husnr3

Alla inlägg under juli 2012

Av Jessica - 30 juli 2012 16:18

 


Trädäcket nästan klart!


Nu väntar vi bara på det fina vädret så vi kan sitta där och ta ett glas vin i kvällssolen!

 

På nedre bilden till vänster syns vår loungedel.....dvs innanför ribbstaket och med parasoll som skydd mot både sol o regn. Och bilden till höger föreställer en liten del av all sten som vi måste se till att plocka undan, en halvstor stenmur är planen...



Av Jessica - 29 juli 2012 18:38

Idag skulle det väl bli lite mellanväder men när vi vaknade var himlen klarblå och jag förväntade mig en riktigt fin och varm dag.... så därför blev det en morgonjogg utmed havet!! Härligt men jobbigt!


Tyvärr kom ju verkligheten ifatt oss och bara några timmar senare var det HELMULET! Men rätt OK utflyktsväder iaf, vi hade nämligen bestämt oss för att styra kosan några mil rakt över Bjärehalvön och landa på Hovs hallar, en av Sveriges absolut finaste platser och för er som inte varit där rekommenderar jag verkligen ett besök.


 


Picknick måste ju såklart med, idag bulgursallad med lax eller kyckling. Supersmarrigt men när vi hade ätit frågade Judit: var är fikat?? Ingen riktig utflykt utan fika tyckte hon..... tur att jag hade packat ner några kex som hon kunde nöja sig med.


  Judit gillar Micke ganska mycket... imorse hade de pusskalas och även på dagens utflykt tog de lite gos....


 


  

Utsikten från vår picknickplats... man kan skymta Hallands väderö där en bit ute i vattnet.... båtarna dit går från Torekov som ligger knappt en mil från Hovs hallar. 

 

 

Lillebror ville oxå klättra som alla andra.... men det får nog vänta till nästa år tror jag.


Och så Judit med sin älskade moster!



Av Jessica - 25 juli 2012 18:46

Fjärde dan med riktigt underbart väder, 30 grader och klarblå himmel

(och solsvedd rygg).


Förra året kläckte Micke idén om ett litet trädäck som förlängning på den stensatta uteplatsen på vår framsida, han tyckte att varför sitter vi på baksidan jämt, där är ingen havsutsikt och inte heller någon kvällssol. Så veckans projekt har varit att ta bort sten och fixa till däcket som såhär på tredje dagen inte är riktigt klart men ändå funkar att sitta och ta en öl eller blogga på...


   


Imorgon åker jag och syster iväg och kollar på utemöbler som kan passa, får se om vi hittar nåt som jag kan visa er här... förresten.... när R o M har snickrat idag har vi andra spenderat dagen på stranden.


Tyvärr hade vi väl inte så superhärligt som man kan önska, Vide var supertrött men vägrade sova när det fanns så mycket att titta på. Till slut ringde vi in mormor som hämtade honom med bilen och körde till han somnade.... under tiden lyssnade vi andra på Judit som gnällde att hon ville gå hem. Hon gillar inte sand, hon gillar inte vatten, hon gillar inte sol osv...


 



Av Jessica - 23 juli 2012 13:29

Idag har vi sol o varmt väder! Dagen

spenderas utomhus med nära o kära och livet är underbart!


En klarblå himmel....



 

Fika med bästa farbror Samuel som är på besök med farmor o farfar   


 


Lite nytta har det oxå blivit, jag och R tog bilen vid sju för ett besök på soptippen. Sen blev det mataffären, brädgården, bullbak, kakbak och just nu har vi satt Micke o R i arbete med att förbereda det nya lilla trädäcket på framsidan.


En eller annan sten har vi på tomten...  

Av Jessica - 20 juli 2012 10:22

Jag som gillar shopping älskar tiden nu när flera butiker har 50-70% eller halva rea-priset. Man kan ju verkligen göra fynd och spara pengar   


Häromdagen var jag på Å och handlade en hel del....där har de ju halva reapriset just nu.


   Till lillebror blev det två pyjamasar för 50 resp 65 kr stycke och så lite färgglatt oxå. Byxor o shorts, några som ska användas redan nu men även sånt jag kan lägga i "växa-lådan". Till storasyster blev det finaste randiga klänningen i supermjuk bomull   den får hon ha när det blir fint väder igen!



Även storasyster fick sovkläder, två par pyjamasar och så ett  nattlinne. Kanske inte så roliga färger som jag brukar köpa men de blir nog bra ändå. Tänk så söta de blir syskonen A när de har matchande pyjamasar med självlysande skelett på!


   


Och så dagens bästa fynd, påslakan och örngott med barbapapa!! Har önskat sängkläder  till båda barnen både till födelsedagar och jul men ingen har fått nåt så därför var jag så glad när jag hittade detta på rea, 100 pix per set var precis lagom pengar   

Av Jessica - 18 juli 2012 20:41


Tredje dagen hemma utan barn och ska jag vara helt ärlig (det finns de som kommer tycka jag är förfärlig) så saknar jag inte barnen särskilt mycket än. Här är fullt upp (har inte tid att blogga egentligen) och vi fixar o donar, städar o tvättar och hinner inte hälften av vad vi hade tänkt.


Lite har det iaf hänt i hallen.

Den stora bokstaven A ska inte stå på golvet sen utan hängas på väggen ihop med de andra grejerna. Likaså ska det inte bara vara tomma ramer utan nåt kul innehåll... funderar på en fjäril? Och så ska ju barnens säng målas, i vitt är det tänkt. Plus tak i underslafen, funderar som bäst på om det ska bli med spotlights eller inte.


 

Av Jessica - 18 juli 2012 19:27



Hade tänkt mig en sommar som brunett så jag köpte färgen "hasselnöt" och trodde det betydde brunt..... men får väl lika kul som rödhätta antar jag? Tur det bara är toning... gäller att tvätta så försvinner det nog snart   

  

Av Jessica - 16 juli 2012 21:54

Så var då första dan avklarad på den barnfria veckan!


Först lite vanligt jobb hela dan, blandat med några ärenden i snabbfart på lunchen. Sen en eftermiddag o kväll bestående av tvätt, och tvätt, och så lite mer tvätt.


Annars har det varit målning som stått på agendan för mig ikväll, några lister har fått sig några strykningar och så har jag fixat med ett litet bokstavsprojekt jag har på G och förutom det så har Judits tripp-trapp fått sig en första grundmålning. För Ralles del har det varit sågning, våningssängsbygget påbörjat!! Fast egentligen hade vi nog inte behövt ha så bråttom, Judit vill absolut inte sova i våningssängen i stugan och den är betydligt lägre än här hemma, man kan slå huvudet i taket säger hon...


Hoppas jag kan bjuda er på några inspirerande bilder imorgon   


Nu ska vi snart ta kväll och göra det som alla barnfria småbarnsföräldrar mest längtar efter...




Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards