husnr3

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Crash boom bang...

Av Jessica - 27 april 2010 08:40

... och sen ett illvrål!


Hände här hemma igårkväll.


Jag stod och lagade mat, Judit satt på golvet och lekte och PLÖTSLIGT!!


Hon kan ju varken åla sig, krypa eller hoppa på rumpan än så från sittande ställning har hon kommit på att man kan "kasta" sig framåt och på så sätt nå det som ligger utom räckhåll. Känns lite "halvfarligt" och det var just var det var...


Hon kastade sig fram, hade tutten i munnen, och landade väl inte med händerna i golvet antar jag (såg inget) utan med huvet. Blödde rätt rejält från munnen i några sekunder men slutade rätt snabbt, tror att det var nappen som slog i läppen eller så. Idag syns iaf inget och hon var inte heller ledsen särskilt länge.


Kommer nog hända fler gånger?!


Känner mig även lite stolt över att jag hanterade det hela lugnt och sansat - trots att blod var inblandat! Vuxenpoäng igen?

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

27 april 2010 10:01

Usch inte kul när dom slår sig dom små liven...tur det gick över fort. Och stort plus till dig som inte fick panik när det va blod. Tror att det är bara att inse att vi är bara i början av alla olyckor som kommer hända med våra små älsklingar. Kram

 
Josse

Josse

27 april 2010 10:38

Aj aj stackars lilla Judit! Här är det crasch och boom dagligen, tittar jag bort en sekund kan hon ha hunnit farit iväg och ramlat. Men hittills inget blod inblandat, bara blåmärken. Det är bara vänja sig, de måste ju få utforska och testa också.. men inge kul när de slår sig!

Hoppas ni får en mysig dag, kramar J

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

27 april 2010 19:43

Ojdå, stackars liten! Jag är på helspänn hela tiden när Hannes sitter upp, han sitter stadigt men är ändå rädd att han ska trilla och slå sig! Fast det kommer dom nog göra många gånger om så det är bara att vänja sig. Även om dom får gråta så går det över ganska fort som tur är! Kram på er

http://annalindamadeleine.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

27 april 2010 21:05

Igår hade vi blodbad ggr2 här! Eller blodbad är kansek att ta i men Olivia fick en gunga på läppen vilket resulterade i blod & Alice ramlade på nåt (har redan glömt var det var..) & så var det blod där en stund oxå. Det är bara att vänja sig tror jag! Mer blod kommer du få se .. vare sig du vill eller inte ;) Men du fixar det - jag lovar!!

http://tradgatan21.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards