husnr3

Alla inlägg under januari 2010

Av Jessica - 31 januari 2010 21:50

Igår hade vi en sån där lyckad lördag - när man inte får nåt gjort hemma på hela dan alltså...


Började rätt tidigt, R gav sig iväg på bowling redan före nio och nån timme senare åkte även jag. SBK spelade i City så jag o Judit åkte in och kollade en liten stund innan vi alla tre begav oss upp till A6.


Först ett litet besök på Ekholms för att kolla tapeter till vårt sovrum, den vi hade kollat på nätet var tyvärr inte lika fin i verkligheten och tur var kanske det för den kostade 1000 kr per rulle!!  Istället hittade jag en fin brun med plommonfärgade magnolior, får se om det blir den. Iaf just nu på topp 5 listan...


Sen blev det såklart det obligatoriska besöket på IKEA där vi framför allt var på jakt efter en spegel till badrummet vilket vi oxå fick med oss hem. Även en ny kudde till Moa (ska slänga ut hennes plastbur) och lite annat smått o gott som kan behövas, som alltid alltså.


Väl hemma blev det snabbmatning innan jag fick hjälpa R att förvandlas inför kvällens ombytta roller- maskerad / inflyttningsfest i Lunnetorp hos Martin o Jill. Var Jill o hennes kompis som hade kommit på att alla killar skulle klä ut sig till tjejer och tvärtom och vad det blev LYCKAT!! R är ju betydligt större än mig så han hade lånat lite kläder av sin mamma o själv hade jag morfars gamla frack. 


Judit lämnade vi hos mormor vid femtiden och sen bar det iväg genom skogen, samma väg som R har åkt varje dag i några månaders tid men nu med betydligt roligare destination.


Lite av kvällens foton, alla är informerade om att bilderna hamnar antingen på nån blogg eller på fb..... fler bilder kommer imorgon när jag har redigerat klart!


Håll tillgodo så länge!

  

Av Jessica - 29 januari 2010 11:28

Jag gillar ju att klaga som ni vet och bara måste lägga ut en bild på ett paket = brev som jag var o hämtade på mitt utlämningsställe idag.


Var givetvis missnöjd även om det inte verkar som om plagget inuti hade tagit någon skada, frakten gick dock ändå på 48 kr!!


De hade satt en fin liten lapp på paketet där de ber om ursäkt att de hade tagit sönder det - hade det inte varit bättre att hantera det mer försiktigt från början.


Ringde iaf och kollade om man kan få nån ersättning men INTE, fast det trodde jag väl inte heller men man måste ju försöka. Då skulle det skickats som paket, att skicka paket med ombudet kostar FRÅN 150 KR!! Lönar sig inte riktigt känns det som...


Ska nog försöka välja annat ombud nästa gång jag ska skicka grejer men det är ju lättare sagt än gjort - de har ju typ monopol på posthantering!


  

Av Jessica - 29 januari 2010 11:21

Vi har fått lyse i källaren!!


Att man kan glädjas över så små ting som fungerande lyse!


Sen en vecka tillbaks kan vi tända i källaren genom att trycka på en knapp på väggen, glömt är de kvällar man fick trava sig fram i mörkret för att känna sig fram till kontakten till byggarbetslampan och sen hitta de berömda två hålen...


Av Jessica - 29 januari 2010 08:01

Anna har utmanat mig i följande....


Utmaningen går ut på att man ska berätta 7 saker om sig själv.
7 saker som man kanske inte annars berättar...

Har klurat lite på vad jag ska skriva men här kommer det....


1. Har aldrig testat att röka & drack inte alkohol förrän jag var 25 - präktigt! Sen har det dock gått utför...


2. Har bowlat i 24 år!!


3. Har åldersnoja, började vid 25 och har inte blivit bättre med åren. Värst är det månaderna innan jag fyller så snart ska jag börja träna på att säga hur gammal jag blir nästa gång. Väljer ofta att säga när jag är född istället för att säga min ålder...


4. Gått steg 1 tränarutbildning inom både fotboll & bowling.


5. Mest effektiv under viss tidspress.


6. Bara flugit 3 gånger (o tillbaks me såklart) varav 2 utomlands.


7. Stör mig på talspråk och folk som inte kan stava på sina bloggar...


Nu utmanar jag er som brukar läsa bloggen att följa mitt exempel och avslöja 7 oväntade saker om er själva....

Av Jessica - 28 januari 2010 13:02

verkar som om de allra flesta är trötta på snön nu efter gårdagens intensiva snöfall och visst var jag lite sne igår kväll efter en timmes skottning.


Men det är ju inte snöns fel att vi har köpt hus med megatomt att skotta!! Och hade jag bara haft lite mer muskler hade det ju gått lättare.... blev faktiskt riktigt sur (i en minut eller så) på R för att han försökte lära mig skotta. Varför gör du inte såhär istället sa han. Jo gissa sa jag, kanske för att jag inte orkar slänga snön rakt framåt sådär några meter - istället blir det att slänga varje spadtag åt sidan. Nån som känner igen sig kanske?


Träffade på granngubbarna på morgonpromenaden idag och de hade precis konstaterat att vi nu har haft en månad med minusgrader, var ju snöslaskigt på juldan som ni säkert minns men sen annandan har det varit minus och kallt.


Så visst är jag nog lite ovanlig som fortfarande uppskattar snön och tycker att den gärna får ligga kvar en månad till eller så.... ska nog försöka mig på att göra en snöängel framöver. Minst en snöängel om året hör till, då känner man sig sådär lagom barnslig och kan minnas när man var liten och kunde sitta ute i snöhögen flera timmar utan att bli kall om rumpan.

Av Jessica - 27 januari 2010 22:36

På beställning kommer här receptet på lördagens bjudmat!


Ugnsbakad lax med curry             4p

4 laxfilébitar

1 liten purjo, finhackad

2 dl creme fraiche (lätt)

0,5 dl mjölk (eller mer)

1 stor vitlöksklyfta

1 tsk curry

salt

vitpeppar

riven ost, vi valde prästost


Lägg laxen i en ugnsäker form.

Blanda ihop övriga ingredienser och bred över, in i ugnen på 225 grader ca 20-30 minuter tills laxen är genomstekt.


Vi valde att servera i portionsformar med gratinerat potatismos men i ursprungsreceptet serverar dem med broccoli och ris.

Av Jessica - 27 januari 2010 22:30

Nu har jag varit o kollat youtube-klipp för första gången i mitt liv!!


Trodde ni nog inte att det fanns de som inte hade gjort förut va?? Kanske har jag sett nåt som har kommit via mejl nån gång...


Men jag måste ju bara tipsa om min svåger som är o tränar thai-boxning i - just det - Thailand! Tidigare la han upp lite bilder från anläggningen men idag har han lagt upp några filmklipp. Superkul o se, har aldrig sett nån amatör thai-boxas innan och när jag sett proffsen på TV har jag snabbt bläddrat förbi.


http://www.youtube.com/watch?v=I7LuK7arjfw


http://www.youtube.com/watch?v=NrLGHMW799o


http://www.youtube.com/watch?v=FjtP8HEFXhw


För er som vill läsa mer om Micke finns det en länk nedan, eller klicka här http://projekt-sinbi-2010.bloggplatsen.se/

Av Jessica - 26 januari 2010 20:27

Kul att några nya har hittat till min blogg (Jessica & Charlotte), hoppas ni kommer tillbaks och tar del av mina intressen och mitt liv som just nu kretsar rätt mycket runt Judit. Och så KUL att ni har kommenterat!!! Tänk om fler än kunde göra det - är ju så roligt när man får veta vad folk tycker o tänker om det man skriver.


Men kommer nog även lägga upp en hel del nya och förhoppningsvis smala recept framöver och så viktrapporterar jag ju varje vecka med.


Kanske kommer det oxå nåt inredningsinlägg, har precis börjat att läsa andras bloggar lite mer och hittar jag nån intressant lägger jag nog upp en länk här.


Måste sluta, lillan håller visst på att somna o jag ska se till att hon får i sig lite mat innan det är dax att sova.


Gonatt!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards