husnr3

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Cykelfest kräver stor insats

Av Jessica - 4 september 2010 07:27

Idag är det dax för årets stora event, cykelfesten!


Vi har fått efterrätt på vår lott vilket kan tyckas enkelt.... så igår börjades det på. Chokladkolapaj skulle det bli. Pajen gjorde jag första gången för 10 år sen, en nyår hos Plutt. Då hade jag ingen termometer utan kokade kolan så länge att den blev STENHÅRD. Gick alltså inte att äta och vi blev utan dessert.


Sen gjorde jag den inte på länge men för ett halvår sen testade jag igen och den blev helt OK.


Men så igår hände det igen!


Vi kokade med termometer men efter att ha kokat länge utan att uppnå rätt temperatur insåg vi att det nog var nåt fel på termometern. Testade ändå att hälla kolasmeten i pajskalet men i röran glömde vi både ättikssprit och smör. Funkar kanske ändå tänkte vi och ställde pajen i kylen till idag?


Skulle istället svänga ihop en Mississippi mud pie med choklad, mashmallows, nötter & kolasås - har INGA NÖTTER HEMMA!!! Vem sjutton har inga nötter, inte ens hasselnötter hemma??? Normalt sett inte jag iaf men mindes plötsligt att jag städade ur baklådan för ett tag sen...


Behöver jag tala om att jag blev något sur?


Så idag hänger jag och Judit på låset till affären kl 9 när de öppnar, nu ska det köpas pecannötter och bakas paj på förmiddagen.


Hur det gick med den provisoriska kolapajen?? Åt skogen!!!!!!!!!!!!!!!!! Testade precis att skära och det blev inte mycket mer än ett litet märke efter kniven.


Hoppas o tror ändå på en trevlig kväll med glada människor och bra väder, rapport kommer imorgon.

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

4 september 2010 14:39

Hi hi kan tänka mig att du varit något sur...typiskt att allt händer när man ska ha folk...!!! Ha det så kul på cykelfeste!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards