husnr3

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

DUBBELKALAS!

Av Jessica - 10 augusti 2011 07:17

Om en månad, helgen 10-11 september ska vi ha dubbelkalas!!


På lördagen blir det bull och kakkalas för vår lilla tjej som då har fyllt 2 år. Hade tänkt bjuda på 7 sorters kakor så nu behöver jag er hjälp för att få tips på vad man kan baka. Hur många hårda resp mjuka kakor? Stora resp små? Och räcker det med en sorts bullar?


På söndagen är det lillebrors tur som då ska döpas och då ska vi bjuda på mat hade vi tänkt, minst varmrätt och efterrätt men kanske även förrätt om jag hittar nåt kul och enkelt.


Som tur är blir vi inte så många, runt 15 så det mesta ska väl gå att fixa. Tyvärr är det ju det där med tiden som kan spräcka schemat lite, vi har ju rätt mycket annat att fixa med härhemma. Men jag tänkte faktiskt ge mig på att baka nån kaka när Judit kan vara med!!!   får väl se hur det går...


Hoppas ni som brukar läsa här men inte kommentera kan tänka till och hjälpa mig!!!

 
 
Ingen bild

Jossan

10 augusti 2011 09:19

Hallongrottor älskar dom flesta och är smidiga att göra. Snickerkakor är jättemumsigt och då behöver man inte ens ugnen, även cornflakeskakor är poppis och ingen ugn heller:)
Jag tycker de räcker med en bullsort, mysigt med kak-kalas.
Säg till om du behöver något recept.
kram

 
Karro

Karro

10 augusti 2011 11:30

Dumlekakaor! Mumsigt o smidigt att göra! Morotskakaor är oxå ett säcckert kort;-)
Smidig förrätt som kan förberedas... Bruschetta, gott, smidigt o enkelt!
Åh nu kommenterade jag fast jag allid kommenterar;-) Hoppas att föer gör det nu oxå!
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.com

 
Ingen bild

bibbi

10 augusti 2011 15:07

enl tradition är sju sorters kakor 1 bulle/vetebröd, 1 mjuk kaka o 5 kaksorter
om du nu vill va traditionsenlig ;)

 
Emilie

Emilie

10 augusti 2011 15:46

Jossan stal hela mitt inlägg, tänkt med tipsa om snickerkakor, så hiskeligt gott! Dom kan inte jag sluta äta.
Har man så många kakor så räcker det ju med nån enstaka max två stora/bullar.
Äpplen är ju säsong nu :) Vi ska ha kalas idag och då blir det både fyriskaka och äppelpaj :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Dessi - Home and desire

Dessi - Home and desire

10 augusti 2011 22:40

Jag tänkte skriva som Bibbi, en sorts bulle och en mjuk kaka (alt muffins). Sen skulle jag kunna tänka mig att ha kärleksmums (snoddas, eller moccarutor, finns så många namn på dom!). Märtas skurna chokladkakor från Sju sorters kakor är supergoda och går snabbt att göra! Vaniljdrömmar! Kanske chokladbollar? Kolakakor! Hallongrottor gillar jag också! :) Lycka till!

http://homeanddesire.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda

11 augusti 2011 11:20

Nice med kalas - själv ska jag på personalresa till Helsingborg !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards