 år!

Av Jessica - 19 maj 2014 19:31

En vecka sen nu som jag och tjejerna i Matgänget åkte till Prag!!


(Och några dar sen vi kom hem....)


Uselt väder, blåst och regn!


Men trots det underbara 4 dagar med strosande, sevärdheter, shopping, fika och go mat, nån öl och ett eller annat glas med vin. Fantastiskt härligt att få åka iväg tillsammans med vänner och ladda battierna på det här sättet. 

 

Vi fick mersmak helt klart -

nu ökar vi månadssparandet -

 om 2 år åker vi igen!




Enormt oerhört usel kvalitet på bilderna....

mobilkamera och zoomning funkar inte så bra!

Av Jessica - 16 maj 2014 14:15

Ett tag sen det hamnade några recept här på bloggen, men inte beror det på att vi inte lagar nytt längre utan mer på att, bland allt som måste göras, matbloggandet tyvärr inte hinns med...

 

 

 

 

 

Men nu är det ju snart helg på riktigt och kanske har ni inte bestämt hela helgens meny än.... ta då en kik på Mina köksäventyr och se om ni kan hitta nåt nytt och spännande där, har uppdaterat med några nya recept senaste veckan och mer kommer i nästa vecka.

Av Jessica - 15 maj 2014 11:30

 



Önskar att jag var bättre på att alltid följa hjärtat och handla ekologiskt, närproducerat och rättvisemärkt men allt för ofta är det snålheten som kommer fram och jag väljer det billigaste alternativet.

 

Som när jag brukar köpa vetemjöl, då kostar det ekologiska dubbelt så mycket som det vanliga mjölket. 20 kr istället för 10 kr. Men hallå!! Tänk till! Hur ofta köper man mjöl? Tänk dig att köpa ekologisk mjöl och baka matbrödet själv jämfört med att köpa färdigbakat i affären. Visst blir det billigare med hembakt även om man kostar på sig det ekologiska alternativet.

 

Så från och med nu ska vi alltid försöka handla

ekologisk mjölk

ekologiska bananer (och gärna annan frukt)

ekologiska rånkex (de kostar bara en krona mer än de vanliga)

ekologiskt mjöl

 

Uppmanar och utmanar er läsare att göra desamma, och tipsa gärna om något bra som ni brukar köpa. Letar just nu efter ekologiska katrinplommon (utan konserveringsmedel) men i de affärer jag brukar besöka är utbudet av t.ex Saltå kvarn ganska = väldigt begränsat....

 

Av Jessica - 14 maj 2014 11:04

Love sitter i köket och jag befinner mig i annat rum när Judit kommer o säger: 


"mamma, jag tror att Love behöver bajsa för det skjuter i rumpan på honom"

 

 

 

Älskade unge med härliga kommentarer.... 

 

igår när vi skulle iväg och hon skulle klä på sig ytterkläderna och dragkedjan krånglade sa hon:

 

fan! vad svårt det är!

 

 

Lite svårt att hålla sig för skratt då..... 

 

 

Av Jessica - 13 maj 2014 14:17

I helgen tog jag mig upp till en bekant här i byn som hade lite

utförsäljning av barnens kläder.



Att jag både gillar shopping, begagnat, fynda och att handla lokalt tror jag inte att någon har missat vid det här laget och att då lyckas pricka in allt det på en och samma gång känns toppen toppen!



 


Det var ju egentligen mest kläder i stl 80 till Love som jag var på jakt efter, men -aholic som man är och till de bra priserna så var det ju mycket mer som fick följa med hem. En kortärmad pyjamas med elefanter till nästa sommar och några tröjor med bilar på blev det. Och så lite POP-randigt såklart! Jag gillar ju randigt men handlar mest mulitmönstrat så det här var kul att komplettera med i garderoben. Och så en Emilskjorta och ett par gubbabyxor med som kommer sitta som en smäck i vinter.


 


Tre par slim-jeans från Polarn i olika storlekar och så lite randigt och (återigen) bilar till i sommar. Och så en Jessica-tröja - multimönstrat i grönt och orange från Plastisock! 

   Och mitt i allt en söt liten Love i pyjamas från Snoozy   

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards