husnr3

Alla inlägg under april 2013

Av Jessica - 28 april 2013 20:13

En hel vecka utan en endaste uppdatering här på bloggen. Fullt upp har vi haft det och inga sådär tomma tankar som jag har känt att jag bara måste dela med mig av... veckan har bestått av 2 kvällsutbildningar med Me & I*, ett föräldramöte och så en tjejmiddag med härliga väninnor i fredags.

Utöver det fortsatt målning av lister...


 


Det här skåpet fyndades på Erikshjälpen för några veckor sen...


 


Och i helgen har jag börjat måla... ska bli ett leksaksskåp i barnens rum så småningom...


   


Lillebror var supernöjd när han fick hjälpa till (lägg gärna märke till den söta prinsessklänningen oxå)


 


Vi som inte räknar med gräs förrän i augusti är jätteglada att några små strån redan har tittat upp.


 


Idag har vi haft besök av fina vännerna Sofia o Emmy som åkte tåg hit från Värnamo, efter det kom R hem från säsongens sista bowlingmatcher och i eftermiddag blev det en promenad i det soliga men kalla vårvädret. Min lilla blomsterflicka plockade den här fina buketten!


* jag har precis börjat som Me & I säljare, 


Av Jessica - 20 april 2013 13:53

Barnvakt ordnad och hunden i hundgården -

då återstår inte mycket mer för föräldrarna än att ägna sig ut lite arbete!


 


Jag har pysslat med att måla taklister, mannen har slipat, tapetserat och monterar just nu ny takpanel.


Hoppas ni andra har er toppenlördag, kanske har ni ägnat er åt lite trädgårdarbete? Det har vi planer på att göra imorgon, så gräs är det som står på agendan isf. Nån annan form av trädgårdarbete är inte möjlig här hemma just för tillfället då hela tomten är uppgrävd och jordig...

Av Jessica - 16 april 2013 21:01

Bland det roligaste med att ha en blogg är att man kan gå tillbaks och läsa vad man gjorde för ett eller två år sen, vad som hänt med barnen och hur mycket vi har fixat med här hemma...


Nyss gick jag tillbaks och läste ett inlägg jag skrev för två år sen, handlade varken om renovering, shopping eller barnen men var faktiskt riktigt kul om jag får säga det själv.... titta in här om ni vill få er ett litet skratt.

Av Jessica - 16 april 2013 20:52

I lördags var vi hela familjen på loppis och fyndade en hel del...

bl.a ett skåp med dörrar till barnens rum. Men det får jag visa bilder på en annan dag.


Medan mannen var på möbelavdelningen och mätte stod jag med tjurig Judit en bit därifrån och försökte göra så lite skada som möjligt... när jag plötsligt fick syn på ett jättefint tårtfat! 

 

 

 65 pix senare fick det hänga med hem...

 

 

Och med söndagens kalastårta blev det ännu finare!


Av Jessica - 13 april 2013 16:48

Igår var en bra dag, för då var det min födelsedag!!


Återigen fyllde jag 26.... ifall nån undrar alltså...


En helt OK dag tycker jag nog, goa o snälla barn på morgonen, kul dag på jobbet, hemmamys på eftermiddagen och riktig god födelsedagsmiddag lagad av mannen. Till det en bukett med blommor och lite choklad som väntade på mig när jag kom hem. 


 

Till efterrätt gjorde vi glasstrutar med strössel!

10 poängare enl alla, så mycket roligare än att äta i skål med sked.

Och några gillade strösslet mer än andra....


Jag ÄLSKAR glass och hade tänkt mig en riktig stor med flera kulor, typ som man köper på sommaren ni vet. Men behöver nog träna lite på uppskopningen..... men gott var det och det bästa var att när glassen var slut var det bara att ta påfyllning!


 

Fantastiskt fina blommor! Vill ni se förra årets bukett kan ni kika in här


Kalas väntar vi med till imorgon, då blir det paket hoppas jag.

Av Jessica - 11 april 2013 06:18

Ledig dag, hyfsat mycket sol, en lite trött mamma, två pigga o glada barn, en orastad hund och en trädgård som närmast liknar lervälling gjorde att det igår eftermiddag inte fanns många andra alternativ än att ta med barnen på en runda till lekparken.

 

 

Lillebror har blivit stor sen förra besöket och klarade nu av att klättra upp i rutschkanan alldeles på egen hand!

 

 


Mamman fick normalt lata storasyster att putta lillebror både på cykeln och i gungan. Och lillebror han tyckte det var hysteriskt roligt! 

 

 

 


När vi hade lekt färdigt gick vi en runda i skogen på en upptäcktsfärd.... 


Av Jessica - 9 april 2013 20:29

Nu har vi bestämt oss, det blir en vägg mellan nya matrummet/vardagsrummet och det som ska bli sovrum så småningom. Vi rev ju ner gamla väggen för ett tag sen och har haft det öppet eller tygskynke i några månader nu för att vi verkligen ville känna in hur vi skulle ha det. 


Och som sagt, vägg och en dörr i mitten blir det. Och på andra sidan (där garderoberna står) så ska jag och R ha vårt sovrum om nåt år!


 


Tycker ni det ser stökigt ut så kan jag bara hålla med, men så blir det när väggar ska målas. Andra väggar sättas upp och golvet brytas upp, för att inte tala om taket som ska fixas oxå.


Men när det blir klart då blir det fint tror jag...


Av Jessica - 8 april 2013 05:52

Igår hade vi 4-årig bröllopsdag här i huset och det firade vi med pompa o ståt och en riktig kalasmiddag!


Eller inte... sanningen att säga glömde vi båda bort det ända till fram på eftermiddagen... så varken nån särskild middag eller några presenter blev det. 


 


Tur ändå att vi hade de fina tulpanerna att titta på, de kom min mamma med i fredags som bröllopspresent och efter några dagar är de fortfarande lika fina.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards