husnr3

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Tandstenen är borta!

Av Jessica - 3 september 2010 15:46

Ja, idag har jag varit hos tandhygienisten och tagit bort tandsten för FÖRSTA GÅNGEN!!!!


Tidigare har jag ju bara haft MÅNGA MÅNGA hål i tänderna men istället inget tandsten... men nu verkar jag ha båda!!! Kan bli så att man får tandsten när man fått barn förklarade hon.


Måste få ge en eloge till min nya tandhygienist Ninni här framme på Skillingehus. Hon ritade och förklarade väldigt enkelt och lättförståeligt hur det går till när tandsten uppkommer och vad som händer om man inte tar bort den. Så nu vet jag skillnaden på plack och tandsten - kan jag ärligt erkänna att jag inte visste tidigare?!


Har hört att det ska göra så fruktansvärt ont så jag var ju tvungen att fråga innan hon satte igång: HUR ont gör det? Fick standardsvaret såklart, att alla tycker olika!


Och jag tyckte inte att det var farligt alls, kändes skönt och som att det blev riktigt rent bara. Lite gottont sådär!


Fick oxå tips på en ny sorts gummiborste man kan använda istället för tandtråd.


Gillar ni att ta bort tandsten?

 
 
Josse

Josse

3 september 2010 20:21

Hej!
Kolla kiddoz.se där finns personliga sagoböcker och andra roliga saker! :) Där hittar du kanske något tips på 1-årspresenter. Hoppas ni får en mysig helg. Kramar J

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

4 september 2010 11:16

Ja själv så har ja väl haft tandsten i stort sett hela mitt liv...det har med saliven att göra..men det kanske även har med att göra när man fått barn fast ja har då aldrig hört det..

Själv så verkligen AVSKYR ja att skrapa tandsten vet inte om det är min tandsköterska som är för hårdhänt eller inte för ja tycker hon skrapar mer i tandköttet än på tänderna..så ja har alltid ont o det blöder när ja har varit där..

Många ggr så önskade ja att ja hade löständer för att det gör så fruktansvärt ont men men det är tyvärr bara att bita ihop o stå ut den stunden som det tar..

Ha en bra dag

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Veronica

6 september 2010 10:58

Hej! Eftersom jag hatar att gå till tandläkaren så gillar jag inte och skrapa tandsten heller. Min tandhygenist har en grej som ser ut som borren som hon skrapar med, den gör ont och låter så att man tror att hjärnan ska så sönder. Tur att det vara är en gång om året. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards