husnr3

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

I sadeln

Av Jessica - 1 oktober 2012 05:46

Jag har en go vän, Emilie, som har häst och för ett tag sen frågade hon om Judit ville hänga med ut och rida nån dag. Storskruttan som ju red två varv på Chappis i somras ville såklart hänga med och igår eftermiddag var det dax ihop med en av kompisarna, Siri   


Två förväntansfulla treåringar stod i stallet medan Emilie fixade iordning hästarna (just de här är nog inte Emilies hästar, tror  hennes är större) .... och båda vägrade vara med på bild!! Men väl uppe på ryggen gick det betydligt bättre.... de satt så stolt på Matilda och Pondus och lyckan riktigt lyste i ögonen............


 


.... men säg den lycka som varar för evigt! Efter drygt halva rundan släppte Judit taget med händerna och skulle rida utan att hålla i. Jag sa såklart till henne och det räckte för att det skulle bli ett bryt, hon började lipa och ville inte rida mer utan fick hoppa av och gå hem. Jag vill åka hem jag vill åka hem jag vill åka hem jag vill åka hem....fick jag höra hela vägen tillbaks! Men sen slängde jag in henne i bilen en stund så hon fick lugna ner sig och sen hämtade jag henne så vi kunde ge hästarna lite morötter, både hon och jag!!! Första gången jag låtit en häst äta ur handen på mig - stolt!!


Och så fort vi satte oss i bilen för hemfärden så sa hon: jag gillar dem! och på frågan om det var roligt så svarade hon faktiskt ja   

 
 
Ingen bild

Linda Halldén

1 oktober 2012 14:19

Hon ser ju nöjd ut på bilderna, men visst är det konstigt hur minsta lilla grej kan orsaka en sån reaktion.. jag förvånas fortfarande många ggr varje vecka hur bagateller (i mina ögon) kan bli en sån STOR grej .... Hua, ja vi föräldrar ska stå ut med mycket minsann * kram kram*

 
Tess

Tess

1 oktober 2012 17:47

Vad härligt! Ja det är något visst med barn och hästar. Har ju två ullbollar här nu som ett gäng småtjejer terroriserar då och då.

http://www.smalandskans.blogspot.com

 
Emilie

Emilie

1 oktober 2012 19:43

Vi ska nog lyckas klämma in nån mer gång då vi kan ta en liten ridtur. För hon ser ju verkligen lycklig ut.

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

1 oktober 2012 20:00

Mysigt och duktiga tjejer. Humöret kan svänga fort, samma här hemma.. :)

Ja vattenpölar.. det kommer nog vara skoj att hoppa i dom länge till.

http://elinvictoria.bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

4 oktober 2012 21:11

Klart man är glad när man får åka på Matildas rygg! ;)
Det ser så himla mysigt ut och Judit ser verkligen nöjd ut, söta tjejen!

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards