husnr3

Alla inlägg under april 2010

Av Jessica - 27 april 2010 21:18

Ikväll har vi haft avslutningsmöte i bowlingen och det var trevligt som alltid. Dock är vi ju några för få så återigen en uppmaning till alla er därute som har en vardagkväll ledig: börja bowla!!


Blev möte, fika & prisutdelning. Själv kom jag hem med 2 kokböcker (inga bantningsböcker tyvärr) och en vattenkanna. Gillar prisutdelning!!!


Till fika blev det frallor & en ny kladdkaka som jag bakade tidigare idag. MUMS!!


    

Marita (och min mamma) & Malin, vinnare i KM resp ungdoms-KM!

Av Jessica - 27 april 2010 08:45

Alla drömmer sägs det ju.


En del kommer ihåg och andra minns inget när de vaknar. Jag är en sån som oftast kommer ihåg mina drömmar.


Men varifrån kommer idéerna och tankarna?


Häromnatten vaknade jag vid tre och var jätteledsen, hade drömt att vi var på besök i Huvudstaden hos systern och då berättade hon att hon varit ledsen och nedstämd en längre tid men nu hittat LJUSET. Hon skulle bli muslim!!!! Och samtidigt gjorde hon slut med sin Micke!! Jag blev alltså så upprörd och ledsen att jag vaknade mitt i natten...


Nu inatt hade jag en konstig dröm som började med att jag hade en restaurang med brygga vid havet och dit ringde en kille och ville boka bord mellan kl 15 & 17. Visade sig att han var en prins (läst för mycket om Madeleine?) och resten av drömmen handlade om prinsessor med långt lockigt hår som red på hästar i vackra klänningar och sen avslutades drömmen med att jag skulle cykla till Hillerstorp (2 mil bort) men vände i backen på Åkersvägen för att det började regna.


Får inte riktigt ihop det hela?

Av Jessica - 27 april 2010 08:40

... och sen ett illvrål!


Hände här hemma igårkväll.


Jag stod och lagade mat, Judit satt på golvet och lekte och PLÖTSLIGT!!


Hon kan ju varken åla sig, krypa eller hoppa på rumpan än så från sittande ställning har hon kommit på att man kan "kasta" sig framåt och på så sätt nå det som ligger utom räckhåll. Känns lite "halvfarligt" och det var just var det var...


Hon kastade sig fram, hade tutten i munnen, och landade väl inte med händerna i golvet antar jag (såg inget) utan med huvet. Blödde rätt rejält från munnen i några sekunder men slutade rätt snabbt, tror att det var nappen som slog i läppen eller så. Idag syns iaf inget och hon var inte heller ledsen särskilt länge.


Kommer nog hända fler gånger?!


Känner mig även lite stolt över att jag hanterade det hela lugnt och sansat - trots att blod var inblandat! Vuxenpoäng igen?

Av Jessica - 27 april 2010 07:14

Äntligen minus på både R och mig!


Känns som om det var ett tag sen...


R: -0,3 kg         Totalt: -5,7 kg

J: -0,4 kg         Totalt: -2,8 kg


Det är verkligen inte många kilo vi har gått ner men så har vi ju inte direkt ansträngt oss heller. Jag äter godis och annat gott alldeles för ofta och jag tror (=vet inte) att R smygäter nån kaka då och då på jobbet..


Men vi äter nog för stora portioner oxå, vi har slarvat med det här att väga maten men igår började vi igen. Får hoppas att det ger resultat oxå. Vet ju att i början gick man hungrig rätt ofta men det var länge sen jag kände nån hunger nu.... ska magsäcken minskas är det mindre portioner som gäller = mindre mättnadskänsla.

Av Jessica - 26 april 2010 20:52

Idag har huset bjudit på fläskkotlett, sås & potatis samt kokta morötter. Gott som alltid.


På Lindas blogg hittade jag nyss ett smarrigt fiskrecept men det får vi testa nästa vecka, nu är nämligen hela vår vecka färdigplanerad. Bjuder på en ny rätt och resten gammal skåpmat...


Recept och länkar kommer senare i veckan.




Av Jessica - 26 april 2010 10:21

Just kommit hem från en dryg timslång promenad med vagn och hundar som vanligt.


Skulle ta fram nycklarna när vi kom hem, kände i fickan men tomt!


Oj, har nog glömt dem i dörren....


Visst satt de i dörren - som dessutom inte ens var stängd!!!!

 

Tur vi bor i ett "snällt" samhälle....

Av Jessica - 25 april 2010 21:00

Blir ofta lite dålig uppdatering av bloggen på helgen, vet inte varför egentligen för vi är oftast hemma....


I fredags var svärfar här och tapetserade 3 av sovrumsväggarna, vi väntar ju fortfarande på tapeten till vår fondvägg. Till de övriga väggarna har vi valt en ljusbrun/beige tapet med lite lite mönster. Såg lite halvtråkig ut när bara några våder hade kommit upp men tror att det kan bli rätt OK när allt blir klart.


Efter tapetsering bjöd vi på fredagskvällsmat, svärmor, mamma och en av Ralles bröder kom oxå o käkade. Varma mackor av diverse slag blev det och så lite blåbärs/hallonpaj till efterrätt. Mumsigt värre faktiskt!!


        


Som vanligt på lördagar när vi är hemma och inte har någon bowling så gjorde jag och mamma "stan" här i byn. Det är då man går runt till de flesta butiker (finns inte så många) och handlar lite.


Blev ett besök på Mofas hus där jag beställde en röd/rosa randig Kottenmössa till Judit. Har lånat en i de färgerna av Linda tidigare och gillar den skarpt. Blev att mormor köpte en sommarmössa till Judit oxå, en vit med gula ränder. Den kommer komplettera de två bruna jag har sedan tidigare och dessutom verkar den vara ganska unik för den färgställningen finns inte ens med på hemsidan...

  


Mannen hade börjat med altanstädning när vi kom hem och flyttat ut möblerna i trädgården, blev tyvärr ingen fika där då men det kommer väl.

  


Hockeyn (inte mycket att tala om) kollade vi på hos Skåne o Sandra och mumsade i oss mängder med chips, godis och kex med ost - ytterligare kaloribomber! Efter det blev det kvällsmat och sista delen av Millenium hemma hos mamma och vid elvasnåret trillade vi in här hemma...


Även söndagen har gått i raketfart. Sovmorgon till åtta och sen frukost och mys innan det var dax för tipspromenad som vanligt vid tio - inte tolv rätt denna gång! Hemma vid tolvtiden och vid halv ett bar det iväg till Värnamo för försenat födelsedagskalas hemma hos Sofia, Andreas och Emmy (Sofia fyllde i januari).


    


Vi hjälptes åt med maten så vi hade med oss pasta med pesto till förrätt, sedan bjöd de på lax med ris och till efterrätt blev det ananaspaj med vaniljglass.  En runda i Apladalen och på stan hann vi oxå med i det fina vädret innan det var dax för paket öppning, bebismatning och lite kaffe.


Till Sofia hade jag köpt presentkort så hon kan köpa Marimekkos nya kaffekoppar och sen en rabarber & lakritssås som man kunde ha till glass. Lät spännande tyckte jag!? Själv fick jag en söt vuxennalle som vi ska ha på hyllan i sovrummet och så en urläcker Marimekkoscarf! Gillar skarpt!


Och helt plötsligt var det söndag kväll och dax att hoppa i säng - en ny vecka väntar snart!


Av Jessica - 24 april 2010 14:38

Idag bjöds det på indisk linssoppa hos oss!


Recept, bild och kommentar hittar ni här!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards