husnr3

Alla inlägg under april 2011

Av Jessica - 30 april 2011 09:13

Både jag och R hade ju tänkt att det skulle bli en bebis här på gatan (ja inte just här) idag men lilla Pärlan läckte så just nu står hon nermonterad på R's jobb... och att cykla knappt 4 mil till BB har jag inte lust med så vi väntar nån dag till på bebis ...  


Så därför har vi planerat lite annat istället, kör på gårdagens stuk med fullspäckat schema för att kanske snabba på lillebror!


  • Fixa färdigt bilen
  • Baka bröd, testar nytt recept
  • Kanske baka nån liten kaka
  • Baka bullar
  • Tvätta lakan & hänga ut
  • DUSCHA (haft en svettnatt igen....)
  • Laga mat att fylla frysen med
  • Kanske tvätta ytterligare en maskin
  • Gå igenom Judit sommarkläder som finns i källaren...
  • Leka på tomten
  • Bjuda mormor på kvällsmat, kyckling & spenatlasagne
  • Och som vanligt.... plocka efter både oss och den lilla som just nu har plockat fram 5 par skor ur garderoben...
  • Och om bilen blir klar kanske vi åker till BB ikväll - eller vad tror ni?

DAGENS BAK:

        

Chokladbollar ** Kanelsnurror **  Kokoskakor


 

Tranbärs & pumpabröd


Uppdatering: det jag har markerat med fetstil är vad vi hann med idag.... tycker faktiskt det var rätt bra jobbat eller?? Leka fick Judit göra med mormor som tur var och bil har vi lånat ifall vi får åka in senare.... än är ju kvällen ung! Men känner inget mer än ont i fötterna och det har jag inte hört kan sätta igång nån förlossning?


 

Och dagens nakenfis (hon har blöja) som ville gå ut lite före kvällens dusch...

Av Jessica - 29 april 2011 17:31

Just hemkommen från stan, lugnat mig en del men behöver skriva av mig...


En del dagar ska man bara stanna hemma, idag var visst en sån dag men det visste jag ju inte förrän jag gav mig iväg!


Ra hade lite att fixa med i huset här i eftermiddag, själv behövde jag byta en tröja från POP som blivit missfärgad i tvätten så jag och Judit bestämde oss för att ta Pärlan till stan en sväng - ett j-ligt dumt beslut såhär i efterhand!


 


Tog med skötväskan med blöjor för säkerhets skull..... men lämnade den i p-huset för vi skulle ju bara göra några ärenden!!


Först till POP där de inte var särskilt trevliga när jag kom med min röda tröja, OK att något hade färgat av sig på den men jag hade även med ett annat plagg med vita detaljer som inte blivit det minsta missfärgat. Tjejen i kassan bara försvann iväg utan att fråga om jag ville ha en ny likadan eller tillgodo..... och både hon och den andra expediten verkade sura för att jag klagade (vilket jag egentligen inte gjorde för jag la bara fram tröjan och sa att den blev så i tvätten)... efter mycket om och men bestämdes iaf att jag kunde välja nåt annat istället vilket jag redan hade gjort. Fattar inte att de inte inser sitt eget bästa och bara säger att "visst kan du byta, inga problem", nu blev jag ju lite sur och kommer kanske inte gå dit på ett tag.....Dax för betalning - då hittar jag inte min 50 kr kupong utan den hade jag glömt hemma. Irriterad!!!! Samtidigt kommer Judit och säger BAJS BAJS BAJS högt högt. "OK, jag vet svarade jag. Och alla andra i affären oxå för du stinker!" Luktade verkligen vidrigt, värre än vanligt!


I med henne i vagnen och tillbaks till P-huset. Inte nog med att hon hade bajsat, hon hade verkligen BAJSAT!!! Det var ÖVERALLT!! På kalasbyxorna, på kjolen, på t-shirten, på den långärmade t-shirten...... bara skorna och solhatten som hade klarat sig!! Och vet ni hur lätt/svårt det är att byta och torka när man bara har ett bagage i en gammal golf att tillgå???? Det fick bli en skrikande nakenfis som stod upp i bagaget på den plastade dynan som följer med skötväskan och som jag sen fick torka så gott det gick, med bajs halvvägs upp på ryggen... dessutom visade det sig att extrakläderna som låg i skötväskan var smutsiga - men det fick duga ändå!


Sen en runda ner på stan igen, hade 100 kr presentkort på Body shop som jag ändå tänkte att jag kunde utnyttja när jag var i stan (bajs eller inte). De hade erbjudande på en stor bodybutter för 250 kr (295 kr ord.) men tror ni jag fick använda mitt födelsedagspresentkort och betala med???? Jodå, gick jättebra men då kostade helt plötsligt burken 295 kr för man kunde inte kombinera erbjudanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag kokade men tackade för mig, sa att det var lite dålig policy men det var ju inte hennes fel i affären.... så inget handlat!


För att trösta oss blev det en snabbvisit på Kappahl och även på HM och nu var Judit på sitt allra bästa humör och hejade vilt på alla i affären!


Även hemfärden gick bra.... bilder på dagens inköp kommer senare ikväll när jag har fått orken tillbaks!


För er som orkade läsa hela vägen.....hoppas att ni oxå har haft en riktigt bra fredageftermiddag!!! Nu blir det snart kvällen känner jag, ska bara till ICA och handla det som glömdes på förmiddagen...


Puss o kram!

Av Jessica - 29 april 2011 12:37

Fick tips av en av mammorna på Småfolket att det finns en tjej här i byn som syr på beställning så idag kollade jag hennes hemsida, tänkte beställa en mössa till Judit.


Visade sig att hon har en tävling t.o.m imorgon 30/4!! Klicka här om ni oxå vill vara med. Själv väntar jag med beställningen ifall jag skulle vinna...


 

Av Jessica - 29 april 2011 10:41

Man brukar ju säga att från barn och fyllehundar får man höra sanningen men jag tror inte riktigt att det där stämmer....


Igår och idag har vi genomfört en liten undersökning här hemma och jag är inte alls med på svaren!


Har frågat Judit följande frågor:


  • Vem är bäst??    I 9 av 10 fall har hon svarat mommo - det vet väl alla att mamma alltid är bäst eller?

  • Vem har en bil?? Då svarar hon pappa och just nu stämmer det ju faktiskt för Ralle står som ägare till vår lilla Pärla. Men egentligen är det ju min bil, det vet ju alla...

  • Vem bestämmer?? Även här svarar hon mommo!! Konstiga unge...

 


Men kanske har jag lösningen till varför hon tror att mommo är en sån supermänniska och det kan ju vara att hon har passat Judit varje onsdageftermiddag under en längre period. Helt klart har hon tränat och lärt henne vad som gäller - ungefär som man indoktrinerar folk i en sekt!!




Av Jessica - 29 april 2011 10:23

På bak & matlagningsfronten blev det inte mycket gjort här hemma igår, bara en liten kladdkaka som hamnade i frysen!! All jäst var nämligen för gammal och jag orkade inte ta mig till affären....


Men kvällen bjöd på matlagning istället då vi hade sista ordinarie tjejmiddagen hos Anna igårkväll, vi är 6 kompisar som träffas 8 gånger om året och lagar mat tillsammans, och äter också såklart!


 Veronica & Anne 


Igår var det tema Dallas och som sig bör inleddes kvällen med en rejäl

   Whiskey!!


Efter drinken blev det sen lite matlagning innan vi kunde sätta oss och smaska på morötter och gurka med dipp till förrätt följt av MEGABURGARE med coleslaw och sist men inte minst bananasplit!! Oj vad gott det var alltihop!



    


Jag, Linda & Sofia, värdinnan Anna hamnade visst aldrig på kort...  


Av Jessica - 28 april 2011 09:33

Efter att igår ha varit trött som ett vrak av alltför många nätter med dålig sömn har jag inatt sovit riktigt bra och dessutom fått SOVMORGON!


Steg inte upp förrän strax efter nio, sov visserligen bara till sju men att sen få ligga kvar i sängen i flera timmar och bara slumra var behövligt!!


Även Liten verkar behöva ta igen förlorad sömn för hon ligger fortfarande och nannar mitt bland alla filtar och nallar (i vår säng ja).


Tror vi kan få en riktigt bra dag här hemma, nu ska jag till köket och sätta igång en kladdkaka och lite bröddegar, frysen måste fyllas inför alla stundande bebisbesök!



 

Förutom mitt skadade knä mår jag bra!!! Men snyggt är det inte...

Av Jessica - 27 april 2011 18:00

Börjar så smått förstå mig på de som är sådär väldigt jätte sjukt trötta på att vara gravida att de kan tänka sig nästan vilken smärta som helst för att klämma ut bebisen och bli av med magen...  när vi fick Judit hann jag ju liksom aldrig tänka så!


Har haft en smidig och enkel graviditet än så länge och inte gått upp särskilt många kilon, kanske drygt tio eller nåt. Har nämligen glömt väga mig både denna och förra veckan så jag vet inte säkert. Men nu tycker jag snart att det är nog!! Tålamod har väl aldrig varit min starka sida och just nu får bebisen gärna komma - snart alltså! Ska nämligen till Anna på tjejmiddag imon och sen är det ju fredagsmys så på lördag får det gärna ske..... :)


Mår illa lite titt som tätt, har ingen matlust och halsbränna/uppstötningarna har kommit tillbaks. Liten (nu är vi nästan 100 på att det blir en kille) sparkar och lever (ja, det är väl tur det) och det är jobbigt att sova så en hel natts sömn har det inte blivit på ett bra tag - OCH JAG VET att det är lika bra att vänja sig för det kommer att fortsätta så ett bra tag till....


Och ytterligare en påminnelse till er som inte gissat på bebisen än: än finns det tid och plats för några gissningar?!

Av Jessica - 26 april 2011 19:11

Och så har man varit delvis föräldraledig för sista dagen på ganska länge, imon är det jobb igen och sen hägrar en lååååång sommar med varma och sköna dagar och snälla barn och hund, hoppas jag iaf!


Började morgonen med mys i sängen, jag och Judit, och sen har vi varit på Småfolket för sista gången för säsongen. Nästa vecka blir det lekparken för de som vill istället, kanske kan vi gå dit oavsett om bebis har kommit eller inte.


Efter sovstund i vagnen (sängen för mig) och har vi varit ute med Milla hela eftermiddagen och goa grannpojkarna (illarna som Judit säger) har varit här över en timme och busat med både Milla och Judit. Både lille Sebbe  (7 år) och store killen (9 år) Tedh är så söta med Judit, de kramar och klappar och bär henne och med Milla springer de mer på en kvart än vad jag skulle orka på en vecka just nu... verkligen supersmidigt med stora grannbarn som kan ta hand om oss!


Pratade förresten en liten stund med Christina idag med, den nye lille killen ska heta Alve. Supergulligt! Och faktiskt ett av mina favoritnamn som jag har med på min top 10-lista - men som jag nu kan stryka!!! Har börjat gilla Fridolf allt mer men det blir nog ändå inte det namnet, är lite långt tycker jag men annars supergulligt!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards