husnr3

Alla inlägg under september 2014

Av Jessica - 22 september 2014 09:28

I lördags fick jag frågan "men varför?" när jag råkade nämna att Judit har 50 klänningar eller så.... och visst, det kan man ju undra. För det är ju inte så att hon använder alla klänningarna sådär särskilt mycket, det hinner man ju liksom inte när man har så många.



Svaret är nog ändå rätt enkelt, hon har så många klänningar för att jag tycker att det är så himla kul med barnkläder!!


Jag har alltid gillat kläder och brytt mig om hur jag klär mig (ja jag vet att det är svårt att tro nu när man ser mig när jag är fl), absolut inte varit nån slav under modet men försökt matcha och ha hela och rena kläder på mig...


Och trots att hon har kläder så det räcker och blir över för säkert halva förskolan så fortsätter jag att köpa, handlar en del till ordinarie pris om jag hittar nåt jag tycker är kanonfint. Annars passar jag på när det är rea eller, som i lördags, på loppis!!! Och sen säljer jag så mycket jag kan av barnens gamla kläder så totalt sett tycker jag nog ändå att mitt nöje inte kostar så farligt mycket! Och tilläggas ska att jag absolut inte handlar om jag inte har pengar....ifall nån kanske var lite orolig för att jag hade utvecklat nån form av shoppingbesatthet!


 


De här plaggen fyndade jag på loppisen i lördags....några av dem helt nya och andra i bra begagnat skick. Jag letar inte efter sjaskiga 10-kronors plagg på loppis utan köper gärna märkeskläder eller annat i bra skick - och har absolut inget emot att betala några kronor extra. 


 


Ett helt gäng plagg med glitter, paljetter och tyll (syns dåligt på bilden) hittade jag oxå. De här ska inte hängas i garderoben utan läggas i maskeradlådan så att det finns kläder i olika storlekar att prova när Judit har kompisar hemma. Toppenköp helt enkelt!!!







Av Jessica - 19 september 2014 09:39

Ni vet dagar när man har sådär lagom med för mycket tid över..... det är då man skruvar ihop nästan hela brickbordsstommen på fel håll! Bara för att man ska få skruva isär och börja om...


Tänkte ändå att det såg konstigt ut med skruvarna utanpå men trots det trillade ingen pollett det!

Nåja...banken öppnar inte förrän kl tio så jag har tid att göra om och göra rätt.

Trevlig fredag på er vänner!

Av Jessica - 14 september 2014 19:39


Såhär i valtider gjorde jag veckans sämsta val ikväll...

Istället för att lägga barnen tog jag Milla på en tur till skogen.

Inte f-n räknade jag med en invasion av mygg (bara 10 myggbett....) eller att den diarresjuka (äckelvarning jag vet) skulle få hela bakdelen täckt av senapsfärgad gojja!!!

Ljuspunkten i det hela var att underbara mannen glömt en rulle sopsäckar i bagaget så att vi iaf kunde ta oss hem!!

Lilla sjuka Milla ....imorgon blir det veterinären igen....snart en vecka med maglöshet ... O medicinen verkar inte hjälpa.


Ps.undrar ni varför det varit så dålig uppdatering så har vi inget fungerande trådlöst här hemma....men lösning på G inom en snar framtid.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards