husnr3

Alla inlägg under september 2010

Av Jessica - 30 september 2010 13:28

Vet ni!!!!!!


Det har löst sig med Ralles jobb så han kan vara ledig på onsdagförmiddagar som vi hade planerat!!


Det betyder att från nästa vecka jobbar jag 2 dagar per vecka!


Yiippie!!

Av Jessica - 29 september 2010 19:33

Vi, matglada familjen, som nästan alltid lagar mat varje kväll har hamnat i ett dåligt flow!


Trots en fullspäckad frys och matschema planerat kan vi inte komma på vad vi ska äta på kvällarna, är liksom bara inte så sugna på det vi bestämt i förväg men har inga bättre planer heller.


Så ikväll blev det smörgås och det kan ju vara gott ibland men hoppas ändå att inspirationen till matlagning drabbar mig imorgon!


Har ni nåt gott vardagsrecept att tipsa oss med?

Av Jessica - 29 september 2010 19:28

Finns det nåt som heter 1-års trots?


Hoppas nästan det för trotsåldrar har väl en tendens att gå över...


Annars lär vi få leva med Judits humör som nu har börjat visa sig på allvar.


Flera gånger varje dag blir hon, helt utan förvarning, ARG! Hon skriker inte men biter i det som finns närmast, oftast kökssoffan, tv-bordet eller soffan. Ibland gör hon även försök att bita i golvet men det lyckas ju inte..


Lika fort som hon blev arg - lika fort går det över så det är inget jättestort problem. Det enda är att jag inte gillar att ha bitmärken överrallt!


Eller så är det så enkelt att det kliar mycket i munnen?

Av Jessica - 28 september 2010 20:05

Igår när vi var på lekparken och gungade upptäckte vi tand nr 4 på Judit!


Hon har sedan tidigare 3 tänder i nerekäken och  nu syns den första uppe, till höger!


Även vår lilla tjej slipper bli tandalös!

Av Jessica - 28 september 2010 17:47

Just nu är jag ganska mycket irriterad!


Irriterad på två saker/personer!


Dels på min man men även på hans jobb!!


Nästa vecka skulle nämligen jag börja jobba två dagar per vecka, både måndagar och onsdagar. R skulle vara hemma måndag (lika nu) men även onsdag förmiddag och så skulle min mamma vara ledig onsdag eftermiddag.


Idag kommer R hem från jobbet och säger att han INTE FÅR LEDIGT!!


Trodde att det var klart för länge sen eftersom vi har pratat om det sen i somras....


Så nu är jag förbannad och besviken på R för att han inte tagit tag i detta tidigare och fixat det men även på hans jobb som jag tycker är löjliga. Han skulle inte gå ner i tid utan bara fördela om tiden så att han kunde vara ledig en förmiddag extra i veckan.


Skit till karlar som varken kan planera eller försöka hjälpa nån annan!


Får väl hoppas på att jag har ett förstående jobb som låter mig jobba endast onsdag eftermiddagar....

Av Jessica - 28 september 2010 12:00

Idag var det försäljning av diverse på Småfolket så nu har jag fixat både en del födelsedagspresenter & julklappar!!


Supersmidigt att handla på detta sättet, bättre och enklare än att beställa på nätet t.o.m


Så ni som vet att ni brukar få nåt av mig - nu kan ni börja fundera på vad jag köpt!?

Av Jessica - 27 september 2010 22:15

Åh, vilken alldeles underbar helg vi har haft i stugan!


Även om jag mestadels går hemma och är mammaledig är det annorlunda att vara ledig på helgen - troligtvis för att man är ledig tillsammans då.


  


I helgen har vi som sagt varit i stugan och det har varit en lugn och skön helg, mamma och Ralle har fixat iordning inför vintern och jag har mestadels passat Liten!


  


  


Mängder med god mat blev det oxå - recept kommer snart....

Av Jessica - 24 september 2010 08:51

Två torsdagar i rad har Judit varit "torsdagsförkyld" men det slapp vi igår så därför var vi ju på Småfolket och lekte och busade...


... tyvärr var det nog mer än Liten klarade av för idag är hon dunderförkyld!!


Men bara att gilla läget, en rinnig och snorig näsa är ju inte hela världen?!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards