husnr3

Alla inlägg under juni 2014

Av Jessica - 25 juni 2014 19:09

För er som fortfarande tittar in här ibland så erkänner jag - bloggen har tagit semester och återkommer om några veckor.

Under tiden hittar ni oss på instagram som @familjenvanlig

Av Jessica - 17 juni 2014 21:48


Så hände det!

Igår ställde sig Mini upp för första gången.....överlycklig liten kille! O inte så konstigt för han har ju försökt ett bra tag...

Av Jessica - 13 juni 2014 21:41

Den riktiga semestern börjar inte förrän om en vecka men i natt provar vi tältet med barnen för första gången!

Myst, ätit pizza i godis. Spelat spel o läst böcker men nu blir det godnatt!

@familjenvanlig finns på instagram om nån vill följa oss där.

Av Jessica - 12 juni 2014 08:10

Det är så kul att Judit och jag redan kan träna tillsammans!! 


I lördags fick hon hänga med till stan och prova ut träningskläder, för några leggings och en tröja från garderoben dög inte för lilla fröken! 


Så sen dess har hon hängt med mig ut i skogen flera gånger, jag springer (läs lunkar) och hon cyklar! Bara uppförbackarna som är jobbiga.... då gråter och går hon och jag springer ifrån henne.... 





Efter löpturen igår!




Vi har aldrig mer bråttom än att man har tid att stanna o lukta på blommorna....

Av Jessica - 11 juni 2014 11:30

Vi lägger ju inte så mycket pengar på möbler här i huset, eller vi lägger väl typ inga pengar på möbler rättare sagt. Dels för att jag gillar återbruk men även för att det känns meningslöst att köpa nytt nu när barnen är små och man aldrig vet vad som händer...


Men  ett tag har vi behövt nya stolar till både köket och matrummet så i måndags fick jag mannen att åka till lokala loppisen här i byn och storshoppa 4 nya stolar!!! 


 


Varken särskilt snygga eller jättebekväma men de får duga tills vi vet vad det är vi vill ha. 


Och jag funderar såklart på att måla om dem (och klä om sitsarna såklart), just nu har vi vita stolar i köket och trärent i vardagsrummet men det är ju inte riktigt jag. Jag vill ju ha färg!!


Men frågan är..... starka kul roliga o glada färger eller lite mer smutsiga pasteller?


Jag funderar ett tag.... och kollar upp vad det skulle kosta att lämna in dem för sprutlackering. För det har vi nog nästan råd med när stolarna var så billiga.

Av Jessica - 9 juni 2014 20:09

I helgen tog jag tag i tömningen (hade blivit lite av ett stökrum) av Judits blivande rum och bara det blev rent på golvet så började idéerna spruta likt ur en vattenkanon!


Judit har ju hela tiden varit bombsäker på att hon vill ha gul färg eller gula tapeter i sitt rum så den här finingen från Pip studio kändes som nåt som nog skulle funka, både nu och om några år.


 


Men vi satte oss ändå och tittade på lite olika tapeter igår och direkt när hon fick se den här rosaröda från Majvillan sa hon att DEN VILL JAG HA! Spelade liksom ingen roll att vi tittade på flera andra i olika färger.... så Slottsträdgården får det bli!


Färg o mönster är ju liksom inte riktigt nog för mig så jag funderar såklart på om jag kan matcha ihop den med ytterligare nån tapet, kanske Körsbärsdalen eller den ljusgröna med fågelburar från Pip Studio kan vara nåt? Fundera kostar iaf inget..... (men det gör ju tapeter!)

   

Kanske får vi plats med en myshörna med, om vi bygger en loftsäng igen alltså.... och då skulle ju de här kuddarna passa ypperligt tycker jag.  De tre till vänster från HM och så Cirkusmotivet från Majvillan.



Ikväll hoppas jag hinna titta in en sväng på Styleroom och inspireras av härliga barnrum och hemmabyggda sängar. Ett eget skrivbord står också högt på önskelistan samt plats för både dockskåp och barbiehus. Med bara 8 kvm golvyta blir det en del pusslande helt klart!


Av Jessica - 4 juni 2014 20:42

Jag gillar barnkläder.


Särskilt gillar jag barnkläder som inte utmärker sig som särskilt tjejiga eller killiga utan som alla kan ha - sånt som lite fint kallas för unisex! 


Därför blev jag så glad när jag var på stan i helgen och hittade en kanonfin tröja som jag direkt kände passade mig (och mina barn).


  


Men det allra bästa var nog att lillebror blev så himla himla superglad för tröjan och han tycker att det är JÄTTEFIN! Köpte rosa matchande jeans oxå och då blev storasyster tjurig för att hon inte fick några....



PS. Jag handlar rätt mycket tjejiga o killiga kläder med ... 




Av Jessica - 4 juni 2014 09:20

Love är som alla andra bebisar .....gillar INTE strumpor!!



Men ibland är man ju så trött att man somnar ifrån mitt i...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards